[DPC] structuratie

Pagina: 1
Acties:

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:53
ok nadat ik hier al een tijdje overna heb lopen denken post ik het dan toch maar:
dpc moet gestructureerd worden, dpc is nu 1 grote puinhoop.

waar we imho naartoe moeten is dat er een crew komt die een bepaalde macht krijgt binnen dpc. om dit te realiseren is natuurlijk veel moeite nodig, maar ik denk dat die moeite zich na enige tijd dubbel en dwars zal terug betalen.
de crew dient gekozen te worden door de leden en van elk project moet er minstens 1 afgevaardigde in zitten. de subteamleaders geven opgevraagde info wanneer nodig aan de afgevaardigde van het betreffende project, die het dan met de crew kan bespreken of gebruiken in de rapportage.

verder lijkt het me dan handig als er een persoon is die de informatie(db's enzo) beheerd

ik zat te denken aan een soort database waar leden instaan die bereid zijn van project te wisselen wanneer dat nodig geacht wordt door de crew.
dus op het moment dat ars(of een andere concurrent) weer zoiets flikken als een gauntlet dat we dan snel kunnen counteren met extra members op het des betreffende project.

als tweede moet de crew inzage krijgen in opgepotte punten door teams zodat er geen misverstand kan bestaan zoals er de laatste tijd is geweest van "bij eccp heeft men genoeg gebuffered staan"

als derde moet er 1-2 wekelijks oid een soort rapportage komen waarin duidelijk wordt wat er gebeurt bij de verscheidene projecten en waar men extra power nodig heeft.

als vierde punt moet deze crew gaan beslissen of de members in de database wel/niet mee kunnen gaan doen aan nieuwe projecten. de crew kan dus beslissen bij een nieuw project om veel members op een project te zetten wat bijna klaar is en daarna over te stappen.
verder moet zij bij een nieuw project gaan kijken of het haalbaar is om met het nieuwe project mee te gaan doen en zo dus de rest van dpc kunnen adviseren bij een ander project te blijven, immers liever #1 bij 3 projecten dan #3 bij 6 projecten.

let wel, de leden die hieraan mee doen komen niet in een nieuw subteam oid zoals team_switch of wat dan ook. deze crew zal dan ook geen macht hebben over de leden die niet aangemeld zijn in de database maar kan hen wel adviseren dmv die 1-2 wekelijkse rapportages.
van de leden die hier eventueel aan mee zouden willen doen wordt dus verwacht dat zij snel en zonder veel problemen kunnen overstappen op een ander project wanneer dat nodig is.

reageer vooral wat je hiervan vind/extra ideeen of wat dan ook.

Verwijderd

even voor de duidelijkheid :

ik moet niks

ik denk dat iedereen die meedoet aan DPC projekten dit op vrijwillige basis doet, en dat soort mensen kan je niks verplichten :?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:06:

ik moet niks

ik denk dat iedereen die meedoet aan DPC projekten dit op vrijwillige basis doet, en dat soort mensen kan je niks verplichten :?
Mee eens!

* LeonM draaid trouwens ondertussen al folding, dat leek mijn een mooi doel, daar help je tenminste nog iets mee ipv rc5

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

ik moet niks

inderdaad, als je de members gaat verplichten om af en toe over te moeten stappen denk ik dat voor velen de lol er vanaf is...

ik ga nu opnieuw beginnen met ECCp, en ik ga niet opeens overschakelen naar
OGR ofzo :{ Dus ik ga zeker niet meewerken met zoiets als ik zelf niet mag
bepalen waar ik mijn CPU tijd aan besteed..

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Inderdaad, niets moet, alles mag. Maar je kan wel met klem adviseren!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Seti2 wordt al zoiets (weet ook nog niet alle details). Seti2 zal bestaan uit meerdere projekten, terwijl de stats waarschijnlijk als 1x groot projekt (Seti2) wordt weergegeven.

Meer details volgen hoop ik want er is nogal wat onduidelijkheid.

Ik hoop iig dat dpc wat bij elkaar geraapt wordt ipv nog verder uit elkaar......

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

ik moet niks

* The-Source is het daar ook mee eens.

* The-Source is van mening dat een crew beter een adviserende en beherende rol kan hebben dan dat ze verplichtingen moeten gaan opleggen van jij doet dit en jij dat.

Dus misschien in de vorm van een sticky topic dat iets als volgt heet "Wil je DPC joinen lees hier" en daar staat dan als eerst een verhaaltje waar de user het hardst nodig is en daar onder komt dan een verhaal van overige projecten zodat ze niet gedwongen worden om alleen dat ene te doen.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Als er problemen bij een bepaald project zijn valt dat de Die-Hard DPCers meteen op. Degenen van hen die dus bereid zouden zijn zich aan te melden bij een dergelijke lijst zoals jij noemt, zullen waarschijnlijk ook uit hun zelf wel overstappen naar een ander project (zonder structurering dus).

Ik denk overigens niet dat ik een probleem zou hebben met zo'n poging to structurering, maar of het veel toevoegd vraag ik me af.

My 2 ct.

Verwijderd

Waarom komt dit toch steeds weer langs.... en steeds weer is de conclusie dat dat niet gaat werken...
Iedereen moet gewoon doen waar ze zin in hebben... uiteraard mag je elkaar wel een beetje aanmoedigen/stimuleren/uitdagen....

Bijdehand: ... het is 'structurering'... :+

Verwijderd

Bijdehand: ... het is 'structurering'... :+ [/quote]

hehe, je bent me net voor,

ennuh, je kan maar beter niet denken Bolleh

leve de DPCratie

ieder op zijn eigen manier, en niet volgens het boekje van een ander

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:36
volgens mij is daar een switch team voor

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Juist! Dus als je .... oh, nee, subteam reclame mag niet :+

Verwijderd

Het is duidelijk, mensen verplichten iets te doen kan niet, moet niet en willen we niet. Hoeft niemand meer iets over te zeggen, anders loopt deze discussie bij voorbaat op nix uit.

Echter, een crew kan wel een duidelijk sturende en adviserende rol hebben, en zo invloed uitoefenen op DPC-ers. Tevens kan een crew objectief prioriteiten stellen, als er mensen van verschillend pluimage in zitten.

Over dat 1 of 2 wekelijks rapport: goed plan. Dat kan dan meteen op de T.net frontpage worden geplaatst, omdat we in de weekenden dat mogen.

Komt nu de vraag: wie zie je als mogelijke kandidaten om hierin verkozen te worden?

