[Epox 8K3A+]Wat is kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Ik zit nu al een paar daagjes te tobben en wil nu graag even een beetje "geestelijke bijstand" van jullie ;).

Een paar dagen terug gebeurde er iets met de spanning, tv trilde ff, computer liep vast. Bij een herstart kreeg ik geen beeld meer :(.
Bij mijn oude KT7A was dat eigenlijk vaste prik. Dus even bios resetten dacht ik. Geen succes. Oud videokaartje erin ook niet.
Toen pas kwam ik op het idee dat mijn Epox zo'n mooi displaytje heeft, C1 bleef ie op hangen. Geheugen volgens het boekje. Eén bank eruit, andere er weer in nog geen beeld. Zonder geheugen in de bank gaf ie ook gewoon C1, geen verschil dus.

Vanavond had ik tijd om verder te kijken, ik besloot dus het hele zootje in de nieuwe kast te zetten die ik al even had staan. Even een simpele setup, met videokaart, floppy, 1 HD en 1 CD.
Ik vond wel dat de voeding stonk, maar hij zat dan ook vol stof.

Ik heb nu net alles aangesloten, powerknop aan en helemaal niets meer :(. Stekkertjes nagekeken en die zitten goed. Oude AOPen voeding gepakt, en weer geen succes.

Het vreemde is dat eerst de voeding wel aan ging, maar het mobo op C1 bleef hangen, en dat het nu ijselijk stil blijft :?

Mijn conclusie is voorlopig dat het mobo kapot is, iemand nog ander opties of iedeen ?

One of the animals has left its cage today.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ok, wat je nu moet doen is je cmos clearen , dus even de jumper verzetten van je cmos... staat in je boekje etc ;) als dat niet helpt.. moet je hem proberen kaal met alleen een videokaart cpu en ram op te starten (zonder hdd etc). Anders vrees ik toch het ergste voor je, iig succes

4015Wp west (Dordrecht)

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 26 september 2002 @ 23:46:
ok, wat je nu moet doen is je cmos clearen , dus even de jumper verzetten van je cmos... staat in je boekje etc ;) als dat niet helpt.. moet je hem proberen kaal met alleen een videokaart cpu en ram op te starten (zonder hdd etc). Anders vrees ik toch het ergste voor je, iig succes
Ik weet de jumper blind te vinden ;). Maar ik heb idd in het hele verhaal niet (of te kort) gezegd dat ik dit (natuurlijk) al geprobeerd heb.

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Iemand nog een ander mogelijkheid ? anders ga ik vandaag maar ff een nieuw mobo halen. Er rust nu een soort vloek op mijn computers, de HD van deze laptop begon gister opeens te tikkken :(.

Verwijderd

Mobo is dood. :( Stupid epox, ze moeten toch iets meer aan kwaliteit gaan denken vind ik. dat ie c1 geeft is een defect van mobo. Dit kan nl. je geheugen zijn maar ook je l1 of l2 cache zijn. Dit probleem heb ik ook gehad en met nieuw mobo was alles opgelost. succes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kán ook de CPU zijn, aangezien dat de L1 en L2 cache daarop zijn gehuisd.. Welke processor heb je? Ik heb begrepen dat je met de KT7A ook soortgelijke problemen had; gebruikte je daarop diezelfde processor :?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Nee, het kan niet de CPU zijn, omdat het moederbord bij een verkeerde of dode CPU toch gewoon aangaat. Ik vermoed ook dat je moederbord dood is.

MechWarrior || Monsters Game

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

GambitRS schreef op 27 september 2002 @ 10:00:
Nee, het kan niet de CPU zijn, omdat het moederbord bij een verkeerde of dode CPU toch gewoon aangaat.
Klopt, maar in dit geval gaat hij toch ook gewoon aan :)

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
Nee, het is niet dezelfde CPU. Maar een nieuw mobo halen dan. Wachten op garantie duurt me nu ff te lang. Nu nog even uitzoeken welk mobo, ik heb me er de laatste tijd niet genoeg in verdiept.

Het is bij mij toevallig de 2e Epox die het begeeft heb ooit zo'n dual BX-boardje gehad. Die wilde "opeens" ook maar met 1 proc draaien :?.

Misschien Asus deze keer, ga ff spitten. Dank voor de reacties.

edit:

Eerst de CPU eraf dan maar :? Het is er wel eentje met een gefaalde unlock poging :(.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 09:46:
Mobo is dood. :( Stupid epox, ze moeten toch iets meer aan kwaliteit gaan denken
Helemaal mee eens.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Farzin: heb je de mail van Abbadon soms niet gelezen :?

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 19:52
(offtopic): Ik ben anders heel tevreden over mijn Epoxje.
Maarja iedereen heeft zo z'n eigen ervaringen ;)

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
bartbor schreef op 27 september 2002 @ 14:54:
[...]

(offtopic): Ik ben anders heel tevreden over mijn Epoxje.
Maarja iedereen heeft zo z'n eigen ervaringen ;)
Ik had ook geen klagen, tot ie dood ging dan....

Maar iig krijg ik binnen 1-2 dagen na wegbrengen een nieuw mobo als ze idd constateren dat ie kapot is. Das toch wel service.

Verwijderd

BalusC schreef op 27 september 2002 @ 14:04:
Farzin: heb je de mail van Abbadon soms niet gelezen :?
Mail van Abbadon? :?

Verwijderd

Ik wou ook ff zegge dat mijn ePox 8K3A super goed draait nog nooit enige problemen gehad!! :)

• mrknowitall

mrknowitall

Hardware junkie

Topicstarter
[update]
Vandaag even heen en weer naar de dealer gereden. Zonder te testen ruilde ze hem op goed verrouwen direct om, erg fijn anders had ik één of twee dagen moeten wachten.

Thuis gekomen alles weer in elkaar gezet. Systeem starten, weer nix, ook geen foutcode op de display :(.

Ik had toevallig net een systeem van een kennis staan om er een HD in te zetten. TB1400 eruit, bij mij er in en het systeem leefde weer :).

* mrknowitall schaamt zich diep :o
Net gelijk maar en nue XP2200+ besteld bij dezelfde leverancier.
[/update]

Pagina: 1