[XP] ntldr probleem (compresed :?) *

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Beetje laat, maar vandaag zijn er op mijn werk 2 pc teruggekomen met allebie het zelfde probleem.
Tijdens de opstart komt er nl de melding "ntldr compresed" (iets in die geest) waarna de pc normaal doorboot en vervolgens compleet vastslaat in een geval en in het andere geval tergens langzaam is.
(Het betreft in beide gevallen en HP computer met winXP home hiervan is op een verborgen partitie een image gezet die je weer kan oproepen door tijdens de reboot op F10 te drukken)
Het eerste wat we hebben gedaan is er een virusscanner overheen halen, maar er werden geen virusen gevonden.
Ook hebben we dmv de L optie (last known goodworking system) geprobeerd het probleem op te lossen, maar ook dat had geen resultaat.

Dus dan maar een herinstall.....
F10 formateren en herinstaleren. Ook niets formateren gaat zelfs niet en de boel loopt weer vast.
Laatste oplossing die we konden bedenken was er een andere hdd met een preload aan te hangen en deze mbv Ghost over te zetten naar de andere pc, nadat deze met fdisk wel leeggemaakt was (rempart was in dit geval geen optie).
Ghost werkte ook niet en bleef bij 0% ook hangen :(

Nu hebben we een sterk vermoeden dat de hdd gewoon stuk is, maar waar sloeg die melding van ntldr dan op :?

Heeft iemand dit al eens gezien of meegemaakt en was het idd de hdd of kunnen we nog iets anders proberen :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Compressed? Of Compromised? Ben svp iets duidelijker in de foutmelding, anders kunnen we er ook niet veel mee...

Forget your fears...
...and want to know more...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als jij je NTLDR compressed hebt, dan heb je idd iets niet goed gedaan :P Ondergetekende heeft het ook eens gehad en kon XP erop nieuw installeren. Op TechNet zeggen ze dat je moet booten met de CD en dan de MBR er nieuw op moet zetten, maar aangezien NTLDR niet op de MBR voorkomt kun je ook niks fixen.

[search=ntldr]
Hier vind je ook nog een boel wat je ook nog zal helpen :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Robin Vreuls schreef op 27 september 2002 @ 01:36:
Als jij je NTLDR compressed hebt, dan heb je idd iets niet goed gedaan :P Ondergetekende heeft het ook eens gehad en kon XP erop nieuw installeren. Op TechNet zeggen ze dat je moet booten met de CD en dan de MBR er nieuw op moet zetten, maar aangezien NTLDR niet op de MBR voorkomt kun je ook niks fixen.

[search=ntldr]
Hier vind je ook nog een boel wat je ook nog zal helpen :)
Als ik me niet vergis is er een commando om alle boot-bestanden, waaronder NTLDR, terug te zetten. (vanuit console van opstart-CD)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
That would be 'fixboot' vanuit je recovery console ja.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Dat ghost blijft hangen is een veeg teken... Het kan komen doordat je partitieindeling ongeldig is. Dan kan FDISK er ook niks meer mee :( De disk wipen (of de hele MBR/EBR chain) is dan de enige oplossing.
Boot bestanden onder NT-achtige OSsen (zoals XP) kun je ook gewoon kopieren overigens. NTDLR verwijderen en een goeie versie kopieren. Voor de zekerheid kun je ook de NTDETECT.COM even meenemen...

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Heb het ook eens gehad..superraar, en had niets geinstalleerd ofzo, gewoon plots. Na koude reboot.

Ik heb fixboot ook geprobeerd, maar het mocht niet baten : ik moest opnieuw installeren :( :(
Ik kon gelukkig wel nog verschillende bestanden redden...

De reinstall ging wel zonder probs...

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Pagina: 1