De oude crew zien we af en toe een gedeelte van hier op het forum. Sowieso vind ik dat zij een recht hebben om hierin plaats te nemen als zij dit willen. Echter, degene die we niet vaak zien, hebben die mensen nog zin en tijd om DPC_Crew te zijn? En willen we hen als crew, want er moet ook goodwill zijn naar de rest van DPC toe :)

Mogelijke namen IMHO:

Dsmarty (mod)
Dutchman (lite-mod en statspostert)
KoW (statspostert)
MarkB (statspostert)
Sequence (statspostert)
Jeroon (statspostert)
Blistimo (statspostert)
Chaos (sitebeheerder)
Mobster (actief DPC-er)
MarcyDarcy (actief DPC-er)
ColdFusion (actief DPC-er)
Griz (actief DPC-er)
Andy4fun (actief DPC-er)
Stappel_ (actief DPC-er)
Ercewee (actief DPC-er) al heb ik 'm weinig gezien lately..

Natuurlijk kan ik er nog 100 verzinnen bij deze lijst, maar deze mensen kom je nog wel es tegen bij andere projecten dan waar ze zelf aan meedoen en hebben best wat inzicht in wat er gebeurt en genieten tevens enige bekendheid...
Bovendien zitten ze allemaal al een tijdje bij DPC en weten hoe het er aan toe ging en gaat.

En ja er zijn nog meer mensen met dezelfde eigenschappen maar daar kon ik nu ff niet opkomen, dus sorry als ik je vergeten ben en je denkt dat je hier tussen hoort :) Trek je mond dan ff open, of als je iemand anders weet mag je het ook zeggen (graag zelfs).

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 10:35 . Reden: Paar namen toegevoegd.. ]

Verwijderd

Je mocht jezelf ook wel aan het lijstje toevoegen hoor, Silk_dude...

Jouw naam kom ik op een of andere manier ook meer dan regelmatig tegen, en meestal gaat het dan ook nog om posts met inhoud (zoals deze...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:38:
Je mocht jezelf ook wel aan het lijstje toevoegen hoor, Silk_dude...

Jouw naam kom ik op een of andere manier ook meer dan regelmatig tegen, en meestal gaat het dan ook nog om posts met inhoud (zoals deze...)
I second that !

• NightHawk4
  • Laatst online: 13-05 19:19

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Als ik structuratie wil bel ik wel een stukadoor :P

Oftewel allemaal lekker zelluf weten.....zolang het maar onde de DPC vlag gebeurd }:O

Verwijderd

Kan aan mij liggen, maar hebben we hiervoor niet het "Team Switch" ???

En je kan inderdaad niemand iets verplichten.
Ik doe zelf in ons sub team mee met ongeveer 12 PC's.
Denk je nu echt dat ik die iedere keer over zet als iemand dat gaat roepen???
Dacht het dus niet.

Met deze gedachten krijg je weer dat mensen wel aan projecten mee doen, maar dan als los team buiten DPC.

Lijkt mij toch niet de bedoeling.

• bolleh
even voor de duidelijkheid wil ik met zulke voorstellen niemand DWINGEN, zoals er in mijn tekst staat kan een dpc member zich hiervoor apart opgeven en ja dan wordt wel verteld wat ie moet doen, en daar signed ie zichzelf voor op, nou iig ga ik slapen, morgen vroeg op dus ik kijk op mn werk wel verder

Verwijderd

bolleh schreef op 27 september 2002 @ 00:00:
even voor de duidelijkheid wil ik met zulke voorstellen niemand DWINGEN, zoals er in mijn tekst staat kan een dpc member zich hiervoor apart opgeven en ja dan wordt wel verteld wat ie moet doen, en daar signed ie zichzelf voor op, nou iig ga ik slapen, morgen vroeg op dus ik kijk op mn werk wel verder
Team Switch is er al.

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:34:

[..]

Mogelijke namen IMHO:

Dsmarty (mod)
KoW (statspostert)
MarkB (statspostert)
Sequence (statspostert)
Jeroon (statspostert)
Chaos (sitebeheerder)
Mobster (actief DPC-er)
Griz (actief DPC-er)

[..]

Ik ben toch ook een statsposter? ;( ;)

D3 char(s)

Verwijderd

right

Verwijderd

Blistimo schreef op 27 september 2002 @ 00:03:

[...]

is dat zo ?? ;)

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Je hebt misschien wel gelijk over het feit dat DPC niet zo strak is georganiseerd als het Duitse leger: but I thank God for that!

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

bolleh schreef op 26 september 2002 @ 23:00:

[...]

als tweede moet de crew inzage krijgen in opgepotte punten door teams zodat er geen misverstand kan bestaan zoals er de laatste tijd is geweest van "bij eccp heeft men genoeg gebuffered staan"

als derde moet er 1-2 wekelijks oid een soort rapportage komen waarin duidelijk wordt wat er gebeurt bij de verscheidene projecten en waar men extra power nodig heeft.

[...]

reageer vooral wat je hiervan vind/extra ideeen of wat dan ook.
Te veel inzicht en transparantie is denk ik wel schadelijk voor het interne competitieve aspect van DPC. Een beetje verrassing en spanning houdt het juist extra leuk om mee te doen, dit is denk ik al een grote (onbewuste) stimulans voor velen.
Dus houd het gewoon lekker voor je als je veel gespaard hebt. Des te groter is dan de verrassing en de aandacht voor DPC (in het algemeen), het project en het betreffende subteam.

Verder is een periodiek algemeen overzicht uiteraard wel interessant, vooral voor de DPC-ers die niet elke dag alle hitparades volgen. Maar zoals ik al zei ben ik tegen extra transparantie, omdat dat de spanning veelal weghaalt. Dus deze rapportages kunnen dan ook niet meer dan gokken naar eventuele buffers (tenzij deze natuurlijk publiekelijk bekend gemaakt zijn door het subteam zelf).

Conclusie: Wel extra overzichtelijkheid, maar haal de spanning er niet uit.

My € 0,02 ...

• NightHawk4

NightHawk4

[...]

We hebben het hier wel over structuur hoor 8)7

Verwijderd

[...]

Ik dacht er vanmorgen tijdens het kranten doen ineens aan dat ik jou vergeten was, maar 't komt omdat je gisteren helemaal geen DPCH's gepost hebt en dus nie in de topiclist voorkomt 8)7 |:(

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:34:
Het is duidelijk, mensen verplichten iets te doen kan niet, moet niet en willen we niet. Hoeft niemand meer iets over te zeggen, anders loopt deze discussie bij voorbaat op nix uit.

