Actuele stand consoles

Pagina: 1
Acties:

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Hey mensen,

Ik weet niet of er onlangs al een topic als dit is geweest, maar het is weer eens tijd voor een nieuwe console voor Pauwl :z

Ik heb dus zo'n beetje alles gehad, en het laatste wat ik nu heb liggen is een gba en een dreamcast (rip :'()

However, we mogen nu dus kiezen uit een PS2, Gamecube en een Xbox :)

Hoe zit het nu eigenlijk met deze 3 consoles? :? Ik heb me alweer een tijdje niet meer verdiept in de wondere wereld der consoles dus graag jullie visie.

Ten eerste hebben we de PS2, natuurlijk een shitload aan games (helaas niet allemaal even goed) maar inmiddels alweer wat ouder. Vervolgens komt de wonderdoos van ome Bill ;) Hoe staat het eigenlijk met deze doos? :? Hier en daar lees ik dat hij min of meer geflopt zou zijn door tegenvallende verkopen. Aan de andere kant is hij door een mod weer beschikbaar voor andere doeleinden (oa grotere hd, bakcups spelen, divx spelen, emulators spelen :9) En ten slotte de gamecube. Ik weet eigenlijk nog bijzonder weinig af van dit wonderlijke kubusje. Hoe is het gestelt met het toch wel kinderachtige imago van de big N? Is het nog steeds kiddy games of kunnen de stoere mannen er nu ook eens fatsoenlijk op gamen :Y)

Ohja... het meeste zal ik vechtspellen en sport/racespellen gaan spelen. Advantures boeien me niet zo :Z maar af en toe een max payne achtig gamepje zal er wel ingaan :)

Met andere woorden: Wie kan me vertellen hoe het staat met de huidige generatie game consoles? Is het waar dat de xbox geflopt is? Welke zal het beste gamesaanbod hebben voor mijn genre games?

P.S. Het is zeker niet de bedoeling dat dit een flame topic gaat worden ofzo, ik ben enkel geinsteresseerd in de voor- en nadelen van deze 3 consoles :)

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Het is wel aardig dat je om advies komt vragen en onze nederige :P menig wilt weten, maar het is meer de bedoeling dat je zelf eens gaat zoeken met google enz.
We weten immers niet waar jij van houdt en wat je leuk vindt. Op alledrie de consoles heb je verschillende soorten games dus dan zal je toch even zelf moeten gaan kijken naar leuke games en de bijbehorende console.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 14:35

dominic

will code for food

Er zijn inderdaad al verschillende, waaronder hele mooie, discussies gevoerd over dit topic, waarin je duidelijk wordt gemaakt dat het allemaal afhangt van wat je wil gaan doe met je console en zodra je dat weet, welke console dan het beste voor jou is.

Download my music on SoundCloud

• .GoO
  • Laatst online: 10-01 22:35
Voor de beste en meeste games, de beste gameplay ga je voor de PS2.. Als je meer op graphics geilt en gameplay niet zoveel boeit en niet van plan bent veel spellen te kopen (of lang te wachten) is Xbox wellicht een goede keus.. En als je Mario en Zelda en dat soort stuff helemaal te gek vind ga je voor de gamecube..

Grafisch zijn ze alle 3 heeeeeel erg goed, Xbox heeft de beste specs, maar das lang niet altijd te merken.. En ze zullen alle 3 nog heel lang meegaan.

