Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Scherm van laptop loslhalen en verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende id:

Een laptop in mn auto maken. :) .
Nu heb ik de volgende resterende vragen:

-Is het mogelijk een laptop open te maken en het scherm met een kabel te verlengen en het scherm ergens anders te plaatsen? Zo ja, zit je vast aan een maximale lengte?

-Ik wil 12V= omvormen naar 220V~, als ik de lader van mn laptop aan een omvormer hang die een niet helemaal gelijke sinus produceert, kan ik hier dan problemen mee krijgen?

hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

bvd,

MyZ

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
-Is het mogelijk een laptop open te maken en het scherm met een kabel te verlengen en het scherm ergens anders te plaatsen? Zo ja, zit je vast aan een maximale lengte?
Dat is een kwestie van experimenteren. Tussen losse LCD controllers (die aan een los TFT scherm aangesloten worden) zit vaak ook een kabel, dus techische gezien zal er best wel wat mogelijk zijn.
Een duurdere oplossing is een extern LCD scherm te nemen, daar kan je best 2 meter kabel tussen hangen.
-Ik wil 12V= omvormen naar 220V~, als ik de lader van mn laptop aan een omvormer hang die een niet helemaal gelijke sinus produceert, kan ik hier dan problemen mee krijgen?
Een zekere mate van speling heb je altijd wel. Als het maar niet te veel afwijkingen zijn. Meestal zit er in de notebook en de adapter wel electronica dit dit soort pieken en daling opvangen. Ook een fatsoenlijke omvormer heeft electronica om eventuele problemen te verhelpen.
Maar houdt er rekening mee dat je spanning echt weg is op het moment dat je je auto start.
Als je de accu nog in de notebook houdt, dan denk ik dat je geen enkel probleem zal hebben. D estekker van je notebook kan je er ook vrolijk in en uit trekken zonder dat de notebook er last van heeft.

Succes

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor je antwoord. Weet je toevallig of het moeilijk is om het scherm van de laptop te verwijderen? Vraag me nl af of het van die platte plastic stekkerverbindingen zijn, deze lijken me moeilijk te verlengen

Verwijderd

het zijn idd van die platte rottige kabels

ik kan je in ieder geval verzekeren dat het een kloteklus is om die dingen te verlengen

Verwijderd

Topicstarter
wordt denk ik veel soldeerwerk dan. maar ja als het dan lukt heb je ook wat;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:23:
wordt denk ik veel soldeerwerk dan. maar ja als het dan lukt heb je ook wat;)
ja dat is wel zo

ik weet alleen niet of je met verlengen van die platte kabels met aardig wat kwaliteitsverlies komt te zitten....

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om ongeveer 1,5/2 meter. zou dit lukken denk je?

Verwijderd

het is echt een kwestie van testen denk ik
die kabels kan ej wel krijgen bij een betere electronicazaak, daarmee zou je een langere kunnen maken

de kwaliteit durf ik echt nix over te zeggen

Verwijderd

Topicstarter
k dan. bedankt voor je replys, ik zal het er morgen maar is ff proberen

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Moet dit niet in Casemodding en Electronica ????

Verwijderd

graag gedaan, houd ons op de hoogte :)

Verwijderd

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 26 september 2002 @ 23:31:
Ben hier nog niet zo bekend met alle forums.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 26 september 2002 @ 23:31:

Jep :) -> CE

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Uit het lichtnet bij jou thuis komt ook geen perfecte 230V Deze schoomelt soms zelfs tussen de 240 en 220. Voedingen hebben hier (vooral de war duurdere) totaal geen last van dus die schommeling in d auto kan geen probleem vormen. Zoals al eerder gezegt moet je alleen opletten bij het starten van de auto. De spanning in het net kan dan terug zakken tot 8V en niet alle omvormers kunnen hierbij nog goed functioneren.

Last but not least let wel op max vermogen dat de converter kan leveren.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

ik heb een oplader gekocht voor in de auto, dat kan je ook gewoon doen :) zodra de laptop uit is laad hij op, en zodra je hem gebruikt blijftie constant (laad wel heel langzaam op)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

iMars

Full time prutser

Mijn laptop heeft een lader van 18 volt.
In zo'n geval zou ik geen omvormer van 12 > 230 nemen ...
Maar één van 12 > 18 ... heb je die lader niet nodig

Koop hier mijn P1 reader :)

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 21:57

EntonoX

Team leider

kabel verlengen moet wel lukken denk ik, op 2 meter zal hij niet zoveel signaal verlies geven. maar zeker weten doe ik het ook niet. beste is denk ik gewoon uitproberen. denk wel dat je de kabel moet afschermen tegen storingen, dus iets van een flexibele metalen huls ofzow :?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Hmmmmmm, een laptop scherm verlengen is geen makkelijke klus, vrij wel onmogelijk, omdat die kabels die de laptop met het scherm verbinden zogenaamde flat powercables zijn, dat betekent dus dat het platte kabbels zijn, zo dik als een vel papier, en die kabel is 3 cm dik, en da te bedenken dat er zon 30 aders opzitten ? denk niet dat dat gaat lukken. Want naast je lcd is er ook aansturing van je backlight. die gaat over dezelfde kabel.

En wat het opladen betraft, kan je het beste een autolader nemen, en die dan zo aansluiten via het contact slot, anders loopt je auto-accu leeg.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Houdt er wel rekening mee dat in een laptop LCD hoogfrequente digitale signalen voorkomen (>20 MHz). Dus als je gaat verlengen, neem dan wel een kabel met afscherming.
En voor de voeding: er zijn speciale accu adapters te koop van 12 naar 18 (of 19) Volt.
(Ik dacht bij Conrad of de Mediamarkt)
En voor de connectors: probeer het eens bij een service centre voor je laptop. Misschien hebben die nog wel een oude gebroken kabel voor je die je kan slopen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Pagina: 1