[MOBO] AMD moederbord kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Binnenkort koop ik een nieuwe bak, welke ik deze keer zelf samen wil stellen. Nou weet ik van alle hardware eigenlijk al wel wat ik wil en waarom... als processor in ieder geval de AMD XP 2000+ of hoger. Maar wat betreft het moederbord heb ik gewoon geen idee. Ik heb wat gezocht in de FAQ, ik heb wat reviews gelezen... maar het lijkt wel alsof er niet echt veel verschil tussen de modellen zit. Dus er wordt bijvoorbeeld niet echt duidelijk dat je beter voor een bepaald model moet gaan, als je de keuze hebt.

Als ik nou naar de website van m'n favoriete winkel ga, dan zie ik de volgende lijst met moederborden. (Let a.u.b. niet op de prijs, daar gaat het me niet om.)

AMD Chaintech 7AJA2 ViaKT133-266, sound € 106,00
AMD Chaintech 7VJDA Via KT266A, sound, DDR € 138,00
AMD LiteOn KT3 KT333, sound, DDR € 106,00
AMD MSI KT3 Ultra Via KT333, sound, DDR € 134,00
AMD MSI KT3 Ultra2 Via KT333, sound, DDR € 134,00
AMD MSI KT3 Ultra Via KT333+raid, sound, DDR € 176,00

Dat een 333 MHz sneller is dan een 133-266 snapt m'n oma ook... dat ik dus voor een 333 MHz moederbord ga lijkt me logisch, zeker door het kleine prijsverschil en omdat ik die snelheid ook met m'n interne geheugen wil. Maar hoe kan ik nou een fatsoenlijke keuze maken tussen b.v. de Ultra, Ultra2 en de LiteOn... en in welke mate is dat "raid" belangrijk? Hebben jullie hiervoor misschien tips, hints, of andere dingen waar ik op kan letten bij het maken van zo'n keuze? :)

Verwijderd

je kunt de meeste vragen wel uit de faq en andere topics halen denk ik zo eigenlijk.
en het blijft een persoonlijke keuze, van wat je belangrijk vind.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de lite-on zou bij mij afvallen want daar zitten te weinig dingen op zoals pci slots :)
de ultra2 zou ik boven de ultra verkiezen want dat is een nieuwere :)
en met raid zou ik dan nemen omdat ik 2 hd's in raid heb hangen en anders kan ik al me spullen niet kwijt :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
a) je een bord adviseren is onbegonnen werk omdat er 'tig tweakers = 'tig meningen/ervaringen zijn, b) kijk wat je nodig hebt qua features en gebuik daar o.a. de FAQ's (zie b.v. FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-09-2002) voor RAID). De grap is gewoon tot een zgn. evoked set te komen en dan op basis van voor jou belangrijke factoren tot een beslissing te komen. Dus kijk eens rond d.m.v. de search naar topics over deze borden, lees wat reviews (hint: google) etc. Iig doe ik deze dicht omdat algemene 'wat moet ik nemen?' topics als deze niet de bedoeling zijn, zie o.a. --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- . Veel plezier met je keuze, het is en blijft een luxe probleem moet je maar denken :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.