Bad sector op laptop hd

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:26
ik heb een acer aspire 1403lc, wil nu met partision magic 7 de hd opdelen in 3 partities opdelen.
maar als ik dat doe krijg ik de melding van een bad sector en dan stopt de batch.

wat nu?

wil echt 3 partities

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
probeer eens een fdisk /mbr.
of probeer eens scandisk.
anders eerst al je partitie's verwijderen, schijf formateren.
en vervolgens alle partitites opnieuw aanmaken, moet zeker lukken! :)
(in dit laatste geval wel al je data kwijt!).

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Euh, een bad sector blijft een bad sector. Die gaat echt niet weg met het formatteren. Dan wordt ie gewoon de volgende keer weer gevonden.

Misschien kun je proberen om scandisk of norton disk doctor te draaien. Als goed is merkt ie dan sector als bad sector, zodat ie niet meer gebruikt wordt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Ehm, als je een bad sector hebt op je hd moet je hem laten inruilen, als er nog garantie op zit tenminste.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Bad sectors krijg je volgens mij alleen weg met een tooltje die low level format kan doen .... maar of die helpt is maar de vraag , maar al te vaak komen er steeds meer bad sectors bij omdat het meestal een teken is dat de harde schijf zijn laatste adem aan het uitblazen is.

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:26
dan toch maar even contact opnemen met leverancier, bedankt allemaal op dit late uur

Verwijderd

Mischien een raar iets, maar een kameraad had ok een bad sector op zijn HD. Toen hij er nieuwe partities op wilde zetten na een format kom hij de laatste 33% van de totale groote van de harde schijf niet meer terugkrijgen. Exact het gedeelte na de kapote sector.

PS, denk ook even goed na over backup, bij de meeste bad sector schijven die ik gezien heb kwamen meestal binnen vrij korte tijd steeds meer bad sectors tot de schijf vrijwel onbruikbaar werdt.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Jep, backuppen wat je nog wilt bewaren, en mee teruggaan naar je leverancier. Zit gewoon garantie nog op.

En bij die 1400 series komen echt erg veel rotte exemplaren voor. Machines die ineens uitvallen bijv. Erg jammer, want het zijn mooie machines. De serie met de Athlon XP cpu's kent veel minder uitvallers.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat ook beschreven in de OM FAQ :)

Low Level formatteren kan ook, maar wanneer er eenmaal een bad sector is verschenen, dan kun je er donder op zeggen dat er meer volgen.. :/ Dan zou ik het schijfje liever inruilen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.