output naar andere console

Pagina: 1
Acties:

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik draai: ./<programma-naam> >/dev/tty2

De output komt dus terecht op /dev/tty2.
Alleen het gekke is: als ik ingelogd ben op die console, dan ziet de output er strak uit, maar als ik niet ben ingelogd op die console, dan staat de output-text schijnbaar willkeurig over het scherm gekwakt; de layout is zoek.
Het lijkt alsof het aantal karakters dat op een regel past niet klopt.

Wat doe ik daaraan :?

Verwijderd

heb er niet echt een oplossing voor :(

maar wou even zeggen dat dat best een cool idee is en dat ik er thuis ook mee ga stoeien.
dus kom kom ik vast wel het zelvde probleem tegen.

meschien de uitvoer eerst door een filter gooien waar je het aantal colomen kunt bepalen?

• Fatal-Error
  • Niet online
Vreemd probleem. Misschien dat het helpt als je een (andere) 'term'-variable aan agetty (neem aan dat je die gebruikt) meegeeft. Kun je instellen in /etc/inittab.

Welcome to the desert of the real.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

code:
1
programma | unix2dos > /dev/tty2

Het lijkt wel alsof de newline characters anders ingesteld staan als je ingelogd bent.

• AlterEgo
  • Niet online
Het gaat in in dit geval fout:
als ik ./<programma-naam> >/dev/tty2 vanaf een X-console stuur naar een tty1 t/m 6. Naar een console groter dan 8 sturen gaat prima. Dus dat doe ik dan maar :)

Nog een vraagje:
hoe kan ik de rechten van /dev/tty2 zo veranderen dat ik er als user output naartoe kan schrijven? Ik heb inmiddels users lid gemaakt van de groep tty; chgrp geprobeerd; /etc/devfsd.conf geprobeerd te wijzigen, en eraan gedacht om devfsd te herstarten, maar nix hoor.