Toon posts:

Alweer een internet deel probleem :P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de faq gevolgd en het delen van internet gaat prima.

Er zijn 4 pc's in totaal:
1x Windows 98 SE @ Chello (delen via windows inet sharing)
1x Windows2k Prof (voorheen enigste pc met internet via ISDN)
1x Win98 SE
1x Win XP Proffesional @ Laptop

Nou werkt internet perfect op alle pc's. Alleen het mailen is een probleem. Ik werk met Outlook (niet express!!) die van het office pakket 2000. Hoe krijg ik dat daar in hemelsnaam klaar. Iedereen heeft het maar over gateway's en DNS. Weet wel wat het allemaal is :) maar wat moet waar?

[off topic]
In elk topic staat een beetje, laat dit nou eens een topic worden waar geen domme vragen worden gesteld over OFFTOPIC. Ik (en volgens mij nog veel meer) zitten gewoon te wachten op een allesverklarend topic.
[/offtopic]

IP adres range is:
172.31.3.1 t/m 4
Subnetmask is:
255.255.0.0

Adres van internet pc is 172.31.3.1
Zit geen firewall sooi op. Alleen Win98SE

Ik wil gewoon e-mail'n msn'n kazaa'en op alle computers. Dat de filetransfer niet werkt bij msn boeit mu niet alleen. (wel mooi meegenomen al het wel werkt >:) )

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 09:38 . Reden: + Kazaa,msn ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ik denk dat je op elke PC de DNS adressen van je provider in moet voeren.

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
BachW schreef op 27 september 2002 @ 09:34:
Ik denk dat je op elke PC de DNS adressen van je provider in moet voeren.
Daz 1 en nu nog met die gateway :)

Verwijderd

ja, zet op elke pc de dns van chello. zet op elke pc als gateway het ip adres van je sharing pc.
dan moet alles werken...heb het zelf ook zo....
en mailen moet dan ook gewoon werken hoor.

Verwijderd

kan je trouwens wel pingen naar bijv. mail.chello.nl ??? (of smtp.chello.nl, weet niet meer welke van de 2 het is)

Verwijderd

Topicstarter
smtp.chello.nl :) nog niet geprobeert. Ben een soort van freelancer,moet nu stage lopen maar als het goed is installeerd iemand anders voor me even VNC. Kan ik hem hierweg wel besturen.

Trouwens werkt bij jouw Kazaa,msn e.d. wel of moest je daar ook nog speciale dingen veranderen zoals proxy's e.d?

Verwijderd

nee hoor... msn werkt, behalve bestand-overdracht.
kazaa gebruik ik nooit dus dat weet ik niet.
heb net gekeken, mail.chello.nl en smtp.chello.nl zijn zelfde servers (zelfde ip)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 09:46:
nee hoor... msn werkt, behalve bestand-overdracht.
kazaa gebruik ik nooit dus dat weet ik niet.
heb net gekeken, mail.chello.nl en smtp.chello.nl zijn zelfde servers (zelfde ip)
Oh ok, ja zo stond het in de chello handleiding :)
Heb je nog andere programma's die ook via internet lopen?

Verwijderd

msn, icq, trillian, netmeeting etc..... maar alles werkt goed hoor.... no problemo.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

idd als je de DNS van chello en als gateway je internet PC gebruikt, dan moet in principe alles werken. Volgens mij moet MSN ook werken, als je tenminste geen firewall o.i.d. hebt geinstalleerd!

Verwijderd

msn werkt ook met firewall hoor.... alleen filetransfer niet

Verwijderd

Topicstarter
oh ok. hebben ze daar inmiddels al een oplossing voor? Zit hier op moment met die nieuwe msn beta versie, op proxy achter firewall. Maar ze zeiden dat filetransfer nu wel moest werken maar werkt nog steeds neit. Wel een beetje off topic sorry

Verwijderd

nee, werkt nog steeds niet...bij mij ook niet.... maar zal wel aan chello liggen...kan ook geen portmapping maken zonder goede firewall...... (zonealarm)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik Norton Internet Security 2002 er op zet. Maja maakt ook niet uit deze machine gaat straks linux server draaien, maar ik wilde wel een backup hebben. Kan ik alsnog internetten via windows internet sharing.

Verwijderd

yep, dat klopt.... ics is erg makkelijk, alleen erg beperkt

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt alleen voor backup kan ut er mee door :P

Verwijderd

dat is waar...... wordt tijd dat ics ook alle ondersteuning geeft voor nat ....

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens hoe stel ik die DNS Server's in? |:(
Als ik de eigenschappen van het tcp/ip protocol er voor heb kan ik bij dns wat invullen maar wat vul ik bij Host en Domein in?
Pagina: 1