Toon posts:

3d, flash of java ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een klant van mij (ik werk freelance) van dit plaatje:
http://www.carforums.net/pic.jpg

een animatie maken, de jaloezieën moeten open gaan en dan moet er licht naar binnen schijnen, ik heb echt geen idee hoe ik dit het beste kan doen, en op welke manier. Wat denken jullie, moet ik dit in 3d doen, flash, een gifje van maken of in java? En hoe ? :)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 08:57

TwoR

Gekleurde stippen

Hoe weet ik niet precies maar ik zou voor flash kiezen

Verwijderd

/me zou ook voor flash gaan
het kan in andere progs maar flash werkt net zo goed, java gaat bijna niet.
Je zou ook een animated gif ervan kunnen maken (veel werk)
De keuze is aan jou

Verwijderd

animated gif kan je proberen, uelad gif animator www.ulead.com

Verwijderd

Het lijkt me zowizo een lastige opgave, waar heb je dat voor nodig? een website?
Ik zou niet moelijk doen, vraag of die klant ook het zelfde plaatje heeft met de gordijnen open. Dan zorg je gewoon voor een fade van het ene plaatje van het andere. Ziet er toch nog goed uit en bespaart je de moeite.

Verwijderd

ik zou een digicam pakken (of iig iets wat filmpjes kan opnemen, neem op dat de dingen opengaan (dat moet dus iemand doen, zet die niet voor het raam), maak ook nog eens een foto zonder die kerel die dat doet, soep kerel weg (in aftereffects ofzo), export als een jpg sequence en importeer in flash, of maak meteen een animated gif

(zorg voor een statief)

Verwijderd

dit kan je toch niet in 3d nabouwen in flash. Het is zeker mogelijk om een kleine 3d engine te bouwen in flash, maar onthoud wel dat je het niet over max ofzo hebt (en als ik dat plaatje zie) ... ik zou ook gaan voor een simpele optie ... de fade is erg slim: tijdbesparend, terwijl het resultaat duidelijk is ... de optie van mophor is denk ik niet mogelijk omdat niet iedereen de apparatuur/software/kennis ervoor heeft, wat je met de fade wel moet doen is dat de plaatjes identiek zijn ... dus zet je camera ergens op (statief of iets anders) ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het helaas niet met een camera doen, want ik moet echt dit plaatje gebruiken en niet de 'echte' versie. Ik zat zelf te denken aan heel veel verschillende plaatjes te maken en die dan in flash in te laden. Is wel veel werk helaas maar ik zie geen andere mogelijkheid :(

Verwijderd

je wilt dit plaatje gebruiken ... kijk eens naar de kwaliteit van het plaatje, die is echt superlaag, ik zou zeker 't bronbestand opvragen van de klant ... je gaat het bestand bewerken in photoshop wat alweer kwaliteit verlies oplevert ... dus dit schiet niet op ... ik zou toch echt alternatieven aan je klant voorstellen. Jij bent de expert, zo zien ze jou (of je moet een mannetje van 11 zijn ;)), dus jij kunt ze vertellen wat beter is en wat niet ...

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Ik zou voor flash gaan, als je een beetje handig bent:

importeer het plaatje, selcteer het plaatje, druk op break appart( ctrl+b)
selecteer het tooltje om iets er tussen uit te knippen met een vierkantje, selecteer het rolgordijn, knip het eruit zet het op een layer lager zodat hij achter het plaatje van de kamer zit, en maak er een motion tween van, dat hij opengaat.

daarna als je dat een beetje leuk hebt werken, dan maak je een 3e layer onder met een plaatje van buiten ofzo( een park of wat dan ook, een zon ofzo),
Dan kan je ook het plaatje van de kamer met een motion tween wat lichter krijgen door bij brightness hem als laatste iets hoger te zetten.

Daarna kan je hem natuurlijk opslaan als gif, swf(standaard Flash).

succes (Flash, fotoshop enzo zijn best moeilijk als je er nog nooit mee gewerkt hebt, dus geef niet te snel op! ;)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
thanx Loran, ik zal het proberen, ik was ook al zoiets van plan.. Ik heb zo'n 5 jaar ervaring met photoshop, met flash 2 dagen (vroeger wel vaker gedaan, maar sinds 2 dagen druk aan het programmeren in flash) en 3dsmax zo'n 4 jaar ervaring. Maar ik ben eigenlijk een programmeur :) php, asp, c++, vb enz :) maar ik ga het proberen.. thanx voor de tip..

Verwijderd

Flash is hiervoor naar mij mening het makkelijkste

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Is het al gelukt?
als je al 4 jaar photoshop ervaring hebt, kan je het combineren denk ik,
als je hem af hebt moet je hem ff hier posten, is wel grappig

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 10:25:
Ik moet voor een klant van mij (ik werk freelance) van dit plaatje:
http://www.carforums.net/pic.jpg

een animatie maken, de jaloezieën moeten open gaan en dan moet er licht naar binnen schijnen, ik heb echt geen idee hoe ik dit het beste kan doen, en op welke manier. Wat denken jullie, moet ik dit in 3d doen, flash, een gifje van maken of in java? En hoe ? :)
Plaatje werkt niet...
Pagina: 1