[idee] -1 Onzin

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-03 20:42

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Het idee van het modereren is dat de reacties 'schoon' moeten zijn. Het is daarom misschien handig om nog een 'moderatie' toe te voegen.

'-1 Onzin' staat er nog niet tussen maar is bedoeld voor mensen die beweringen doen die niet kloppen. Bijvoorbeeld 'Windows 98 loopt altijd vast', dit soort dingen kan je dan een '-1 Onzin' toewijzen. Natuurlijk kan je het zien als 'Troll' alleen daar moet je mee oppassen heb ik gemerkt.
Het probleem is namelijk als volgt:
Iemand post iets wat inhoudelijk niet klopt. Mensen gaan erop reageren en het is dan al meestal off-topic. Vaak zijn de mensen die daar een reactie op geven 'de lul' omdat zij te ver van het newsitem afdraaien.

Hiervoor zou je dan het bericht met de inhoudelijke onzin '-1 Onzin' kunnen geven. Dan weet je ook meteen waar de poster aan toe is ipv dat die 'ondergewardeerd' oid ziet.

Ik zie er trouwens liever '-1 Gelul' staan maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk omdat dit van 4 tot 400 jaar (?) toegangkelijk is :P

Maar is het wat?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 16:37

Kristof

is een Belgisch product

Het wil niet zeggen dat, hetgeen iemand aankaart niet juist is, dat het geen goeie reactie is...

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Die heb ik wel gezien, alleen het gaat mij alleen om '-1 Onzin'
Kristof schreef op 27 september 2002 @ 09:43:
Het wil niet zeggen dat, hetgeen iemand aankaart niet juist is, dat het geen goeie reactie is...
Dat weet ik. Het moet dan ook 'strengheid' hebben als een 'Troll'. Als iemand een goed onderbouwd kloppend verhaal ophangt, en iemand geeft hem -1 Onzin, dan heeft die natuurlijk een probleem.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

-1 Onzin bestond wel maar is weggehaald, wordt te makkelijk als een belediging gezien. Onjuiste informatie kun je gewoon met overgewaardeerd of overbodig modden :).

Professioneel Hyves-weigeraar

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 27 september 2002 @ 14:50:
-1 Onzin bestond wel maar is weggehaald, wordt te makkelijk als een belediging gezien. Onjuiste informatie kun je gewoon met overgewaardeerd of overbodig modden :).
Hmm, maar ik gebruik er nu dus ook wel overgewaardeerd voor. Om nu overbodig hiervoor te gebruiken vind ik een beetje krom :P. Maargoed, ik snap de reden dus ik laat het hierbij ;).

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Als iemand onzin uitkraamt, kun je dat ook -in nette bewoordingen- eronder zetten, in een reactie. Dan weten anderen het ook :P

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Dat is nou juist waar het modsysteem NIET voor bedoeld is imo, het is er toch voor om te zorgen dat er alleen nuttige en normale reacties op komen?

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
DaNo2002 schreef op 27 september 2002 @ 17:53:
Dat is nou juist waar het modsysteem NIET voor bedoeld is imo, het is er toch voor om te zorgen dat er alleen nuttige en normale reacties op komen?
Jawel, maar ik bedoelde het niet op die manier. Ik verwees gewoon naar het reactiesysteem (ter aanvulling en als grapje). Als iemand onzin verkondigt, is het óók zaak dit in een reactie, met argumenten/onderbouwing, aan te tonen waarom dat zo is, en wat het dan wél moet zijn. Pure info dus :) .

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
nu vat ik em :)
Pagina: 1