Toon posts:

Stille 40/45 mm fans of 80 mm koelblokken: waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: thuis heb ik twee pc's met van die kleine fans (40 of 45 mm, dat weet ik niet zeker) op het koelblok van de processor. Die dingen zijn al weet-ik-hoe-vaak stuk gegaan. Nu rammelt er weer een :( .

Nu ben ik op zoek naar 40 of 45 mm fans die stil zijn en die langer dan drie maanden meegaan.

Wat ik anders ook wel zou willen doen, is de koelblokken vervangen zodat er een 80 mm fan op past. Dan kan ik er een Papst fan op schroeven. Het gaan in dat geval over een koelblok voor een Pentium II 233 MHz (waar je het koelblok op moet klemmen) en een koelblok voor een Pentium III 733 MHz Slot-1.

Wie weet waar ik dit zou kunnen kopen?

Alvast bedankt.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:23
voor de fans: kijk es naar sunon fans, vind ze prima stil. Een koelblok zelf is altijd stil (gezien je topictitel) :P

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:14
misschien een 40 mm papst?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Ik denk dat je gewoon een fan met ball-bearing moet kopen en die een beetje stofvrij moet houden, dan kunnen ze nieteens stuk gaan.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 09:28:

Wat ik anders ook wel zou willen doen, is de koelblokken vervangen zodat er een 80 mm fan op past. Dan kan ik er een Papst fan op schroeven. Het gaan in dat geval over een koelblok voor een Pentium II 233 MHz (waar je het koelblok op moet klemmen) en een koelblok voor een Pentium III 733 MHz Slot-1.

Wie weet waar ik dit zou kunnen kopen?

.
Ik heb laatst een regelbare enermax 80MM fan op het standaard 40mm koelblok van mijn AMDK6-III gezet. Gewoon de fanguard door schroefjes met ringetje erop vastmaken aan het koelblok. Werkt perfect!