Xbox is idd behoorlijk geflopt.. De Psone verkoopt zelfs bijna 2x zoveel :D

Hier een persbericht van 2 weken terug:
Japan, het land waar de vele games en consoles vandaan lopen. In dit land gaan er wekelijks vele consoles en games over de toonbank. Ook deze week laten de cijfers dat weer zien. De PlayStation 2 is alleen dit jaar al meer dan 2,6 miljoen keer over de toonbank gegaan. Ook in de software charts in Japan zie je bijna alleen maar PlayStation 2 games. Hieronder een overzicht van MediaCreate van afgelopen week:

1 S C E PlayStation 2 63,000 (2,631,000)
2 Nintendo Game Boy Advance 35,400 (1,748,900)
3 Nintendo Game Cube 11,700 (744,200)
4 BANDAI WonderSwan Crystal 6,000 (78,600)
5 S C E Playstation 3,700 (174,300)
6 Microsoft Xbox 2,100 (243,400)
7 BANDAI WonderSwan Color 1,800 (107,200)
8 Nintendo Game Boy Color 700 (71,500)
9 BANDAI WonderSwan 300 (6,300)
10 Nintendo Game Boy 140 (4,700)
11 Nintendo N64 70 (5,600)
12 Sega Dreamcast 57 (17,200)
13 S C E Pocket Station 52 (1,100)

Verkoopcijfers in Engeland:

1. PS2 (27,178)
2. XBOX (6,802)
3. GCN (4,825)
PS2 heeft pas geleden in totaal 40 miljoen exemplaren verkocht..

Ook in de lineup voor de komende maanden heeft de PS2 veruit de meeste games klaarstaan.. Maar je moet gewoon kiezen voor de console waarop jij denkt dat de meeste spellen je aanstaan.. Dus ga naar een zootje console sites toe en check reviews etc..

Hier een goede site met de totale release lijst van alle spellen tot nu toe, en de spellen die aangekondigd zijn, incl screens etc..

http://www.uptothegame.com

Verder kun je op GoT de grote PS2/GC/Xbox topics checken.. Succes :)
Owja, PS2 kost volgend weekend nog maar 199 euro voor 1 dag.. Zie dit topic:

Playstation 2 voor €199

Verwijderd

Hoe is het gestelt met het toch wel kinderachtige imago van de big N? Is het nog steeds kiddy games of kunnen de stoere mannen er nu ook eens fatsoenlijk op gamen
Jahoor, lees de (p)reviews van Resident Evil, Eternal Darkness, Metroid Prime etc maar eens :7.
het meeste zal ik vechtspellen en sport/racespellen gaan spelen
Geen Kubusje dus (geen goede race games).
Is het waar dat de xbox geflopt is?
In Japan en Europa geflopt ja. In de VS doet de Xbox het vrij goed.
Welke zal het beste gamesaanbod hebben voor mijn genre games?
Volgens mij is het synoniem van Racespellen nog altijd GT3 en het synoniem van vechtspellen is Tekken.

Lijkt me duidelijk dus, PS2...

Tenzij je veel waarde hecht aan divx kijken op een Xbox ofzo :/

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Consolewars :'( Spijtig dat Nintendo Rare kwijt is, ik heb eerlijk gezegd geen idee voor wat je moet kiezen. Voor de Gamecube zijn nog niet echte revolutinarie spellen uit, hoewel dat wel belooft wordt. De PS2 heeft echt heeel veel spellen ;) En de Xbox is atm. volgens mij de topper. :/

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 19:32
Ik ga misschien binnenkort een NGC kopen, Nintendo blijft ownen op consolegebied. Een console koop je voor Mario, Luigi en natuurlijk Zelda. En voor de rest heb je een PC :D

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Als vechtspellen en race/sportspellen je pakkie-an zijn, dan zou ik toch echt voor de PS2 gaan. Zoals al eerder gezegd heeft die console de toptitels in die genres in handen, in de vorm van Gran Turismo 3 voor de racegames en Tekken 4 en Virtua Fighter 4 voor de vechtspellen. En verder heeft de PS2 natuurlijk ook een hoop goede games. Grafisch inderdaad misschien niet altijd even super meer (alhoewel Tekken 4 er wel degelijk mag zijn :9), maar qua gameplay zeer goed.

