Mogelijkheid voor 4 aparte apparaten?

Pagina: 1
Acties:

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40

martincm

[Android 14!]

Topicstarter
Is het mogelijk om op de 4 IDE poorten die op mijn mobo zitten ook daadwerkelijk 4 aparte apparaten aan te sluiten of kan ik die 2 ata 133 poorten alleen gebruiken voor een HD en/of een Raid config?
Ik heb namelijk geprobeerd om de DVD aan te sluiten om IDE 3 (dus 1 van de ata 133 poorten) maar dit werkte niet...
dit was de opstelling:
IDE 1 > HDD
IDE 2 > CD-RW
IDE 3 > DVD
Het werkt wel als ik enkel de eerste 2 poorten gebruik en de CD-RW en de DVD op een master/slave config zet maar k wil ze graag apart hebben. Kan dit?

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Je kan alle connectoren voor alles gebruiken. Op de ATA/133 kan je dus gewoon een DVD of CD-RW aansluiten. Of beide. Of een combi van HD + DVD etc ...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vaak moet je dit wel in je bios instellen, of door middel van een jumper op je moederbord (raid mode on/off) :).

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
Highpoint raad af om atapi ( zip cdrom dvd .e.d. ) drives op de highpoint controlers te zetten.

ehhh.. noppes

• DaRoot
  • Laatst online: 13:57

DaRoot

Some say...

Bij de VRXP moet je inderdaad in het BIOS aangeven wat de Promise chip moet doen: ATA133 of RAID.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Thc_Nbl schreef op 26 september 2002 @ 23:57:
Highpoint raad af om atapi ( zip cdrom dvd .e.d. ) drives op de highpoint controlers te zetten.
;) nVidia raad ook af om geen niet-gecertificeerde WHQL drivers te gebruiken.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Pagina: 1