Toon posts:

[XP] Kan geen muziek CD draaien in DVD-ROM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Samsung dvd-rom sd-616F en kan daar onder Windows XP Pro geen muziek cd in afspelen :(
In explorer zie ik:
track04.cda 1kb
track08.cda 1kb
track12.cda 1kb
track16.cda 1kb
etc. etc.

maar afspelen ho maar. Heb de dvd-rom al ge-flashed naar de nieuwste firmware, maar dat help ook niet.
Kan ook geen 'echte' samsung drivers vinden voor XP, dus draait op standaard M$ drivers. (dat zal dan ook waarschijnlijk het probleem zijn, want onder W98 deed'ie het wel).
En ja, ik heb het internet al verschillende malen afgezocht. En zelfs kontakt gehad met Samsung, en die kunnen me ook niet helpen, moet van hun terug naar de winkel (in heel gebrekkig engels) :( :(

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

speelt ie ze wel af maar hoor je geen geluid of wil hij niet eens starten met spelen ofzo? wat zegt ie precies dan?

Verwijderd

Topicstarter
Wil niet eens starten met spelen, gebeurt gewoon niets, zowel in de mediaplayer als in winamp. Lijkt erop dat xp de cd gewoon niet als muziek cd ziet, terwijl ie in explorer toch aangeeft dat het om een audio cd gaat.

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

hmmm.. heel vaag.. en als je gewoon op de play knop van de dvd-rom speler drukt maakt ie dan wel geluid zegmaar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 09:14:
dat zal dan ook waarschijnlijk het probleem zijn, want onder W98 deed'ie het wel
Heel goed uitgedacht, maar waarom post je hem hier in OM als het aan Windows XP ligt :?

Move [OM] > [WOS] en een lichte titelchange :)

Check ook eens de OM FAQ voor enkele interessante linkjes naar Microsoft Knowledge Base.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 27 september 2002 @ 09:32:

[...]
Heel goed uitgedacht, maar waarom post je hem hier in OM als het aan Windows XP ligt :?

Move [OM] > [WOS] en een lichte titelchange :)

Check ook eens de OM FAQ voor enkele interessante linkjes naar Microsoft Knowledge Base.
OK, je hebt (zoals gewoonlijk) weer eens gelijk, heb wel eens vaker last van het feit dat ik niet precies weet waar ik een topic moet beginnen.... Maar goed, zal eens bij MKB kijken

Verwijderd

Topicstarter
Rodyman schreef op 27 september 2002 @ 09:26:
hmmm.. heel vaag.. en als je gewoon op de play knop van de dvd-rom speler drukt maakt ie dan wel geluid zegmaar?
Zal vanavond'es even proberen, eerlijk gezegd heb ik dat nog niet geprobeerd.

Verwijderd

kik eens in de opties (extra-opties) van windows mediaspeler of bij het tabblad "bestandstypen"
'cd-audio nummer' is aangevinkt en bij het tabblad "mediabibliotheek" 'volledige toegang'
aanstaat.
en het tabblad "apparaten" of daar je dvd-speler wel instaat,zoniet ff toevoegen.
is het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
Rodyman schreef op 27 september 2002 @ 09:26:
Heb gekeken, maar deze dvd-speler heeft geen play knop..

Verwijderd

Topicstarter
Heb Windows XP opnieuw geinstalleerd (moest ook een keer gebeuren), maar het probleem is hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan echt niemand die dit probleem ooit is tegengekomen???
Pagina: 1