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Sorry hoor, maar als ik puur kijk naar graphics zie ik toch echt niet veel verschil tussen de paradepaardjes van elke console.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• .GoO
GolbeZeromus schreef op 26 september 2002 @ 23:01:
Sorry hoor, maar als ik puur kijk naar graphics zie ik toch echt niet veel verschil tussen de paradepaardjes van elke console.
Is ook zo, elke console heeft bijna even mooie games dus daar moet je sowieso niet naar kijken.. Als je vooral racegames en vechtspellen wilt gaan spelen lijkt me PS2 (momenteel) de beste keuze..

GT3 is gewoon hét spel :)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:43
gamecube kopen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Wat heb je in de aanbieding dude?

• Pauwl
Het is inderdaad waar dat het een beetje afhangt van de games die je wilt spelen :)
Maar zoals ik al zei heb me al een tijdje niet beziggehouden met de consoles (smame on me :+) dus ik was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen met "de" 3 consoles :)

Hmm het is trouwens wel een beetje zuur voor ome bill dat zijn x doos nog niet echt het succes is geworden als dat hij gehoopt had :/

Wat is er dan eigenlijk fout gegaan met de xbox? :? Want hij zag er toch erg veel belovend uit... slechte marketing (*kuch SEGA kuch*) crap games? :?

Nou ja ik zal eens een paar gamesites gaan doorspitten om te zien wat er zoon beetje beschikbaar is en wat nog komen gaat. :)

iig alvast bedankt :Y)

• Devil N
Pauwl schreef op 26 september 2002 @ 23:33:
Wat is er dan eigenlijk fout gegaan met de xbox? :? Want hij zag er toch erg veel belovend uit... slechte marketing (*kuch SEGA kuch*) crap games? :?
Veel geschreeuw, weinig wol. Mooie specs zijn wel leuk, maar daar verkoop je de console niet mee. En echt veel sterke spellen heeft de XBox niet. Ja okee, d'r zijn wel een aantal goeie, maar zoveel zijn dat er niet, en in dat geval zijn er genoeg goede alternatieven te vinden op andere consoles.

Daarnaast staat een hoop mensen -terecht- het idee niet aan dat de XBox simpelweg een PC is in consoleverpakking. Hoe overtuigd sommige mensen ook zijn dat het een echte console is, blijft het feit gewoon dat de XBox de oude x86 architectuur gebruikt die al jaren in PC's wordt gebruikt, met onderdelen die slechts een klein beetje verschillen van hun PC broertjes. En het feit blijft ook dat die architectuur niet ontworpen is voor het spelen van games, dus is relatief krachtige hardware nodig om een beetje goeie graphics op het scherm te toveren. Daarom is die hardware van de XBox ook zo belachelijk duur, en lijdt Microsoft zoveel verlies op die machines.
Een geinig feitje trouwens is dat de XBox een pure 32-bits console is. Dat heeft simpelweg te maken met de breedte van de verschillende databussen. Consoles als de PS2 en de GC zijn ontworpen om zoveel mogelijk data door te kunnen laten stromen, en hebben daarom brede bussen van 128 bits. De huidige x86 PC architectuur gebruikt, zoals wel bekend, 32 bits databussen, en aangezien de XBox diezelfde architectuur gebruikt, is 't gewoon een 32-bits console.

Maar goed, ik wordt nu iets te technisch, en ga een beetje boel off-topic :P

En nog een reden dat de XBox 't niet bepaald goed doet in Japan is omdat de Japanners simpelweg niet zo dol zijn op Amerikaanse producten. Vraag mij ook niet waarom, dat is gewoon zo. PC gaming komt ook zeer weinig voor daar.

• Pauwl
Hmmm waarom maakt bill er dan ook een 32 bits machine van :? Dat is toch niet meer van deze (console) tijd? Ik had trouwens even gekeken maar de gfx van deze 3 machines zijn nou niet wonderbaarlijk beter dan mijn 5 jaar oude DC :/ (DC heerst nog steeds :Y) )

Maarja aangezien er toch geen games meer echt voor uitkomen :Z zal ik toch wat anders moeten hebben. ;)

Vraagje op welke console gaan de meeste SEGA games uitkomen? Xbox of GC? :?

