[A7V333] Na flashen hangups

Pagina: 1
Acties:

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 20:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
ik heb gistrer ff mijn biosgeflashed naar 1014.002 (beta)
hij heeft de hele dag goed gedraaid, 's avonds moest ik werken dus heb ik mijn bak uitgezet, zet hem net aan hangt ie. (monitor gaat niet aan een HDD laampje blijft constant branden)

ik heb dit probleem al vanf Bios versie 1012 d8 ik

als de CPU freqeuntie en dergelijken op Auto zetten en dan op 1.48 GHZ dan krijg ik dus de bovenstaande hangup.
als ik hem op AUTO op 1100MHZ zet dan doet ie ut wel.
met bios 1013 en lager kon ik hem altijd op Manual zetten en dan op 133/33 X 11
dan deed ie het wel altijd, maar sinds ik heb geflashed naar 1014.002 werkt dat ook niet meer, dus ik denk terug flashen naar 1013 en weer op de oude voet verder gaan, maar heel vaag wil dat niet :'(

mijn 12V 7V enzo voorts zijn allemaal goed, heb ook de Vcore op 1.85 gehad werkt ook niet (standaar 1.750 Volt)

ook met google en de search kan ik het niet vinden 8)7

iRacing Profiel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom wil je de nieuwere versie blijven gebruiken als de oudere versie beter bij je werkt? Flash anders gewoon terug..

Wat het probleem betreft, heb je o.a. de geheugentimings niet té strak staan? Check voor andere mogelijke oorzaken de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)

Verwijderd

Bios defaults geladen na de flash????

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ja ik heb bios defaults, en ik wil natuurlijk de meest recente bios hebben
heb geflashed met Aflash en met dat Alt-F2 gebeuren

iRacing Profiel

Verwijderd

cmos clearen?

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
eh bdl je batterijte d'r uit?

iRacing Profiel

Verwijderd

ja batt eruit en dan zit er ergens een jumper op het mobo en die moet je even aanraken met een schroevendraaier! ... lees heir even de manual op na!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Gohan-san schreef op 27 september 2002 @ 10:18:
[...]

eh bdl je batterijte d'r uit?
ow d8 dat 10 a 20 seconden batterijtje d'r uit genoeg was]

edit:

sory ik wou de EDIT knop gebruike, maar druktte per ongeluk op de Quote knop sorry

iRacing Profiel

Verwijderd

terugflashen naar 1012.

Heb hetzelfde probleem gehad met 14. Als je terugflashed is het opgelost

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, wat meestal op dit bord gewoon de oorzaak is van dergelijke lockups, zeker omdat je aangeeft dat hij op een FSB van 100 wel goed werkt, is gewoon dat de CPU-koeler je CPU niet goed genoeg koel/kan koelen/niet goed bevestigd is. Installeer je CPU koeler een opnieuw/laat hem door een ander eens opnieuw installeren. Normaliter verhelpt dit het probleem (Bij mij heeft dat althans alles verholpen, nieuwe koeler : Zalman 6000Cu >:))

En verder zijn er voor zover ik weet inderdaad in de verschillende biossen wat wijzigingen doorgevoerd mbt hoe hij omgaat met de waarden van je CPu-tempsensor, dus het kan idd tussen de verschillende BIOS revisies verschillen hoe snel en extreem hij hangt...

Verwijderd

ik zou zowieso even wachten met het draaien van bios 14 voordat hij final is!...
ik draai ook 12!

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
heb net het batterijtje d'r uit gehaald, zal een sterug flashen naar 12.

nou terugflashen naar 12 heeft ook geen enkele nut heb de multiplier nu op
100/33 X 11 gezet en dan doet ie ut wel maar op 133/33 X 11 niet heeft iemand daar een oplosin voor ? het is bet irritant (woord de volgende keer geen asus dat weet ik wel)

als ik de multiplier op 100/33 X 11 zet geeft ie in sisoftsandra aam dat hij maar op 1.10 GHZ draait :(

[ Voor 0% gewijzigd door Valkyre op 27-09-2002 11:07 . Reden: Update ]

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 27 september 2002 @ 10:24:
Tja, wat meestal op dit bord gewoon de oorzaak is van dergelijke lockups, zeker omdat je aangeeft dat hij op een FSB van 100 wel goed werkt, is gewoon dat de CPU-koeler je CPU niet goed genoeg koel/kan koelen/niet goed bevestigd is. Installeer je CPU koeler een opnieuw/laat hem door een ander eens opnieuw installeren. Normaliter verhelpt dit het probleem (Bij mij heeft dat althans alles verholpen, nieuwe koeler : Zalman 6000Cu >:))

En verder zijn er voor zover ik weet inderdaad in de verschillende biossen wat wijzigingen doorgevoerd mbt hoe hij omgaat met de waarden van je CPu-tempsensor, dus het kan idd tussen de verschillende BIOS revisies verschillen hoe snel en extreem hij hangt...
het is geen koelings probleem omdat hij het al bijna een half jaar doet zonder dat ik aan de CPU of koeler heb gezeten!
en met elke BIOS versie komt de temp niet boven de 56 graden!

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
heb net maar ff een mailtje naar ASUS USA gestuurd want heb al meerdere keren naar ASUS NL geprobeert maar op de eenof andere manier doen geen al hun mailadressen het :(

iRacing Profiel

• Valkyre

Valkyre

Kitesurf FTW!

Topicstarter
Ik heb hem terug geflahed naar versie 1006, nu werkt ut wel gewoon, weet iemnad welke bios versie het beste draait op dit mobo?

iRacing Profiel

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Gohan-san schreef op 27 september 2002 @ 10:16:
Ja ik heb bios defaults, en ik wil natuurlijk de meest recente bios hebben
heb geflashed met Aflash en met dat Alt-F2 gebeuren
zo tuurlijk is het niet om het nieuwste BIOS willen hebben, ja kan handig zijn als een bug, waar jezelf last van hebt met je PC, er uit is, of voor hogere kloksnelheden en dergelijke. Maar als je systeem goed werkt dan moet je nooit een BIOS-update uitvoeren.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik draai 1012, doet het perfect.

Do as I say, don't do as I do.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Bart-01 schreef op 27 september 2002 @ 23:50:
Ik draai 1012, doet het perfect.
ja, maar jij zult wel een andere configuratie hebben
Pagina: 1