Toon posts:

Powershot A40 maakt slechte nachtfoto's..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft daar nog meer last van ? beetje wazige en lelijke lampen als je met lange sluitertijden werkt, kunnen misschien meerdere mensen een paar nachtfoto's posten van een A40 ?
Het liefst met 10 a 15 seconde sluitertijd.

Alvast bedankt :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik neem aan dat je de camera op een statief (oid) hebt gezet? Anders wordt het sowieso erg onscherp.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op 26 september 2002 @ 23:27:
Ik neem aan dat je de camera op een statief (oid) hebt gezet? Anders wordt het sowieso erg onscherp.
dat heb ik zowieso wel ja :) anders gaat het niet echt lekker lukken eh ;)

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39
Misschien es met je diafragma waardes spelen... ik zal wel ff wat pics zoeken

tja...

Verwijderd

Ja, het klinkt vreemd (ik heb fotovakschool) maar probeer je diagrafma eens helemaal dicht te draaien. De felle lichten zorgen voor overstraling, met een klein diafragma verhelp je dit.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39
zoals beloofd:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/IMG_0429.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/IMG_0432.JPG

ze zijn wel wat onscherper geworden door de jpeg compressie die ik net heb gedaan :P

tja...

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb mijn camera nog niet zo lang (2 weken) dus het kan best zo zijn dat ik niet optimale instellingen heb gebruikt. Zijn overigens gemaakt met 15 sex. sluitingstijd

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jklop/a40/plein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/jklop/a40/vijver.jpg

Het is wel zo dat als je lange stuitingstijden gebruikt het licht er altijd wat anders uit ziet dan normaal. Post anders zelf een voorbeeld van een foto waarvan jij vind dat ie er niet ok uit ziet.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Hhhm die foto's zien er wel goed uit, het kan ook zijn dat mijn lantaarnpalen in de buurt klote zijn hoor, want bij sommige lampen zien ze er best oke uit.

Maar meestal worden de pics niet echt scherp omdat hij niet kan scherp stellen bij donkere omgevingen.

Meestal zie je bij die echt goeie cams van die hele vette sparkles (strepen van het licht)
En dat heeft deze A40 gewoon niet.

Hier mijn foto die wel redelijk is (maar als je let op de lantaarns ziet het er niet uit, een soort van digitale waas krijg je dan)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Pics/night_autos_die_langs_komen.jpg

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 14:02
digitale waas is vrij normaal voor nachtfoto's

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
PASware schreef op 27 september 2002 @ 18:49:
digitale waas is vrij normaal voor nachtfoto's
nou ja ik heb betere foto's gezien hoor in de nacht, en die waren zeker weten _niet_ vaag

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:38
tja, misschien toch net IETSJE minder sluitertijd, kleiner diafragma, hogere ISO rated camera's... Oftewel, gewoon betere digicams ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Unex
  • Niet online
Ik vind jouw foto best goed eigenlijk, misschien dat andere mensen die mooiere lampen hebben de foto met photoshop bewerkt hebben?
Het zal trouwens best wel zo zijn dat duurdere cams betere foto opleveren, maar ik vind de nacht foto's van de A40 best ok.

specs

Verwijderd

Topicstarter
UneXisT schreef op 27 september 2002 @ 19:01:
Ik vind jouw foto best goed eigenlijk, misschien dat andere mensen die mooiere lampen hebben de foto met photoshop bewerkt hebben?
Het zal trouwens best wel zo zijn dat duurdere cams betere foto opleveren, maar ik vind de nacht foto's van de A40 best ok.
Die pics zijn nooit met photoshop bewerkt.. me oom heeft een Canon Powershot G2 en die pics zijn echt om te kwijlen zo mooi (ik heb het over de nacht pics dus)

• Unex
  • Niet online
Ja ok, dan heb je het ook over een camera die ruim 2x zo duur is... Het zou me verbazen als die foto's niet mooier zijn.

specs

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 14:02
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 20:23:
[...]

Die pics zijn nooit met photoshop bewerkt.. me oom heeft een Canon Powershot G2 en die pics zijn echt om te kwijlen zo mooi (ik heb het over de nacht pics dus)
Je moet de G2 ook niet gaan vergelijken met A40 (zijn wel zelfde merk). De G2 heeft gewoon een superruis onderdrukking en daarmee maakt die echt fantastische nachtfoto's (en met weinig digitale waas). En hijs 2 a 3x zo duur.
Voor in zijn prijs klassen maakt de A40 goeie nachtfoto's en experimenteer wat (hogere/lagere ISO, sluiterstijden veranderen e.d.)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
UneXisT schreef op 27 september 2002 @ 22:39:
Ja ok, dan heb je het ook over een camera die ruim 2x zo duur is... Het zou me verbazen als die foto's niet mooier zijn.
Mag ik vragen waar jij em gekocht heb, ik wil em ook kopen maar overal is ie uitverkocht... :(

• Unex
  • Niet online
Mmore-323 schreef op 27 september 2002 @ 23:34:
[...]

Mag ik vragen waar jij em gekocht heb, ik wil em ook kopen maar overal is ie uitverkocht... :(
Ik denk dat ik je moet teleurstellen, ik heb hem namelijk een maand geleden in Japan gekocht :)
Was trouwens ook 240 euro (wel via via) dus dat was ook relaxt 8)

Ik vind het een vreemde zaak waarom hij hier nergens te halen is (en al zo lang). In Japan kan je hem op elke hoek kopen namelijk.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem had ik ook toen ik em graag wou kopen, maar ben werkelijk langs elke winkel in de buurt gegaan, en op het laatst zag ik em bij Megapool liggen in de vitrine, nog een stickertje voor het LCD schermpje enzo.. alles was nog perfect aan dat ding :)

Ik zeg zo : " omdat het een show-model is krijg ik vast nog wel beetje korting he ? "

dus er ging gewoon 75 euro van de prijs af :D
(de vitrine was binnen trouwens.. dus hij was ook nog niet eens verkleurd)

maargoed, als je _goed_ zoekt zijn er vast nog wel een paar in NL verkrijgbaar

g00d luck :)

hier nog ff een leuke foto van mijn PS-A40 (gisteren gemaakt)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Pics/zon.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Pics/vanuit_trein.jpg

Beetje photoshop eroverheen (contrast enzo) en resize :)

btw "trein-foto" is helemaal leuk gelukt, mede omdat ik hem uit de trein gemaakt heb :D (al rijdend dus)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:21

Scighera

swim-bike-run

Mmore-323 schreef op 27 september 2002 @ 23:34:
[...]

BCC heeft vast nog wel eentje op voorraad (een uitdraai van van Virtual Reality A'dam meenemen (zie Pricewatch) en je krijgt hem voor z'n E365 mee)

www.triathlete.nl

Pagina: 1