Toon posts:

Proliant 2500 van Windows 2000 voorzien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds van de week een proliant 2500 gekregen. Nu is alle software eraf gegooid door de bank waar hij tot voor kort dienst deed. Er staat geen OS meer op en ik heb geen idee hoe ik hier mee moet beginnen. De SCSI schijven lijken onbenaderbaar. Fdisk ziet ze niet, maar misschien is dat omdat het scsi is!?! Een opstartdiskette heeft geen zin, en een compaq smartstart cd zit er niet meer bij. Ik heb geprobeerd de dos versie van pqmagic te gebruiken, maar ook die ziet geen hdd's, terwijl ze wel allemaal aangesloten zijn. (0,1&2)

Opstarten met de windows 2000 advanced server/ NT4.0 cd werkt niet, met de Windows ME cd kan ik wel opstarten, maar dat levert ook geen c: op, alleen de a: en de cdspeler d: doen het. RARA, hoe los ik dit op.

Verwijderd

Probeer eens met google te zoeken naar SCSI drivers voor dat ding.....

Tijdens het opstarten van de setup van W2k krijg je een melding of je extra drivers (voor die SCSI dus) wilt installen.

Verwijderd

Voor zover ik weet heb je echt een smartstart cd van compaq nodig om dat ding in te richten.
We hebben het hier ook wel eens geprobeerd, maar zonder cd kom je niet ver.
Dus...ga op zoek naar een smartstart cd.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Smartstart cd kan je aanvragen bij Compaq.. gewoon effkes bellen..

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

ga eerst eens wat raid en scsi drivers downloaden van de compaq/hp website, en doe er dan gelijk een configuratie programma bij..

en gebruik de F6 toets om extra drivers in te laden bij het installeren van windows

met de config kan je kijken hoe de disks geconfigureerd zijn, en vaak zit er een array/raid controller in die dingen en als er geen virtuele disk is heb je ook niets om aan te spreken bij de install

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals gezegd, je zult echte de SmartStart Cd's nodig hebben. Als je ze besteld hoef je geen ROMPaq te downen want dan zal er wel een recente opstaan.
Kun je ze lenen, zet er dan meteen ff een nieuwe ROMPaq op (ook te downen bij CPQ).

Move PNS > Opslagmedia & I/O Controllers gezien het feit het eigenlijk om de SCSI controller gaat.

Tijd voor een nieuwe sig..

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
win2k advanced server installeren, die kende de controller zelf. gewoon boot van cd-rom
ik weet niet of je nou advanced server wilt ;) maar probeer het eens met een XP install.
ik worked for me so i guess i should also for you...

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 19:48

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, naar alle waarschijnlijkheid zit er een RAID controller in die geen schijven geconfigureerd heeft staan... Zou dat kunnen? Zegt hij bij het booten ook iets van "Initialising drives, no logical drives found" hetzij "Initialising drives, 1 logical drive" ?

In het eerste geval zul je niets kunnen totdat je een RAID set aangemaakt hebt. En die Compaq RAID controllers worden door elke NT/2000/XP install herkent, en dan zul je enkel effe de bootfloppen voor zo'n install moeten maken, indien je systeem inderdaad niet van de CD's zelf weet te booten....

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal wel naar smartstart cd's op zoek gaan. bedankt tot zover :)
Pagina: 1