[VB6] Selecteren Geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• PdeHoog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09-2024
Goedenacht,

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een MP3-speler in VB en ik maak daarbij gebruik van de Windows Media Player-ocx (ik weet het, erg fout maar wel makkelijk).

Ik heb op dit moment twee geluidskaarten in mijn PC, een SB Live! en een onboard-ding. Ik wil die onboard gaan koppelen aan mijn stereo om zo muziek vanaf mijn PC in de huiskamer te kunnen draaien.

Nu wil ik die MP3-speler zo kunnen instellen dat ik kan selecteren welk device hij neemt om af te spelen. Iemand enig idee hoe ik dat kan regelen?

Ik heb al naar de MCI-api's gekeken, maar volgens mij werken die niet met de WMP. Search bij planetsourcecode heeft ook niets opgeleverd.

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26

• PdeHoog
Oopssssss! Vergeten.

Thnx.

• PdeHoog
Om nog even een schopje te geven:

Als ik Google Groups en Microsoft moet geloven, zou het allemaal mogelijk moeten worden met DirectSound 8. Je kan eventuele documentatie terugvinden in de MSDN Library.

Ik ga dus binnenkort, tussen alle bedrijven door, maar eens sleutelen denk ik :(.

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:06

Sponge

Serious Game Developer

Als je de DirectX SDK download op msdn.microsoft.com/directx heb je wel wat (VB) voorbeelden hoe je dit kunt doen, zo moeilijk is het niet met DirectSound. Onthoud echter wel dat DX8 dus wel vereist is als je je programma wil laten werken dan...