Echter, een crew kan wel een duidelijk sturende en adviserende rol hebben, en zo invloed uitoefenen op DPC-ers. Tevens kan een crew objectief prioriteiten stellen, als er mensen van verschillend pluimage in zitten.

Over dat 1 of 2 wekelijks rapport: goed plan. Dat kan dan meteen op de T.net frontpage worden geplaatst, omdat we in de weekenden dat mogen.

Komt nu de vraag: wie zie je als mogelijke kandidaten om hierin verkozen te worden?

De oude crew zien we af en toe een gedeelte van hier op het forum. Sowieso vind ik dat zij een recht hebben om hierin plaats te nemen als zij dit willen. Echter, degene die we niet vaak zien, hebben die mensen nog zin en tijd om DPC_Crew te zijn? En willen we hen als crew, want er moet ook goodwill zijn naar de rest van DPC toe :)

Mogelijke namen IMHO:

Dsmarty (mod)
KoW (statspostert)
MarkB (statspostert)
Sequence (statspostert)
Jeroon (statspostert)
Blistimo (statspostert)
Chaos (sitebeheerder)
Mobster (actief DPC-er)
Griz (actief DPC-er)

Natuurlijk kan ik er nog 100 verzinnen bij deze lijst, maar deze mensen kom je nog wel es tegen bij andere projecten dan waar ze zelf aan meedoen en hebben best wat inzicht in wat er gebeurt en genieten tevens enige bekendheid...
Bovendien zitten ze allemaal al een tijdje bij DPC en weten hoe het er aan toe ging en gaat.

En ja er zijn nog meer mensen met dezelfde eigenschappen maar daar kon ik nu ff niet opkomen, dus sorry als ik je vergeten ben en je denkt dat je hier tussen hoort :) Trek je mond dan ff open, of als je iemand anders weet mag je het ook zeggen (graag zelfs).
_/-\o_ _/-\o_

http://www.teamcoldfusion.nl

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Er is wel een voordeel ten opzichte van Team Switch. Je kunt nu een beetje de users die "vrij" zijn verdelen over een aantal projecten in plaats van alles op een project gooien.

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

OK. Ik zal proberen deze post kort te houden (zal wel niet lukken). :P

Niemand kan gedwongen worden om iets te doen. Daar is dit dan ook niet voor bedoeld. Er zijn helaas wel een aantal essentiele dingen die nu blijven liggen onder het motto, laat iemand anders dat doen.
Hebben de mensen die nu 'tegen' zijn (en het in mijn ogen nog niet begrepen) er een probleem mee als er voor elk project een aanspreekpunt is waar nieuwe leden, huidige leden, crew, whoever terecht kunnen voor info? Deze persoon (die zich vrijwillig opgeeft, maar zeker niet vrijblijvend) zou dan zorg kunnen dragen voor een up-to-date FAQ, communicatie met de leiding van het project, info verzamelen en categoriseren met betrekking tot instellingen, proxies en dergelijke.
Een aantal voorbeelden waarvoor ik denk dat het structureren op deze manier nuttig kan zijn. (De situatie dat er dus een crew is en 'daaronder' project afgevaardigden).

Nieuw OGR lid wil weten of je ook stubs kan fetchen over de mail -> projectafgevaardigde vragen
THINK lid wil een brief sturen naar kankerstichting over UD -> is dat al gedaan kan ie vragen
SETI lid wil 500 pc's op school gebruiken -> Instellingen en mogelijkheden checken
ECCp heeft voor 1 maand kracht nodig -> afgevaardigde ECCp vraagt aan afgevaardigde OGR of ze een maandje willen helpen en die vraagt het aan zijn project leden. (vrijwillig)

Al deze dingen kunnen ook gevonden worden na een extensieve zoektocht of vragen, maar 1 aanspreekpunt is makkelijker. Tevens is het natuurlijk makkelijker voor de informatie verstrekking naar crew en wdo bijvoorbeeld.

Ik hoop dat ik in ieder geval een beetje de voordelen kan laten zien. Nogmaals het is NIET de bedoeling dat er mensen gedwongen worden iets te doen, sterker nog, dat is onmogelijk.
Stucturering is dus absoluut niet gelijk aan dwang! Eerder aan begeleiding en duidelijkheid.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

bolleh schreef op 27 september 2002 @ 00:00:
Dwingen? Moet je es proberen ;)

Leuk idee, niet origineel, niet gewenst door de meerderheid van DPC (getuige het aantal discussies wat er al die richting op geweest is).

.

Verwijderd

Ik ben absoluut wel te porren voor een soort Crew. Maar ik denk dat je het geen crew moet noemen. Ik denk meer een soort centraal punt voor info. Ikzelf ben al tijden met ECCp en D2OL bezig, en zo heeft iedereen zijn specialiteiten. Als je nu een groep mensen hebt met van ieder project minstens 1 iemand (en de grote misschien wel meerdere?), met een eigen chatkanaal bijvoorbeeld, waar mensen terecht kunnen met vragen dan is dat natuurlijk top.

En wellicht dat we met die groep WDO eens leven in kunnen blazen, en dan denk ik met name aan een gecentraliseerde FAQ. Momenteel staan alle FAQ's verspreid over heel nederland (en daarbuiten) en zijn ze allemaal op een totaal andere manier geschreven. Bovendien zijn ze vaak niet meer up-to-date. Ideaal zou zijn als je gewoon een lijstje hebt van FAQs die allemaal precies dezelfde punten behandelen, zodat je de projecten goed kunt vergelijken bij het maken van een keus.

Nu nog even een mooie naam verzinnen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 09:29:
[...]

Dwingen? Moet je es proberen ;)

Leuk idee, niet origineel, niet gewenst door de meerderheid van DPC (getuige het aantal discussies wat er al die richting op geweest is).

.
Altijd losstaande kleine discussies, maar nooit een centrale discussie. Ik denk dat er juist wel behoefte naar is, op een manier die Mobster en Griz vertellen.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Klopt dit een beetje?

GOT - DUTCH POWER COWS
Moderator:
Dsmarty
Lite-Moderator:
Dutchman!
Statsposters:
KoW
MarkB
Sequence
Jeroon
Blistimo

WWW.DUTCHPOWERCOWS.ORG
Crew
Dsmarty
Dutchman
Chaos
Wildhagen
[eNeRGy]
ErikB

#DPC
Ops
?

