Toon posts:

Wat kan ik het beste kiezen voor upgrade? Mainbord of Video?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van het volgende systeem:

MSI K7T Turbo met Athlon XP 1900, 640 mb sdram en een GeForce 2 GTS 64 MB.

Nu wil ik iets upgraden maar zit te twijfelen wat ik het beste kan doen.

Of een Geforce 4 Ti4600

Of een MSI KT4 Ultra met 512 MB DDR400(PC3200) en dus de Athlon XP 1900.

Zal ik veel snelheids winst hebben met dat nieuwe mainbord?

Ik doe spelletjes die veel van je pc verlangen. Space sims. Ook maak ik er databases mee. Verder doe ik er niet echt veel bijzonders mee. Gewoon normaal. Beetje office en dat soort shit. Maar dat vind ik opzich snel zat zo.

Alvast bedankt voor de reply's

Verwijderd

overstappen naar intelllllllllllllll :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 2
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, dus zal je ook niet lastig vallen met m'n speculaties.
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:49:
:{

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Mobo+Geheugen wordt alles een stuk sneller van (ook spellen). Die grafische kaart is eigenlijk alleen in spellen sneller, al is een GeForce 4 natuurlijk ook een stuk beter kwa 2D kwaliteit tov GeForce 2. Maar zoals ik jouw hoor hoeft je PC naast spellen niet echt veel sneller (zal ook niet zo denderd zijn denk ik).

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

asjeblieft... staan hier genoeg topix over dat we dit hier liever niet hebben...

ok ik denk dat kwa 3d performance een betere 3dkaart het meest helpt ;), is logisch.
Je moet zelf de keuze maken... systeem sneller OF meer fps (ik heb voor allebei gekozen, dus ff doorsparen ;), met je cpu loop je nog gewoon goed bij hoor)

4015Wp west (Dordrecht)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Winst in wat? Als je puur voor spellen gaat, kan je het beste de GF4 doen. Misschien dat dat wel een verdubbeling van je FPS opleverd. De MSI & DDR zal alleen extra bandbreedte opleveren voor je systeem. Zal grafisch ook sneller gaan, maar minder dan een GF4 in je systeem.

En ik neem aan dat die XP1900+ er ook uitgaat over een tijdje als je de GF4 kiest? Want een Ti4600 icm met die XP1900+ is niet echt in balans. Je zou eigenlijk een Thoroughbred in je systeem moeten gooien. Denk dat je GF4 dan beter voor de dag komt, percentueel gezien.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Intel? Nooit. :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

video kaart upgraden

Verwijderd

als je iets langer twijffelt wordt jouw vraag steeds beter duidelijk door een steeds betere prijs/kwaliteitverhouding van het te vervangen onderdeel (of onderdelen) ;)

Verwijderd

Ik zou dan altijd nog een ATi 9700 halen als je toch in de prijs ronde Ti4600 kijkt.
Minder geld spenderen? ATi 9500 halen of de Ti4200.

Ik zou iig wel de Video Kaart upgraden, de rest kan nog wel ff mee :Y)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ti4600...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:50
Ti 4200, of 4600 als dat perse moet. Er is nog een andere reden dat ik je ander mobo afraad. Over tijdje zullen de Hammers uitkomen die dan niet op je nieuwe mobo passen, vraag is of je dan niet baalt.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 01:08:
Ik zou dan altijd nog een ATi 9700 halen als je toch in de prijs ronde Ti4600 kijkt.
Minder geld spenderen? ATi 9500 halen of de Ti4200.

Ik zou iig wel de Video Kaart upgraden, de rest kan nog wel ff mee :Y)
Eerst maar eens wachten tot Ati een normaal werkende Radeon 9700 kan leveren. Duurt nog wel minstens 4 maanden, dus tegen die tijd is de NV30 er al.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Flippy|IA
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Gewoon 4600 kopen...
Mobo en CPU kunne nog een tijdje mee imho, en in spellen zal die 4600 het meeste verschil maken. Die snelle processor zal je niet merken in spellen, daar je VGA de bottleneck is....

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kijk eens wat rond, lees de FAQ's en gebruik de search. Check iig het 'wat moet ik upgraden' topic in OH.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.