Toon posts:

Packard Bell P3-450 overklokken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb hier van een kamer genoot een Packard Bell computer staan.
december 99
p3 450
64 mb etc etc.

Ik heb al in het bios gekeken, maar daar kan ik niets tegen, dus :
Hoe klok ik deze proc. over!

Mijn grote hobby is het tunen van pc's ... dus deze moet er ook aan geloven!

Iemand suggesties?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
je kan het met softFSB proberen
of ff kijken op de MOBO naar stroom sterkte!

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

zoiezo ff kijken naar die mobo...als er zo'n b-ding op zit wat alleen 100 fsb of 133 draait kun je het wel vergeten...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wordt knap lastig. Hangt grotendeels af van de mobo. Een paar mogelijkheden: als het een i810 chipset heeft (goedkopere modellen- Gigabyte GA6WMM) kun je het helemaal vergeten. Middenklasse uit die periode heeft onboard VooDoo3 (MSI, BX of ZX, preciese nummer schiet niet te binnen), kan ook niet zoveel mee. Topmodellen hebben een MSI-6119 mobo, BX met niks onboard. Allicht kun je proberen er een normale BIOS over die van PB heen te flashen. Reken wel dat dan alle PB installatie software er ogenblikkelijk mee kapt. Maar als dat geen ramp is, kun je allicht nog een beetje tweaken.
Verder natuurlijk de gewone sw tweaks- file sys als server instellen, swap file grootte vastleggen etc. geven ook best goede verbetering

Oslik, blyat! Oslik!

• justdaboo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13
Je pietjebel sneller laten fietsen..... Nou pas op daar liggen zat spijkers op de weg... ik heb nog nooit zo'n K*t fiets gehad.....

Koop een betere!!!

Verwijderd

Topicstarter
Koop een betere!
Ja!
als het aan mij had gelegen had ik in december 99 voor 3 rooien ook iets beters gekocht! Maar hij is van mijn kamergenoot

Maar het is niet mijn speelgoed he, maar ik wil het wel overklokken! dus hoe?!?!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al gezegd, kans is klein, maar om maar iets te kunnen zeggen: welke mobo zit erin??
Normaal heeft PB van die gekke namen, maar die zijn rechtstreeks tot iets 'gewoons' te herleiden. Dus wat zit erin?

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1