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

nu komen er nog overal genoeg sega games uit maar er was sprake van een overname van Sega door nintendo ( :9~ ) over een jaar ongeveer.. dat las ik een week of 2 geleden dat een hoge pief van sega dat bekend heefd gemaakt

This space is occupied

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 22:17

NoTimeRemains

I know

Als je van race en fighting games houdt dan zou ik persoonlijk voor de PS2 gaan want je heb er goede keuze games om uit te kiezen (GT3, Colin McRea 3, DTM, Tekken 4, Virtua Fighter, etc)

Er is gewoon een buttload aan spellen voor de PS2, some good some bad ;) maar dat heb je op de andere consoles ook wel hoor...

PS2 it is then :+

This is the Way.

• .GoO
Sega heeft aangekondigd ook games voor de PS2 te gaan maken :)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:43
devv05 schreef op 27 september 2002 @ 10:06:
jep erg recent nieuws dit; er liggen al SEGA games in winkel voor de ps2...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Pauwl
Ik had juist begrepen dat ze ook veel games zouden maken voor de xbox? :? Is dit niet zo?

• .GoO
Phusebox schreef op 27 september 2002 @ 10:07:
[...]

jep erg recent nieuws dit; er liggen al SEGA games in winkel voor de ps2...
Ja maar heb het over een hele nieuwe game die ps2 exclusive wordt
Michael Crichton, wie kent hem niet. Crichton heeft al vele verfilmingen van zijn boeken mogen aanschouwen. Niet allemaal waren ze even goed gelukt, maar met name Jurassic Park is één van de meest toonaangevende films die naar een boek van Crichton is gemaakt.

Sega kent iedereen hier natuurlijk, al jaren maken ze de beste games, tot voor kort zelfs alleen voor hun eigen consoles.

Nu heeft Sega een partnership gesloten met Crichton om samen met hem een compleet nieuwe game te maken, dus niet een game van iets wat al bestaat. Dit brengt wel heel wat creatieve voordelen met zich mee, je hoeft je niet speciaal aan iets te houden, zoals een verhaallijn en al bestaande karakters.

Sega verwacht dat de game ergens in 2004 klaar is, we moeten dus nog even wachten voor we kunnen zien wat deze samenwerking op gaat leveren.
Yuji Naka heeft in een interview met het blad Dorimaga bekend gemaakt dat Sonic Team werkt aan een nieuwe game voor de PlayStation 2. In het interview is er niet te lezen om wat voor game het gaat, maar waarschijnlijk zal Sonic Team de game op de Tokyo Game Show gaan laten zien.

De grote vraag is dus om welke game het precies zal gaan. Er gaan geruchten dat het best eens om Nights 2, Sonic Adventure 3 of een offline versie van Phantasy Star zou kunnen gaan. Afwachten dus.

• Devil N
Pauwl schreef op 27 september 2002 @ 07:53:
Hmmm waarom maakt bill er dan ook een 32 bits machine van :? Dat is toch niet meer van deze (console) tijd?
Dan hoeft ie niks nieuws te ontwerpen, en kan ie gewoon wat bestaand spul van Intel en nVidia bij elkaar proppen, een klein beetje aanpassen, en meteen op de markt gooien. Bespaart de kosten, tijd en moeite om een compleet nieuwe architectuur te ontwerpen, zoals Sega, Sony, Nintendo en alle andere console-ontwerpers tot nu toe hebben gedaan.
devv05 schreef op 27 september 2002 @ 10:06:
Duh, ik had in Januari van dit jaar al een Sega game voor m'n PS2 gekocht (Rez) :P
Pauwl schreef op 27 september 2002 @ 10:25:
Ik had juist begrepen dat ze ook veel games zouden maken voor de xbox? :? Is dit niet zo?
Sega focust zich 't meest op de PS2. Als je ook de lijst met games ziet die Sega op moment in ontwikkeling heeft, dan is het overgrote deel PS2 games. Jammer alleen dat er nog geen Sonic voor de PS2 is. Zeker zo'n Sonic Mega Collection als ze nu voor de GC aan het maken zijn lijkt me erg kewl om te hebben.

