Toon posts:

Hulp gevraagd configuratie server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het idee opgepakt om een server PC in elkaar te gaan schroeven. nu heb ik gehoord dat er zeker niet de snelste hardware in hoeft te zitten. Ik zou graag wat tips willen over de configuratie van zo'n server PC. Ik zit zelf te denken aan een Pentium Pro 200 met 64 Mb, eem 13 Gig 5400 toeren schijf, een 4 Mb PCI videokaartje, enz.
Het is bedoeld voor een klein netwerk en als FTP server. Wat moet het ongeveer kosten.

Alvast bedankt,
Smitje

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

spullen die jij opnoemt moeten meer dan genoeg zijn voor een machientje dat alleen een beetje als fileserver enzo gaat dienen voor een klein aantal gebruikers.

hangt vooral af van het aantal gebruikers dat ermee moet werken en welk o.s. je op de server gaat draaien. voor een handvol gebruikers en linux of winnt4 als o.s. moet 't genoeg zijn.

voor andere o.s.'en heb je misschien meer ram nodig.

Verwijderd

welk os zet je erop en welke programma's dan kunnen we specefieker helpen

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Yep prima PC'tje

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te denken aan NT4 en Serv-U
Verder misschien PC-Anywhwere.....
Wat kost eigenlijk een Pentium pro 200 met moederbord en RAM?

Verwijderd

pentium ppro is zeer moeilijk te vinden ik zou voor een pentium mmx met 96 of 128 mb gaan en zoek een mobo met een HX shipset

Verwijderd

en de videokaart maakt geen bal uit neem gewoon de meest simpele

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ppro borden kom je steeds vaker tegen op beurzen ed dus als je die op de kop kan tikken en je heb geen cpu doe mij dan ff een mailtje ik heb nog een Ppro 150, heeft altijd als nt server gedraaid zonder problemen.

Nu niet allemaal reageren want ik heb er maar 1!!!

Meh ...

Verwijderd

heb hier een 486dx66 staan als internet deler en ftp servertje... werkt ook al prima.
Pagina: 1