Verwijderd

Das een mooi lijstje Mobster, ik denk dat het aaridg klopt,

Veelal is het zo dat er aardig wat kennis in de DPC zit. Des te langer mensen meedoen, des te meer kennis (logisch) Kun(nen) je (we) niet aan de hand van aantal posts bepalen waar de kennis zit. veelal zul(len) je(we) zien dat je een goede database hebt, die dit allemaal bijhoudt (idee) :)

Ik denk wel dat het moeilijk is om aan ieders wensen te voldoen. Er zijn al mensen die de faqs periodiek updaten, het zou makelijk zijn als dit gecentraliseerd wordt. Of sticky threads ?
Zo zijn er binnen DPC centrale punten op te noemen (proxy's, servers, queues etc. ) een uitbreiding/aanpassing is snel gemaakt. 8)

verders, DPC.PAGINA.NL waarom bestaat die niet. Per project o.i.d. :O

Vaak hebben de subteams dit aardig opgelost (door de vele links op hun eigen homepages) , maar wat is er te vinden onder de DPC vlag, dutchpowercows.org ik weet ook niet hoe de status van deze pagina is, maar lees er niet veel over. Misschien dat dit een hulpmiddel kan zijn ????

etc. etc. etc. just some thoughts,

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

crew crew crew crew crew... het lijkt me toch dat iedereen hier genoeg kan lezen om zelf tot een keuze te komen...

wij zullen dus niemand vertellen/vragen een project te doen. kies lekker zelf! ;) en wat er dan verder nog gestruktureerd moet worden.. :?

Verwijderd

Wat ik dus zei Sequence, de informatie is nu verspreid over alle verschillende sites van subteams, over heel GoT en de rest van de wereld, en het is niet voor niks dat er dagelijks topics zijn van "hoe werkt dit, hoe werkt dat". Het zou dus zeer handig zijn als er een soort infopanel zou zijn waar kennis zit van alle verschillende projecten, die 1 centrale FAQ maakt is waar iedereen alles (en dan bedoel ik dus alles, dit als service, dat op een dual, zus op een diskette, die client daar en deze hier, welke proxy hoe, welke instelling wat, p4 zus, athlon zo) kan lezen over zijn project, of zich kan orienteren als hij op zoek is naar een project.

Bovendien kan dit infopanel bijvoorbeeld in een eigen chatkanaal antwoorden op vragen van allemaal onwetende users :)

En de aangewezen plek voor zo'n FAQ lijkt me in eerste instantie WDO...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 12:07 . Reden: ff wat toegevoegd nog ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

FAQ wordt aan gewerkt! :P alleen is dat al wel best een tijdje zo :o :+

Verwijderd

idee,

gebruik de forum databaee, en zet alles netjes op een pagina zodat het ook dagelijks in zicht blijft, en er niet draadjes gekickt hoeven te worden

Verwijderd

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 12:13 . Reden: double reply ? ]

Verwijderd

Sequence schreef op 27 september 2002 @ 12:10:
Dat lees ik al sinds ik hier op GoT zit, en dat is al best wel een tijdje ;)

• bolleh
nou kben toch wel teleurgesteld in vele tweakertjes hiero die het probleem gewoon niet willen zien, stel je voor dat iedereen in een bedrijf maar doet wat ie wil, dat werkt ook niet. maargoed ik zal vanavond nog ff goed nadenken en alles ff goed nalezen om toch een soort crew op poten te zetten met idd van die project coordinators oid.

oh en de reacties zoals "team_switch bestaat al" enz, ik wilde geen nieuw team, maar juist een opzet waar je bij je eigen team blijft.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Sequence schreef op 27 september 2002 @ 12:10:
Da's de spijker op zijn kop Sequence! Ik denk dat het met DPC nog beter zou gaan als deze FAQ al af was geweest. Niemand kan gedwongen worden om deze FAQ te schrijven/af te ronden (ook niet diegene die het nu doen), maar als er vrijwilligers zijn die hier vaart achter willen zetten is dat dan een probleem?

Ik wil niemand werk uit zijn handen trekken, maar opmerkingen als: Er wordt aan gewerkt en voor de rest ziet practisch niemand binnen DPC daar iets van, werken niet echt motiverend.

DAAR is structurering voor nodig. Waarom willen jullie (hoppeta even over 1 kam :)) alles met dezelfde groep doen (zie ook aanwijzing Dutchman! _/-\o_ als litemod) terwijl er zoveel mensen in /5 rondlopen die iets willen en kunnen betekenen?

No offence, maar ik kan me niet voorstellen dat wildhagen en ErikB de laatste tijd iets nuttigs hebben gedaan voor DPC (behalve crunchen). Als ze dat wel gedaan hebben, mijn excuses. Aan de andere kant wordt dat nergens duidelijk gemaakt en ik vind: Credit where credit is due!

Jullie zullen me onderhand en wel een zeikerd en zeurpiet vinden, maar ik probeer gewoon het potentieel binnen DPC te vergroten (zonder mensen te dwingen en zonder mensen er lastig mee te vallen die er niets van willen weten).

Hail to the Cow }:O
offtopic:
hebben de mensjes uit mijn opsomming ook ergens een chatkanaal waar ik wat meer kwijt kan? In #dpc wordt het altijd een beetje rommelig

• NightHawk4

NightHawk4

bolleh schreef op 27 september 2002 @ 12:27:
nou kben toch wel teleurgesteld in vele tweakertjes hiero die het probleem gewoon niet willen zien, stel je voor dat iedereen in een bedrijf maar doet wat ie wil, dat werkt ook niet. maargoed ik zal vanavond nog ff goed nadenken en alles ff goed nalezen om toch een soort crew op poten te zetten met idd van die project coordinators oid.

oh en de reacties zoals "team_switch bestaat al" enz, ik wilde geen nieuw team, maar juist een opzet waar je bij je eigen team blijft.
Sinds wanneer is het een probleem :?
Ik wist niet dat DPC ook een bedrijf was, waar blijft muh salaris :?
Iedereen deed wat ie wilde en toch zijn we op #1 gebleven bij RC5

Wat mij betreft mag de structuur dus alleen toegepast worden op de manier die Mobster al aangaf. En om nu te beginnen over "teleurgesteld in vele tweakertjes" :X

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Mensen die klagen over het feit dat de FAQ er nog niet is zouden niet moeten klagen maar hem dan af moeten maken!

Hij staat al een hele tijd op het web voor iedereen beschikbaar, maar niemand geeft enige input meer.

http://www.dutchpowercows...um.php?action=forum&fid=3

^^^^ Voor degene die willen helpen ^^^^

(Oja, een gedeelte van de FAQ staat al een tijdje op Tnet)

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

NightHawk schreef op 27 september 2002 @ 13:01:
[...]