• Pauwl
Hmm het is niet te hopen voor de xbox bezitters dat dat apparaat een zelfde dood sterft als de geweldige dreamcast (:'()

Even wat anders... is er eigenlijk ooit op een next gen console een streets of rage/final fight achtig spel uitgebracht? Vooral SOF vond ik geweldig op m'n mega drive maar ik heb nog niet zo'n soortgelijk spel gezien. En dan bedoel ik dus niet bouncer ofzo... wat een gaar spel

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Mijn fisie hierover:

X-Box:
  • Spel gemiddeld tussen: €60/70,-
  • Grafisch mooiste spellen
  • Matige keuze game-toppers.
  • Over gameplay valt te twisten bij veel spellen
  • Tevens DVD-speler
  • Binnenkort Online-mogelijkheden
Gamecube
  • Spel gemiddeld tussen: €50/60,-
  • Nintendo moet nog op gang komen, maar begint lekker met spellen als Luigi's Mansion en Mario Sunshine.
  • Geschiedenis van Kwaliteit en Top-Games als achtergrond.
  • Tis zo'n lief klein doosie :)
Playstation2
  • Ruime keuze aan spellen
  • Toppers als GT3, MGS2, FFX, Tekken4, Virtua Fighter, en er komt nog veel meer lekkers aan.
  • Tevens DVD-Speler (wel moeite met double-density discs)
  • Kan online, maar nog niet officieel. (FFXI *drool drool*)
Nog iets toevoegen mensen? Helpt dit? :D

Signature?

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Moet in de FAQ Osdopr-Dude! Mail It!! :P

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Shock3r schreef op 27 september 2002 @ 18:03:
Moet in de FAQ Osdopr-Dude! Mail It!! :P
Hehe, tnx, zal ik doen O-)

Signature?

• .GoO
Je vergeet dat PS2 zeer veel budgetgames heeft :)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

je vergeet dat:
-De Gamecube het goedkoopst is
-De lekkerste controller heeft
-ZEKER NIET kiddy meer is na Resident evil en Eternal Darkness (voorzover dat iemand dat nog denkt)
- en dat zogenaamde kiddy games juist het leukst zijn
-De gamecube de ultieme party console is voor een avondje met je vrienden (SuperSmash bros melee, Super monkey ball (1,2) en mario party 4

nog iets vergeten? :) :z

This space is occupied

• Pauwl
Hmmm je hoort eigenlijk alleen maar goede verhalen over ps2/GC. Het is natuurlijk logisch dat de ps2 nu een aantal zeer sterke games heeft en het is alleen maar goed dat de cube goede launchtitels heeft. Maar zijn hier dan zo weinig got'ers met een xbox? :? Ik zou ook graag ervaringen willen horen van xbox gebruikers :)

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

TheEvilCuber schreef op 27 september 2002 @ 20:40:
je vergeet dat:
-De Gamecube het goedkoopst is
-De lekkerste controller heeft
-ZEKER NIET kiddy meer is na Resident evil en Eternal Darkness (voorzover dat iemand dat nog denkt)
- en dat zogenaamde kiddy games juist het leukst zijn
-De gamecube de ultieme party console is voor een avondje met je vrienden (SuperSmash bros melee, Super monkey ball (1,2) en mario party 4

nog iets vergeten? :) :z
Allemaal persoonlijke redenen ;)

--------------------------------------------------------------------------------------

