Toon posts:

Realtime Flash 5.0/MX equalizer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een realtime equalizer voor in Flash 5.0 of MX.

Heb hier net ff naar gezocht....met als resultaat 2 topics die ik niet echt kan gebruiken.
Er wordt hier namelijk gesproken over een programma dat Flash-mp3 heet...alleen ik weet vrijwel zeker dat dat niet op mijn @Home webspace werkt.

Nee....ik moet zo'n equalizer hebben die ze op de site van flashkit.com gebruiken....onder het gedeelte sounds (site is momenteel niet berijkbaar).

Kan mij iemand uit de brand helpen. Is dit uberhaupt wel te maken in Flash?

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Kijk hier eens Swift-MP3. Dit progsel schijnt (ik heb het nooit geprobeerd) MP3 bestanden te converteren naar swf, met de leuke toevoeging van allemaal nifty waardes waar je in je .fla gebruik van kan maken...

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Jeps.. dat is de manier.. spam: http://www.moodbenders.nl/noise/ dat is nog weinig creatief, maar dat wordt nog wel wat.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

[b]http://www.moodbenders.nl/noise/
Dat ziet er inderdaad leuk uit, wordt het open source (Djasp kan nog wel een paar leuke toepassingen bedenken, en heeft natuurlijk weinig zin het wiel opnieuw uit te vinden)
offtopic:
... alleen dat muziekje he..... :X

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

mag ik mijne ook posten :P :P :P http://www2.hku.nl/~patrick/1/player.swf

jajaja, hij is al vaak langsgekomen ;) http://www2.hku.nl/~patrick/zof staat ook een kleine equalizer gemaakt met swiftmp3 ... je hebt ook nog een ander proggie, geloof dat hij FlashFMX of iets dergelijks heet, deze moet je echter kopen ...

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel aan mij liggen....maar ik krijg het niet voor mekaar.

Heb je niet een kleine tutorial ofzo. Het enigste wat ik krijg...is dat die de mp3 file omzet naar een swf. Importeer ik die vervolgens....dan krijg ik 147 lege keyframes.

Verwijderd

je moet hem niet importeren ... je moet hem via loadMovie ("track.swf", "level1"); inladen in de eerste frame ... vervolgens kun je de variabelen s0 t/m s17 gebruiken voor de verschillende hoogtes.

probeer dit eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
frame 1:
loadMovie ("track.swf", "level1");

frame 2:
for (i=0;i<18;i++) {
    trace ("_level1:s" + i);
}

frame 3:
gotoAndPlay (2);

uit mijn blote hoofdje dus het kan wat aanpassingen nodig hebben ...

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met "Vervolgens kun je de variabelen s0 t/m s17 gebruiken voor de verschillende hoogtes". Hoe?

Je moet weten dat ik niet zo'n l33t action scripter ben.

Ik heb het gedaan zoals het daar staat: Eerste layer is actions met in frame 1, 2 en 3 de bovengenoemde code.
Layer 2 bevat 17 balkjes die allemaal behavior "movieclip" hebben.

De muziek loopt wel...alleen me balkjes doen niks.

Verwijderd

Wowieso moet je niet 17 balkjes maken :S ... maak 1 balkje en zorg ervoor dat deze met een loop geduplicate word (jaja, attachMovie dus) ... geef ze een naam van 0 t/m 17 maar zorg ervoor dat de levels allemaal boven de 1 staan (dus: 1 + i) :P ...

code:
1
2
3
4
5
6
ook in frame 1:
attachMovie ("targetnaam", "balkje" + i, 1 + i);
with (this["balkje" + i]) {
    _y = 100;
    _x = 100 + (i * 10);
}

tragetnaam is de naam die het balkje in library heeft om hem aan te roepen (rechtermuisknop, properties, export for AS)

je zal de balkjes nog niet heen en weer zien gaan, maar je zal een popup krijgen met alle waardes van s-0 t/m 17 ... (de trace functie). je hebt dus de variabelen, dus nu is het voor jezelf een kleine stap om ze te gebruiken als equalizer ...

ik heb je al teveel verteld
Pagina: 1