Sinds wanneer is het een probleem :?
Ik wist niet dat DPC ook een bedrijf was, waar blijft muh salaris :?
Iedereen deed wat ie wilde en toch zijn we op #1 gebleven bij RC5

Wat mij betreft mag de structuur dus alleen toegepast worden op de manier die Mobster al aangaf. En om nu te beginnen over "teleurgesteld in vele tweakertjes" :X
En hier kan ik het helemaal mee eens zijn. Een va de beste dingen aan DPC is dat er niets hoeft, iedereen is vrij om te doen en laten wat íe wil. Het enige dat nodig is, is je aanmelden als DPC teammember bij je project en vanaf dat moment hoor je bij een va de sterkste DC groepen ter wereld. Dat op zich is al een prestatie van formaat.

Verder wil ik nog een aantal technische argumenten noemen waarom dat soort centrale sturing niet kan werken:

1. Veel mensen hebben clients draaien op systemen waar ze niet dagelijks bij kunnen. Dat betekent dat snel omzetten van project A naar project B niet kan.
2. Sommige clients zijn niet beschikbaar voor je favoriete OS.
3. Sommige clients zijn niet echt fire-wall friendly.
4. Sommige clients kennen geen checkpoint mechanisme om het werk tijdelijk op te slaan als een systeem uit gaat.

Kortom: laat iedereen z'n eigen keuze maken en wees blij met iedereen die CPU cycles ter beschikking stelt.

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Bobco
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

[eNeRGy] schreef op 27 september 2002 @ 13:25:
Mensen die klagen over het feit dat de FAQ er nog niet is zouden niet moeten klagen maar hem dan af moeten maken!

Hij staat al een hele tijd op het web voor iedereen beschikbaar, maar niemand geeft enige input meer.
En om je te troosten heb ik er net een stukje bijgezet :)

With the light in our eyes, it's hard to see.

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

[eNeRGy] schreef op 27 september 2002 @ 13:25:

http://www.dutchpowercows...um.php?action=forum&fid=3

^^^^ Voor degene die willen helpen ^^^^

(Oja, een gedeelte van de FAQ staat al een tijdje op Tnet)
Thankx [eNeRGy]! _/-\o_
Alleen heb ik geen idee hoe ik daar naar toe zou moeten surfen. :?
Als deze link nu ergens prominent aanwezig zou zijn dan hadden meer mensen dingen toe kunnen voegen. Is het een probleem als we op GoT een draadje openen met een linkje naar die pagina zodat iedereen daar dingen kan toevoegen? Ik las laatst bv in de Think hitparade dat Alliedcomputers dingen had die hij veranderd wilde zien (om maar eens een project te noemen).

-edit-
Moet ik een nieuwe account aanmaken voor die FAQ development? Zo ja, is er een mogelijkheid om de inlog-gegevens te koppelen aan wod of GoT? Zo niet dan reg ik vanavond wel even.
En de FAQ is natuurlijk nooit af. Wellicht verstandig om de voorlopige versie al sticky in /5 te zetten?

Verwijderd

Mobster schreef op 27 september 2002 @ 14:26:
[...]

Thankx [eNeRGy]! _/-\o_
Als deze link nu ergens prominent aanwezig zou zijn dan hadden meer mensen dingen toe kunnen voegen. Is het een probleem als we op GoT een draadje openen met een linkje naar die pagina zodat iedereen daar dingen kan toevoegen? Ik las laatst bv in de Think hitparade dat Alliedcomputers dingen had die hij veranderd wilde zien (om maar eens een project te noemen).?
hmm, mobster, surf naar je bureaublad, klik rechtermuisknop --> nieuw --> snelkoppeling, kopieer de link uit dit draadje naar de snelkoppeling, opslaan klaar :)
Mobster edited op 27 september 2002 @ 14:26:

-edit-
Moet ik een nieuwe account aanmaken voor die FAQ development? Zo ja, is er een mogelijkheid om de inlog-gegevens te koppelen aan wod of GoT? Zo niet dan reg ik vanavond wel even.
En de FAQ is natuurlijk nooit af. Wellicht verstandig om de voorlopige versie al sticky in /5 te zetten?
ben zelf al bezig geweest in de FAQ, en ga zondag wel verder, had al eerder wat gevraagd over de faq (in dit forum), en zo ver ik kan heugen is dit nieuw voor mij, alhoewel het een tijdje bestaat, ik zal kijken of de andere FAQ nog in het tweakers forum staat anders kick ik die wel effe. kunnen we ze beiden even vergelijken. (anders word dat ook wel een snelkoppeling :) )

• [eNeRGy]
Mobster schreef op 27 september 2002 @ 14:26:
[...]

Thankx [eNeRGy]! _/-\o_
Als deze link nu ergens prominent aanwezig zou zijn dan hadden meer mensen dingen toe kunnen voegen. Is het een probleem als we op GoT een draadje openen met een linkje naar die pagina zodat iedereen daar dingen kan toevoegen? Ik las laatst bv in de Think hitparade dat Alliedcomputers dingen had die hij veranderd wilde zien (om maar eens een project te noemen).
Hier op GoT zoveel pages openen lijkt me geen goed idee, misschien dat Dutchman een sticky kan maken met de link daarin?

Ik heb de link naar dat forum al meerdere keren gepost (elke keer als er weer geklaagd wordt als de FAQ nog steeds niet af is ;))
-edit-
WDO Forum staat los van GoT, en je moet dus een apart account aanmaken.

Verwijderd

Bolleh: Je broer is een |:( ???? En heeft ie jou dan ook een keer te vaak ge- |:( ??? :P

Je ziet bij dit soort dingen dat er een groot komen en gaan is van mensen, dat krijg je nooit in een structuur.

Dan is het ook nog zo dat er voor een aantal mensen nu toch al veel tijd in zit, je verwacht nu eigenlijk dat er nog meer tijd in gestoken gaat worden. Ook hier zie je verloop van mensen; de ene keer trekt die de kar, morgen iemand anders.

Om het een en anders wellicht wat overzichtelijker te krijgen wat betreft de verschillende projecten, ben ik zelf nog wel bereid met een aantal andere fanatiekelingen een geautomatiseerd systeem op te zetten wat (binnen één systeem) van alle projecten de gegevens bijhoudt + een soort van "project-informatie-base"

Zo kan er één dbase opgezet worden waar alle stats in verzameld worden, waaruit wat meer vergelijkende informatie gehaald wordt, waaronder bijvoorbeeld CPU-kracht per project, inhaalstats, enz. enz.
Hierdoor krijgen mensen wellicht een wat beter overzicht in wat er allemaal bij de projecten speelt, waar hulp nodig is, en hoe het project werkt.

