H700a, IDE kabels en Fasttrack SX4000.

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Nee, ook ik heb die fasttrack nog niet en weet dat iedereen daar al op zit te wachten. Maar zou wel graag willen weten of er al een datum is dat hij in nederland te koop komt. Kent iemand die?

Wel nu, heb ik die nieuwe h700a kast van aopen(mijn eerste bigtower) en vraag mezelf af of mijn gewone IDE(80) dat wel helemaal kunnen halen naar boven. En ook al moeten ze straks helemaal beneden vanaf mijn SX4000 vandaan komen?
Bestaan er ook hele lange 80pins(voor UDMA5) IDE kabels?

SX4000 _/-\o_

- Mijn PC -

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Zie pricewatch; 90cm kabels. Je kast is weliswaar geen 90cm hoog, maar het probleem is dat de afstand tussen de mobo-stekker en de slave-stekker bij de meeste kabels te klein is.

Bij de meeste 90cm kabels is die afstand 60cm ofzo. Dat moet voldoende zijn.

Nadeel: dit soort lange kabels verlaagt vaak de prestaties van je drives. Als je daar echt nerd-verhalen over wilt lezen: http://www.lostcircuits.com/advice/sata150/4.shtml is een goede uiteenzetting. Niet te bang van worden - t lijkt erger dan t is :)

Een botte oplossing: superdure shielded kabels - geen goed idee. Prijzen soms wel 50 euro!
Structurele oplossing: Serial ATA!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
hoe werkt dat, serial ATA.. en wat heb ik er voor nodig?

Trouwens nog iets gehoord over die SX4000? en werkt daar ook serial ATA op en op mijn A7V266 ook?

- Mijn PC -

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Spitfire_V5 schreef op 27 september 2002 @ 08:41:
Nee, ook ik heb die fasttrack nog niet en weet dat iedereen daar al op zit te wachten. Maar zou wel graag willen weten of er al een datum is dat hij in nederland te koop komt. Kent iemand die?
Gewoon geduldig de prijslijsten in gaten houden, je ziet hem vanzelf wel verschijnen.. Ik heb hier in ieder geval nog niemand met een kristallen bol gezien :+
Wel nu, heb ik die nieuwe h700a kast van aopen(mijn eerste bigtower) en vraag mezelf af of mijn gewone IDE(80) dat wel helemaal kunnen halen naar boven. En ook al moeten ze straks helemaal beneden vanaf mijn SX4000 vandaan komen?
Bestaan er ook hele lange 80pins(voor UDMA5) IDE kabels?
Jep.. Sterker, dat staat zelfs gewoon op de Pricewatch..
Spitfire_V5 schreef op 27 september 2002 @ 09:15:
hoe werkt dat, serial ATA.. en wat heb ik er voor nodig?
Zie de linkjes onderaan op de OM FAQ :)

Allemaal vragen waarop je de antwoorden wel zélf kan uitzoeken, dicht dus.

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 27-09-2002 10:07 . Reden: arch quotes ]

Dit topic is gesloten.