Toon posts:

[Excel] Data uit het vorige werkblad halen

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil in een excelletje data uit het vorige werkblad halen, nou weet ik dat je gewoon de volgende kan gebruiken:

='Sheet 1'!C3

Maar ik wil dat Excel zelf in de plaats van Sheet 1 de naam van de vorige sheet invult. Kan dit?

Thanks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook nog het volgende bereiken:
In de eerste sheet wil ik data weergeven uit meerdere daaropvolgende sheets, kan ik ergens 1 x aangeven van welke sheet ik de data wil zien en dat dan alles gecopieerd wordt?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 09:22

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:24:
Ik wil ook nog het volgende bereiken:
In de eerste sheet wil ik data weergeven uit meerdere daaropvolgende sheets, kan ik ergens 1 x aangeven van welke sheet ik de data wil zien en dat dan alles gecopieerd wordt?
je kan iets doen als =sum(Blad1:Blad10!a1:b2), dan telt hij alle info van de 40 velden van a2:b3 van blad1 en blad 10 en alles wat daar tussen staat bij elkaar op, bedoel je dat?

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

• woeper
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:14
ik denk dat hetgene wat jij wilt doen niet mogelijk is zonder een makro te programmeren

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-03 10:03
* Whackit heeft nu net een cursus excel op de hen :), maar heeft dat nog niet geleerd:/
Kdenk ook dat je een macro moet proggen

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niet 1 keer ergens opgeven uit welke sheet het gehaald moet worden en dat ie dat dan overal invult? zoiets zeg maar: ='A12'!C3

dan staat in A12: Sheet 1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 09:42:
kan ik niet 1 keer ergens opgeven uit welke sheet het gehaald moet worden en dat ie dat dan overal invult? zoiets zeg maar: ='A12'!C3
dan staat in A12: Sheet 1
Maar dan moet je in een andere cel toch ook nog C3 invullen?
M.a.w.: in plaats van in 1 cel : Sheet1!C3 invoeren, zou je dan in 2 cellen gegevens moeten invullen, nl. in de ene: Sheet1 en in de andere: C3. Dat kan wel, maar lijkt me nogal omslachtig.

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Je moet toch altijd iets opgeven, Excel moet nu eenmaal iets hebben waarmee hij kan werken. Als je zegt zoek het zelf maar uit dan heeft hij geen begin. Excel moet altijd ergens een *Start* hebben. Daar kun je dan gerust zeggen: vorige, volgende, plus 2, min 10. etc. :)

edit:
Werkt "Sheet+1" of "Sheet next" niet?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

Jacob, wat is nou precies de bedoeling?
Wil je in een cel alleen een getal invoeren (voorstellende het nummer van een werkblad), en moet dan uit het werkblad met dat nummer de inhoud van C3 worden opgehaald? Of is de cel ook variabel (nu eens C3, dan weer een andere cel)? Als je goed uitlegt wat je wil, heb je snel een oplossing (denk ik).

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03 13:42

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 22:43:
Ik wil in een excelletje data uit het vorige werkblad halen, nou weet ik dat je gewoon de volgende kan gebruiken:
='Sheet 1'!C3
Maar ik wil dat Excel zelf in de plaats van Sheet 1 de naam van de vorige sheet invult. Kan dit?
Thanks.
Ik geef deze even een klein schopje omdat ik hier ook wel een benieuwd naar ben. Volgens mij kan het niet, maar misschien dat het wel kan op de een of andere manier. :? Stel je hebt onderaan 3 werkbladen, Blad1 Blad2 en Blad3. Kan je dan in Blad1 een een link zetten naar "het volgende in de rij" werkblad? In dit geval zou dit dus blad2 zijn, maar sleep je Blad3 voor Blad2 zou dit Blad3 zijn.

En tevens, kan dit in een macro? Iemand merkte op of dat kan maar dat betwijfel ik. Does anyone have a clue? :)

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03 13:42

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 21:34:
Jacob, wat is nou precies de bedoeling?
Wil je in een cel alleen een getal invoeren (voorstellende het nummer van een werkblad), en moet dan uit het werkblad met dat nummer de inhoud van C3 worden opgehaald? Of is de cel ook variabel (nu eens C3, dan weer een andere cel)? Als je goed uitlegt wat je wil, heb je snel een oplossing (denk ik).
Inderdaad ja! Het is ook jammer dat Jacob 2 dingen door elkaar post in a way, nu is het wat lastiger om te zien waar we het eigenlijk over hebben. ;)

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Sorry dat ik dit oeroude topic schop maar ik heb precies dit probleem en ik heb al enkele uren lopen zoeken naar een oplossing voor dit probleem.

Een Werkblad moet data optellen bij gegevens uit het vorige werkblad. Ik moet dus een opdracht geven om data uit het vorige werkblad te halen. Aangezien ik enorm veel werkblad heb is het teveel werk om handmatig te doen, ik heb een universeel werkblad nodig wat ik kan dupliceren.

Is er iemand die een commando kent hiervoor (excel 2007) en zo nee, hoe zou een macro eruit zien die dit realiseert? Moet die macro dan bij het bestand gevoegd worden?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Josh schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 20:50:
Sorry dat ik dit oeroude topic schop maar ik heb precies dit probleem en ik heb al enkele uren lopen zoeken naar een oplossing voor dit probleem.

Een Werkblad moet data optellen bij gegevens uit het vorige werkblad. Ik moet dus een opdracht geven om data uit het vorige werkblad te halen. Aangezien ik enorm veel werkblad heb is het teveel werk om handmatig te doen, ik heb een universeel werkblad nodig wat ik kan dupliceren.

Is er iemand die een commando kent hiervoor (excel 2007) en zo nee, hoe zou een macro eruit zien die dit realiseert? Moet die macro dan bij het bestand gevoegd worden?
Als je weet dat het niet de bedoeling is om stokoude topics te schoppen moet je het ook niet doen.
In 2002 bestond excel 2007 nog niet, en niemand heeft zin om eerst vijfjaar oude posts door te lezen om bij jouw vraag te komen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.