DIt is uiteraard niet zo even van "dat maak je even", en ik zie het ook niet zitten het alleen op te gaan zetten.

Wellicht kunnen we (als we een goed systeem kunnen presenteren), overleggen met de Tnet crew, of er een aparte pagina aangemaakt kan worden met het "stats-systeem" voor alle projecten.

Uiteraard alles in overleg, met name met de huidige crew.

Mooh!

ps. Voor E-mails zónder virus ben ik op dit moment nog bereikbaar onder Floppus@Chello.nl
(dit moet uiteraard binnenkort admin@Floppus.com worden :P)

Verwijderd

Ik wil hier op zoveel posts reageren, dat ik quotes maar f achterwege laat...

Dat er vooral reacties zijn van mensen die tegen zijn, kan komen doordat het een algemeen bekend principe is dat mensen veel eerder reageren wanneer ze tegen zijn dan wanneer ze het er mee eens zijn (becritiseren is makkelijker dan complimenteren). Veel posts tegen, hoeven nog niet daadwerkelijk de mening van de gemiddelde DPC'er weer te geven.

Als al vaak gezegd; je kunt mensen in deze niet dwingen en dat moet je zeker met DPC'ers niet proberen :D

Ik ben wel voorstander van een iets betere organisatie van DPC, waarbij de 'crew' (of hoe je het ook wilt noemen) bestaat uit vrijwilligers die wel graag een beetje overzicht hebben van DPC, minstens 1 project een goed overzicht, beetje diplomatiek zijn enzovoort. Ik kan me denk ik wil in het rijtje van Mobster en anderen vinden, al moet ik zeggen dat ik pas sinds juli DPC'er ben... maar ik kan wel zien wie er vaak langskomt en zinnige dingen zegt.

Een groot voordeel van een goede organisatie laat zich blijken bij ECCp (o god, komtie weer.... nee, verder nix hierover aub). Hierbij flusht DPC gewoon door als altijd en ondanks veel geschreeuw links en rechts, lukt het niet om de output echt op te schroeven. Daarentegen kan de grootste concurrent Ars Technika binnen een paar dagen het halve team van andere projecten op ECCp krijgen voor een paar weken en zo een 'Gauntlet' tegen DPC organiseren. Uiteraard kun je mensen niet dwingen, maar ik denk dat een iets beter georganiseerd DPC wel een iets stevigere vuist zou kunnen maken tegen het gauntlet-geweld van bijvoorbeeld een Ars T.

Ik ben dus wel voorstander van een centrale organisatie binnen DPC. Hierbij moet dus aangetekend worden dat deze mensen volgens mij vooral een coördinerende en adviserende rol moeten hebben.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
marcy gaat zich ook in deze conversatie mengen, dit tot spijt van sommigen?

Allereerst ik heb het beste met DPC voor en ben trots op waar DPC nu in het algemeen staat. Dit is mede mogelijk gemaakt door de crew. Maar nu komt het, de crew is al sinds ik actief DPC'er ben (mijn allereerste post in /5 dateerd vrijdag 23 Juni 2000) niet veranderd. Misschien soms een statsposter erbij maar verder niks. De oude garde zit er nog steeds en daar zou ik graag verandering in willen zien.

Zie het als een bedrijf. Eens in de zoveel jaar is er herstructurering/ reorganisatie. Is daar wat mis mee? Lijkt mij niet, nieuwe meningen hoeven niet per definitie slecht te zijn maar kunnen juist zorgen voor een nieuwe frisse kijk op de stand van zaken.

Hoe ik het zou willen zien? Nou simpel, dat er wat meer openheid is naar de leden. Meer invloed/discussie van de leden. Laat enkele oud crewleden zitten, laat er enkele afvloeien (geen gouden handdruk maar een stevige }:O poot :+ ) en vul deze lege plekken aan met nieuwe mensen.

Het idee van een centraal aanspreekpunt per project vind ik ook een goed idee. DPC is sinds de oprichting flink aan het groeien gegaan maar de regels/visie is niet meeveranderd.

Jammer dat er hier in dit draadje nog niet echt inbreng van de crew is. Jullie moeten het absoluut niet zien als een aanval. Dit is ter sprake gekomen (inmiddels bij diverse leden blijkt wel) omdat wij het beste met DPC voor hebben en graag willen proberen het goed de toekomst in te loodsen.

• pim
  • Laatst online: 20-04 04:12

pim

En per subteam van 5+leden EEN verantwoordelijke? Koetje.org stuurt wel een geschikte vertegenwoordiger hoor :)s

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Persoonlijk vind ik DPC zelf al redelijk goed georganiseerd. Wie wilt kan bij een Team terecht en binnen dat team is meestal wel een crewtje te vinden. Diegenen die niet bij een Team zitten zoeken het meestal zelf wel uit door dingen uit te proberen als het bijv gaat om het installeren van een client oid.

Misschien dat inderdaad het opzetten/bijhouden van een goeie FAQ het belangrijkste is.
Wordt dan wel een uitgebreide FAQ natuurlijk vanwege het grote aantal projecten.
Het zou wel handig zijn als de Teams met een website een linkje naar deze FAQ plaatsen.

Het lastige of leuke van DPC is eigenlijk dat er ook honderden 'leden' zijn die hier in dit Forum nooit komen en alleen maar geinteresseerd zijn in de snelheid van hun kudde en de stats op de website van het project zelf opzoeken of misschien helemaal nog niet bekend zijn met dit Forum.

Volgens MarcyDarcy bestaat er al een crew maar ik denk dat het in dit geval over www.dutchpowercows.org gaat en niet over het hele DPC gebeuren.

Een goede structurering is heel belangrijk zolang deze maar niet beknellend gaat worden voor degenen die er mee te maken hebben...

Division BrabanderT

• Chaos
  • Niet online
MarcyDarcy schreef op 28 september 2002 @ 04:21:
Allereerst ik heb het beste met DPC voor en ben trots op waar DPC nu in het algemeen staat. Dit is mede mogelijk gemaakt door de crew. Maar nu komt het, de crew is al sinds ik actief DPC'er ben (mijn allereerste post in /5 dateerd vrijdag 23 Juni 2000) niet veranderd. Misschien soms een statsposter erbij maar verder niks. De oude garde zit er nog steeds en daar zou ik graag verandering in willen zien.

Het punt is dat dat niet zo werkt. Je kunt niet zomaar iemand die er veel tijd en geld aan heeft besteed zeggen dat hij zijn programmeerwerkjes/server af moet staan en weg moet gaan en vervolgens dat alles bij zijn democratisch gekozen opvolger neergooien.

