[GF2MX400] TV OUT Instellingen worden vergeten

Pagina: 1
Acties:

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025
Het zit zo. Ik heb mijn TV OUT aangesloten en met wat moeite via TV Tool 10 minuutjes een Divx gekeken. Resolutie 800x600 16 bits kleuren modus stond de tweede monitor op. Omdat dit programma er na een paar minuten mee kapt en ik sowieso beeld op mijn TV en op mijn PC wil houden wilde ik dus nview gebruiken. Die functie stond onder het tabje van de videokaart, maar als ik die tabv gebruikte kreeg ik een runtime eroor. Drivers weggepleurd en opnieuw geinstalleerd. Mooi, ik kom in die tab.

Ik stel netjes het device in op 800x600 16 bits en ga verder met klonen. Ik kloon met PAL-B, maar ik blijf zwart.wit beeld houden. Tevens is de resolutie van mijn TV 800x600 en scrollt het beeld van mijn TV mee als ik met de muis beweeg. De resolutie moet echter 800x600 zijn en ik wil dat gescroll niet. (Dat gescroll was al opgelost). Ik weer kijken bij instellingen zie ik dat de resolutie die ik verander in 800x600 steeds terug veranderd wordt in 640x480 en 8 bits.

Verwijder dit topic alsjblieft niet onder het motto van de grote TV OUT FAQ en google want ik zit hier al vanaf 22:00 op. :P

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:23

lonkhuijzen

100% ADH

voor zover ik weet blijft je desktop de resolutie van je monitor dus moet je wel scrollen met je tv, dit komt omdat je ze tegelijkertijd gebruikt, met tvtool schakelde je gewoon van je resolutie op je monitor naar 800x600 op je tv.Maar hier gebruik je ze dus tegelijkertijd.

En dat zwart-wit ligt er waarshcijnlijk aan dat je je tv via scart hebt aangesloten op svideo.
(gok ik) en hoe je dat moet oplossen weet ik niet maar daar zijn hier al heel veel threadjes over gaande. Ik zelf heb op mijn gforce2mx ook nog een tulp uitgang en daar werkt ie wel mee, met svideo idd zwart-wit.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Heb het 1 keer geprobeerd pc<tv met een zelfde kaart,kreeg alleen maar rot beeld,is het bij jou scherp? met welke instellingen?,heb de officiële bedrading hiervoor etc

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Een normale tv heeft een resolutie van 768x576.

Op www.tvtool.de staan aangepaste detonator-drivers die er voor zorgen dat deze resolutie ondersteunt word.

Met tv-tool heb je trouwens ook dual-view, en om voorbij die tv-tool-limiet van 10 minuten te komen... Ik zeg alleen taakbeheer :X :)

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025
En dat zwart-wit ligt er waarshcijnlijk aan dat je je tv via scart hebt aangesloten op svideo.
(gok ik) en hoe je dat moet oplossen weet ik niet maar daar zijn hier al heel veel threadjes over gaande. Ik zelf heb op mijn gforce2mx ook nog een tulp uitgang en daar werkt ie wel mee, met svideo idd zwart-wit.
Nee, want met TVTool heb ik wel kleurenbeeld gehad.
Heb het 1 keer geprobeerd pc<tv met een zelfde kaart,kreeg alleen maar rot beeld,is het bij jou scherp? met welke instellingen?,heb de officiële bedrading hiervoor etc
Het beeld was mooi scherp met TVTool. Heb het uitgeprobeerd met een DivX. Ik heb 5m S_Video ___> Scart kabel. Niet officieel.
Met tv-tool heb je trouwens ook dual-view, en om voorbij die tv-tool-limiet van 10 minuten te komen... Ik zeg alleen taakbeheer
Ik zal er eens heen kijken.