Toon posts:

17 inch monitor niet meer dan 60Hz :(

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus sinds gisterende 17" monitor van mijn vader omgeruild met mijn oude 15" (hij had hem niet meer nodig :)), maar hij wil niet meer dan 60Hz en zelfs niet op 640*480*16(16 kleuren)! Weet iemand waar dat aan ligt, want ik vind dit een beetje errug laag voor een 17" :(!

Ik weet ook niet precies wat voor een merk het is maar dit is wat ik er van weet:

1. Op de monitor staat Unitron en 'MediaScan 6a digital'.
2. Op het bonnetje staat 17" TVM monitor.

b.v.d. Ultra2k 8-)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

T'is wel erg weinig, en heel slecht voor je ogen.

Kan je geen andere kopen?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze dus gratis gekregen van mijn vader en heb geen geld voor een nieuwe. Ik had eerst een 15" die wel 75Hz kon op 1152*864*32 dus volgens mij moet die 17" dat ook kunnen :(!!

Verwijderd

TVM is een redelijk bekend merk dus er moet een website van zijn. Gewoon ff met yahoo zoeken voor een drivertje

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu met een proggie waar ik mijn videokaart mij overklok geprobeerd 1152*864@70Hz en hij doet het !!! :):)
Maar ik heb toch liever 1280x1024@70/75Hz!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Kijk eens wat de instellingen zijn voor monitor onder beeldscherm\instellingen\geavanceerd
tabblad monitor
Staat daar een standaard verander deze naar een type die beter is. Probeer de instelling CTX VL700 maar eens of CTX 1785GM dan kan je wat meer verversingrates instellen. (Staps gewijs proberen en niet meteen te hoog anders kan je beeldpijp stuk gaan)

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
de CTX VL700/CTX 1785GM staan er allebij niet bij :(! Er stond wel "TVM SuperSync 6a" en op mijn monitor staat ook ergens 6a, maar hij wil nog steeds niet hoger.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>TVM is een redelijk bekend merk dus er moet een website van zijn.[/quote]Ik heb idd de officieele website gevonden en daar staan een hoop drivers, maar niet de drivers van dit type :(.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:44

Opa

Nu Multifocaal!

Okee. Kijk ff opnieuw achter op de monitor, naar een FCC ID# nummer.
Ga dan naar de FCC en typ het nummer in, eerste drie en rest.
Daarmee vind je hopelijk de fabrikant van dit beestje en daarmee een fatsoenlijke driver.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb even voor je op de TVM site gekeken,
www.tvm.com en onder support/faq staat
een lijstje met de locatie van drivers.

Voor de multiscan 6a (MS6A) staat ie op
de win95/98 CD. Ik heb ook daar gekeken,
en onder nieuwe hardware/monitoren/TVM
staat inderdaad de driver die jij ook al
had, de SuperSync 6A.

Ik ben dus bang dat dat bakbeestje van
jou niet zo'n hoge refreshrate aankan.

Verwijderd

Ik heb niet genoeg gegevens van je. Je kunt voor een add-on kijken op www.driverguide.com
Absoluut een goeie site.

Ik ben het er verder mee eens dat het best kan zijn dat de refreshrate niet hoger kan.
Mocht je een 17" gaan kopen. Hansol heeft een hele goeie betaalbare!! www.hansol.com , maar houdt er rekening mee: het is geen IIyama

Verwijderd

Topicstarter
DAMN :(, niet hoger dan 70Hz 1152*864 of 1280*1024 60Hz :(:(:(!

• tricktrac
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-06 06:36

tricktrac

PPro smp

De volgend specs heb ik van het net geplukt:
Dot- Max NonInt Horizont Verticl Band- Flat
Company Model Size Pitch Resolution Scan kHz Scan Hz Width MHz Screen
======= ===== ==== ===== ========== ======== ======= ========= ======
TVM Professional Monitor MediaScan 6A 17 0.28 1280x1024 29-66 50-90 120 Yes

En uit de FAQ van tvw (www.tvm.com):
1. WHERE CAN I FIND THE DRIVER FOR MY MONITOR ?

The driver for your monitor depends on what model of you use. Here is a list of monitor drivers that you can use as reference

MODEL DRIVER WHERE TO LOOK FOR IT
AS6A OR MS6A OR AS6G SUPERSYNC 6A WINDOWS 95 OR 98 DISKETTE
AS6S OR AS6D+ OR AS6DV SUPERSYNC 6A WINDOWS 95 OR 98 DISKETTE

Dus je driver zou gewoon in W9x moeten zitten

Volgens mij begrijp ik je vraag niet, of begrijp jij niet wat je vraagt.

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
en 10x7? das toch wel zo'n beetje standaard voor 17/, gebruik ik ook

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Okee. Kijk ff opnieuw achter op de monitor, naar een FCC ID# nummer.[/quote]Het ID nummer is 'E09 MD-17' of 'EO9 MD-17' maar bij de results staan een hoop monitoren maar niet de goeie.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb niet genoeg gegevens van je.[/quote]Wat voor een gegevens moet je dan nog hebben vraag het maar en ik probeer het voor je op te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus je driver zou gewoon in W9x moeten zitten.[/quote]Ik heb win 9x niet meer ik heb alleen nog Winme, maar daar staat ie ook wel op denk ik.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Hoe kwam die dubbelpost nou hier, een uur later??????????????? :(

Anyway, als hij 50 tot 90 Hz aankan, dan is dat niet echt hoog. Dan lijkt mij 1024 @ 60 Hz en 1280 @50 Hz realistisch.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeerd maar dan vind ie alleen wat wanneer ik de eerste drie invul en dan niet het goede id nummer, maar ik ben er al achet dat het een TVM superSync 6A is en dat ie gewoon niet hoger kan.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* Laurent heeft ook 17" met 1280 op 60hz :(, gaat op HCC een 22" iyama komen :)

• Diamon
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Als je de link naar www.driverguide.com geeft, moet je ook effe de username & wachtwoord geven.

Username: drivers
Password: all

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>* Aikeleer heeft ook 17" met 1280 op 60hz :(, gaat op HCC een 22" iyama kopen :)[/quote]/me wil ook een 22" iiyama, maar heeft niet genoeg geld :'(

Diamon nog bedankt voor die username & password, maar het heeft niet geholpen, want hij staat er niet bij :(.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

If it makes you feel better:

Ik heb hier een echte DELL monitor 15", dit jaar gekocht, die 1024 ook alleen maar op 60 Hz doet. Mijn eigen Foe... Foegjjj... Fujitsu :) 15" uit 1995 kon al 75Hz en 16bit kleur aan.

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ff domme opmerking tussendoor: Je moet niet altijd de drivers geloven... Ik heb een CTX 19" die (volgens de specificaties) 1600x1200@75Hz aankan. Echter, als ik in Win2000 zeg dat ik hem wil draaien op 85Hz doet ie het ook goed (en ook op 2048xXXX@60Hz :))

Helaas is Win98/Me niet zo geavanceerd dat je de refreshrates zelf fatsoenlijk kan kiezen, en zul je dus met iets als PowerStrip moeten gaan werken en gewoon kijken hoe hoog je komt.

If nothing is written below, I was the last to reply...

Pagina: 1