Bovendien is het begrip 'crew' sowieso een beetje onzin, veel leden doen toch gewoon wat ze zelf willen en meer dan vriendelijk vragen of ze dat niet willen doen kun je niet.

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 01:10:
Om het een en anders wellicht wat overzichtelijker te krijgen wat betreft de verschillende projecten, ben ik zelf nog wel bereid met een aantal andere fanatiekelingen een geautomatiseerd systeem op te zetten wat (binnen één systeem) van alle projecten de gegevens bijhoudt + een soort van "project-informatie-base"

Zo kan er één dbase opgezet worden waar alle stats in verzameld worden, waaruit wat meer vergelijkende informatie gehaald wordt, waaronder bijvoorbeeld CPU-kracht per project, inhaalstats, enz. enz.
Hierdoor krijgen mensen wellicht een wat beter overzicht in wat er allemaal bij de projecten speelt, waar hulp nodig is, en hoe het project werkt.

DIt is uiteraard niet zo even van "dat maak je even", en ik zie het ook niet zitten het alleen op te gaan zetten.

Wellicht kunnen we (als we een goed systeem kunnen presenteren), overleggen met de Tnet crew, of er een aparte pagina aangemaakt kan worden met het "stats-systeem" voor alle projecten.

Dit maak je idd niet even :)

'k Weet er alles van.

Bij mij staat bovenstaande bekend onder de naam StatsGen 2.0 ;)

Maare, ikke ben te bereiken onder kowisse@hotmail.com

Verwijderd

KoW schreef op 28 september 2002 @ 11:13:

[...]

Dit maak je idd niet even :)

'k Weet er alles van.

Bij mij staat bovenstaande bekend onder de naam StatsGen 2.0 ;)

Maare, ikke ben te bereiken onder kowisse@hotmail.com
zou ik maar doen :)

scheelt een hoop werk hehehe maar wie ben ik :?

• [eNeRGy]
Een crew is heel leuk, allemaal mensen die extra veel tijd in DPC stoppen. Mensen die hele nachten lang op blijven om maar met mensen in Amerika te kunnen praten om er maar voor te zorgen dat DPC niet uit de stats verwijderd zal worden. Nachtenlang gechat of er ingen niet verbeterd konden worden, waarom we geen MF mochten doen.

Dat is het werk wat een crew had moeten doen, en dat heeft het ook gedaan. De volgende stap is dat de crew deze gesprekken openbaart en/of de conclusies doorgeeft aan zijn leden. Dit is ook gedaan.

Daarna is het de bedoeling dat de leden deze conclusie aanvaarden omdat het anders DPC kan schaden. En toen ging het fout. Mensen blijven bewust MF'en, als er geroepen wordt om aub te stoppen met flushen omdat D.net het niet aan kan wordt je letterlijk uitgelachen.

Je probeert een FAQ te maken, mensen bieden aan om mee te helpen, mensen beloven stukken in te leveren na een week, daarna wordt het 2 weken, daarna hoor je ze nooit meer.

Als je roept dat mensen niet in het wilde weg DPC teams moeten oprichten bij elk willekeurig project maar dat daar even overleg moet plaatsvinden, dat bij nieuwe projecten we kunnen registreren met een @dutchpowercows.org adres zodat we makkelijk kunnen beheren ook als die persoon stopt met actief meedoen aan het project/dpc. Niemand die er zich iets van aantrekt.

Als er in een maand 2 projecten bij komen moet dan ineens de website en de faq's allemaal aangepast zijn omdat er misschien volgende maand wel weer 4 projecten bij kunnen komen?

Heel veel dingen die de afgelopen tijd gespeeld hebben, en dit zijn maar een paar dingetjes, er is nog veel meer. leuk dat je een crew wilt, maar men wil er niet naar luisteren, niet eens een advies rol, daar wordt toch niets van aangetrokken.

Ik ben in de afgelopen jaren genoeg initiatieven begonnen en/of heb in veel dingen energie en tijd gestoken maar je zal er weinig van terug kunnen vinden omdat ze stuk voor stuk stilvallen.

Ik wil nog steeds graag tijd en moeite er in stoppen, maar dan moet er wel een nieuw initiatief komen. Want nu spontaan iets doen heeft gewoon geen nut, dat heb ik hierboven al wel duidelijk proberen te maken.

Verwijderd

Okee, ik heb het zo'n beetje doorgelezen, laat ik eens even samenvatten:

Er is een (beperkte) groep mensen die vindt dat er een managent team moet komen om de mensen in de goede richting te sturen. Een (groter?) aantal mensen vindt echter dat zijn vrijheid om een project te kiezen belangrijk is, dus een echte crew lijkt niet gewenst.

Een voorstel om een soort informatie groep op te richten, die in eerste instantie de FAQ's maakt of update of uitbreidt wordt veel positiever ontvangen. Hierin zouden mensen moeten zitten die kennis hebben van ieder project, zodat voor ieder project waar DPC aan meedoet een vertegenwoordiger aanwezig is die vragen kan beantwoorden.

Ik heb zojuist wel een paar mooie namen verzonnen :P :
SID - stuurgroep informatievoorziening DPC
IBG - informatie beheer groep

verzin maar wat ;)

Nu ben ik persoonlijk wel bereid om - in ieder geval voor d2ol - zitting te nemen in zo'n soort groep. Mijn vraag is een beetje of er meer mensen dit plan zien zitten en of er mensen zijn die van zichzelf denken dat ze genoeg kennis hebben over een bepaald project om zoiets te kunnen. Of zijn er mensen die van anderen vinden dat ze heel geschikt zouden zijn? Is er uberhaupt animo voor zoiets?

Verwijderd

ik vind dit een heel goed voorstel

ik zelf heb helaas te weinig kennis van een bepaald projekt omdat ik binnen Team Graasland ook een co-ördinerende functie heb.

ik ben wel bereid als dat nodig mocht zijn, werk te verrichten voor zo'n informatie groep.

hulde voor dit idee, misschien nog meer optie/ideeën ?

• Wessie
  • Laatst online: 12-05 16:58

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Een beetje regel moet er zijn.
Maar je kunt iemand niet verplichten.

Een adviserende en controlerende rol zou eventueel voor de crew weggelegd kunnen zijn.
Misschien wel beter ook.
Maybe was er dan ook anders gereageerd op de Randy onzin bij ECCp momenteel.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Wessie
  • Laatst online: 12-05 16:58

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:24:
ik vind dit een heel goed voorstel

ik zelf heb helaas te weinig kennis van een bepaald projekt omdat ik binnen Team Graasland ook een co-ördinerende functie heb.

ik ben wel bereid als dat nodig mocht zijn, werk te verrichten voor zo'n informatie groep.

hulde voor dit idee, misschien nog meer optie/ideeën ?
Voor ECCp ben ik wel bereid plaats te nemen in zo'n groep.

