Athlon64 XP 3000+@2000Mhz, 1GB DDR400 , 160GB 8mb SATA , MSI k8t, ATI RADEON 9800pro, 17"tft philips, Lite-0n LTD166s Pioneer A08 en NEC 3500 , 3dmark2003 5754, 3d 2001 18777, Pc2: Athlon XP 1900+, 256 mb DDR, Geforce 3 TI 19"Flatron
Je kan meerdere dingen doen:
- Fan unpluggen, is toch niet nodig (tenzij je overclocked)
- Als het in garantie is omruilen
- Drupje naaimachine-olie in de fan doen, dan werkt hij weer een tijdje
- Ander blokje met fan opzetten
- Waterkoeling
- ...
'T is maar hoeveel moeite en €'s je er wil aan geven.
- Fan unpluggen, is toch niet nodig (tenzij je overclocked)
- Als het in garantie is omruilen
- Drupje naaimachine-olie in de fan doen, dan werkt hij weer een tijdje
- Ander blokje met fan opzetten
- Waterkoeling
- ...
'T is maar hoeveel moeite en €'s je er wil aan geven.
Heb ik ook en ik heb me er in verdiept en het maakt niet uit of je NB-fan wel of niet draait, er zijn zelfs A7v266-e moederborden verkocht zonder fan op de northbridge, dus zal het ook niet zo heel hard nodig zijn
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Verwijderd
Mijn fan begon ook al snel herrie te maken en al spoedig deed deze niks meer.
Daarna heb ik een tijdje zonder fan gedraaid, de oude zat er nog wel op i.v.m. de heatsink. Geen problemen mee gehad. Werd wel wat warm, maar geen probleem verder.
Misschien kan je het beste gewoon een simpel koelblokje erop plaatsen. Heb ik uiteindelijk ook gedaan.
Daarna heb ik een tijdje zonder fan gedraaid, de oude zat er nog wel op i.v.m. de heatsink. Geen problemen mee gehad. Werd wel wat warm, maar geen probleem verder.
Misschien kan je het beste gewoon een simpel koelblokje erop plaatsen. Heb ik uiteindelijk ook gedaan.
heb hier gewoon de fan eraf geschroeft, en dus alleen het blanke koelblok erop zitten... geen problemen tot nu toe ondanks dat ik mijn fsb op 145 heb staan.
Jongens bedankt voor de tip. ik zal er ook lekker een koelblokje opzetten.. wordt mijn pc alleenmaar stiller van..
Athlon64 XP 3000+@2000Mhz, 1GB DDR400 , 160GB 8mb SATA , MSI k8t, ATI RADEON 9800pro, 17"tft philips, Lite-0n LTD166s Pioneer A08 en NEC 3500 , 3dmark2003 5754, 3d 2001 18777, Pc2: Athlon XP 1900+, 256 mb DDR, Geforce 3 TI 19"Flatron
ipv van naaimachine olie zou ik siliconespray gebruiken. vanwege de warmte dikt de olie in en koekt ie vast. Ik heb het de hard way ondervonden
"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"
zalman heeft een mooi passief koelblokkie. misschien wat voor je
Als je je mobo ff van de tray haalt, kun je het koellichaam verwijderen door de uiteinden van de bevestigingspennetjes samen te knijpen. Ik heb de koeler vervangen door een Blue Orb. Paste niet precies, dus heb ik de bijgeleverde dubbelzijdige tape gebruikt om 'm vast te zetten. ('kheb nog wat geprobeerd te dremelen, maar dat ging niet echt netjes)
Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)
Pagina: 1