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Fanaat
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Van dwingen en verplichtingen en dat soort onzin krijg ik rare uitslag en puistjes :(

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Fanaat schreef op 28 september 2002 @ 16:40:
Van dwingen en verplichtingen en dat soort onzin krijg ik rare uitslag en puistjes :(
Precies, daarom lijkt me niet dat we zoiets zouden moeten nastreven. Maar als jij een vraag hebt over een of andere client instelling, of je hebt net een dual gekocht en je wilt daarop een project draaien oid, of je wilt weten wat het handigst is voor een p4, dan isset toch wel handy als er een groepje mensen is die in een chatkanaal rondhangen en die een dikke uitgebreide FAQ onderhouden lijkt me ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 17:02:
[...]

Precies, daarom lijkt me niet dat we zoiets zouden moeten nastreven. Maar als jij een vraag hebt over een of andere client instelling, of je hebt net een dual gekocht en je wilt daarop een project draaien oid, of je wilt weten wat het handigst is voor een p4, dan isset toch wel handy als er een groepje mensen is die in een chatkanaal rondhangen en die een dikke uitgebreide FAQ onderhouden lijkt me ;)
pcies, my thoughts exactly

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 16:12:

Ik heb zojuist wel een paar mooie namen verzonnen :P :
SID - stuurgroep informatievoorziening DPC
IBG - informatie beheer groep

verzin maar wat ;)

Nu ben ik persoonlijk wel bereid om - in ieder geval voor d2ol - zitting te nemen in zo'n soort groep. Mijn vraag is een beetje of er meer mensen dit plan zien zitten en of er mensen zijn die van zichzelf denken dat ze genoeg kennis hebben over een bepaald project om zoiets te kunnen. Of zijn er mensen die van anderen vinden dat ze heel geschikt zouden zijn? Is er uberhaupt animo voor zoiets?
IBG, LOL krijg ik dan ook STUFI

heb gisteren al een beetje een voorsorterende plaats ingenomen voor SETI maar zag dat Mobster eventueel ook interesse had, nu maakt het me niet uit, maar ik zou wel een kritische (lees positieve) blik op de FAQS willen werpen. en eventueel dan toch voor de SETI verder, maar anders moet Mobster maar effe contact op nemen.

• Funcracker
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

griz schreef op 28 september 2002 @ 16:12 een mooie samenvatting:

_/-\o_ aan Griz. Dat is de eerste post hier waar ik 100% achter sta :)
Lijkt mij een goed plan. Iemand die de FAQ's onderhoudt per project klinkt mij goed in de oren. Maar waren er in principe niet al mensen die dat deden? Voor ECCp alleen al zijn er 2of 3 FAQ's te vinden (als ik het goed heb).

Maar als we met een klein clubje beginnen die dit soort dingen regelen kan dat eventueel later uitgebreid worden met andere taken..

Naam? DPC Addicts :P

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Verwijderd

Funcracker schreef op 29 september 2002 @ 13:32:
Voor ECCp alleen al zijn er 2of 3 FAQ's te vinden (als ik het goed heb).
Dat is juist het hele probleem ;)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Funcracker schreef op 29 september 2002 @ 13:32:

_/-\o_ aan Griz. Dat is de eerste post hier waar ik 100% achter sta :)
Lijkt mij een goed plan. Iemand die de FAQ's onderhoudt per project klinkt mij goed in de oren. Maar waren er in principe niet al mensen die dat deden? Voor ECCp alleen al zijn er 2of 3 FAQ's te vinden (als ik het goed heb).

Maar als we met een klein clubje beginnen die dit soort dingen regelen kan dat eventueel later uitgebreid worden met andere taken..

Naam? DPC Addicts :P
Mee eens maar het moet wel ondersteund worden. Niet dat dadelijk die DPC Addicts (slechte naam, iedereen is een DPC Addict :+) met iets bezig zijn en dat de crew daar ook mee bezig is. Misschien is dat het stukje structuur//communicatie wat dan nodig is?

Ik ben afgelopen week begonnen aan een goede FAQ voor Distributed Folding. Duurt nog wel ff voor ie af is maar het schiet al op :)

• Funcracker
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Griz: Ik weet niet of het een probleem is, maar ik ben het wel met je eens dat er iig een duidelijke algemen FAQ moet komen die waarnaar gelinkt wordt in de stats. (Dus die van jeroon, maar uitgebreider)
MarcyDarcy schreef op 29 september 2002 @ 14:01:
[...]

Mee eens maar het moet wel ondersteund worden. Niet dat dadelijk die DPC Addicts (slechte naam, iedereen is een DPC Addict :+) met iets bezig zijn en dat de crew daar ook mee bezig is. Misschien is dat het stukje structuur//communicatie wat dan nodig is?
Slechte naam? Goed, goed.. Ik kon ook ff nix bedenken verder :)
DPCCG? DPC Control Group? =) Ik weet het niet..

Dat we niet het werk van de crew moeten gaan dwarszitten of dubbel werk verrichten is zeker waar. Maar dat is iets waar deze mensen het dan vervolgens met de crew over moeten gaan hebben. Aangezien de crew aangeeft dat ze genoeg te doen hebben en anderen ook best mogen meehelpen zie ik hier geen probleem in.

Tevens kan ik me hier geen tegenargumenten voor bedenken, dus ik zou zeggen: Oprichten die hap :)

Om mensen uit te zoeken is het denk het verstandigst per project een persoon te selecteren die dit gaat doen, met in gedachten dat er later meer taken aan die persoon toegekend gaan worden. Om te beginnen moet deze persoon enthousiast zijn, tijd hebben en willen steken in een FAQ en later nog andere dingen. Ik denk dat het bezit van achtergrond kennis voor de latere taken, maar ook voor de FAQ verder ook wel van pas kunnen komen.

Mijn twee eurocent.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Loco-Motiv
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 21:11

Loco-Motiv

Eppur Si Muove!

Dus 1 ding is duidelijk: FAQ's bundelen op 1 centrale plaats (www.dutchpowercows.org bv).

Want momenteel is het soms behoorlijk zoeken naar de FAQ's van sommige projecten.

Naam centrale-FAQ-onderhouders: DIM? DPC Infomatie Managment?
(we kunnen natuurlijk ook een prijsvraag ervan maken :+)

last.fm

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Die laatste term lijkt me wel leuk.
Pagina: 1