X-Box:
  • €264,99 - Adviesprijs
  • Grafisch mooiste spellen
  • Matige keuze game-toppers.
  • Over gameplay valt te twisten bij veel spellen
  • Tevens DVD-speler
  • Binnenkort Online-mogelijkheden
Gamecube
  • €219,00 - Adviesprijs
  • Spel gemiddeld tussen: €50/60,-
  • Nintendo moet nog op gang komen, maar begint lekker met spellen als Luigi's Mansion en Mario Sunshine.
  • Geschiedenis van Kwaliteit en Top-Games als achtergrond.
  • Tis zo'n lief klein doosie :)
Playstation2
  • €264,99 - Adviesprijs
  • Ruime keuze aan spellen
  • Veel budgetgames
  • Toppers als GT3, MGS2, FFX, Tekken4, Virtua Fighter, en er komt nog veel meer lekkers aan.
  • Tevens DVD-Speler (wel moeite met double-density discs)
  • Kan online, maar nog niet officieel. (FFXI *drool drool*)
K aangepast 8)

Signature?

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
even mijn mening

mijn DC en PS2 staan nu daadwerkelijk stof te happen

alle toppers lijken te zijn uitgekomen

XboX speel ik alleen voor dead to rights en de rest valt vies tegen
op me GC speel ik het meest... RE, Sunshine en SMB2

dus nieuwe console dan raad ik je de NGC aan

Verwijderd

ik zou persoonlijk de gamecube nemen, leuke spellen tot nu toe (behalve de ports) en resident evil :9~ :9~

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik heb ook een GC, ben een Nintendo freak, dus mijn mening moet je zeker niet als objectief zien.

XBox en PS2 wil ik denk ik ook nog wel kopen, maar dan wel in de verre toekomst. Xbox heeft een maat van mij en die controller vond ik echt een verschrikking. Gelukkig komt nu ook de ControllerS uit voor de Xbox, dus dat is mooi meegenomen. Alleen Halo lijkt me nog enigzins interessant. Verder ben ik ook wel benieuwd naar Splinter Cell. Rare gaat ook spellen voor het apparaat maken, dus dat is ook mooi voor de Xboxers (denk ik). Dan houd het eigenlijk al op.

Dan komen we bij de PS2. MGS2 is natuurlijk het spel wat je moet hebben voor dit systeem. Verder ben ik hier benieuwd naar Contra: Steel Soldiers heet hij geloof ik. SNES versie was al prachtig, deze zal ook wel zeer tof worden denk ik. Verder lijkt FFX me ook wel leuk, maar hier ben ik nog niet helemaal zeker over. Games als GT3 en Tekken 4 boeien mij niet. GT3 vind ik te frustrerend omdat ik het gewoon niet kan. Tekken vind ik gewoon niets aan. StreetFighter en MK fan you know.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Pauwl
Hmmm tja het zal me persoonlijk een worst wezen of er nou sony, nintendo of microsoft op die doos komt te staan :)

Streetfighter en MK roelen nog steeds... de good old days :Y)

Spellen als MGS en Res ecil enzo speel ik toch niet heb ik het geduld niet voor :Z

IK heb me eigenlijk alleen wel altijd afgevraagt waarom sega nooit een streets of Rage 3d ofzo heeft gemaakt... ik vond die serie zo gaaf!

• Phydomir
  • Laatst online: 21-01 15:58

Phydomir

Dennis

Ok.. dan ook maar een woordje van mij als Nintendo fan... Maar ik denk dat ik wel een aardig objectieve kijk d'r op heb :P

Anyway...

Ik mijn visie kun je de Xbox en de Ps2 qua games wel naarst elkaar leggen. Zijn allebij gericht op wat ouder publiek en komen ongeveer dezelfde soort spellen op uit.

De Gamecube heeft toch een iets ander soort publiek. Maar heeft ook een aantal toppers voor zich. En over dat kiddy image. Ik denk dat Ninetdno een hele goede zet heeft gedaan met de Resident Evil reeks. Maar ook games als Turok (wel voor alle consoles), Enternal Darkness Timespliiters 2 (ook op alle 3 dacht ik) hebben ze ook een aantal "mature" games...

Maar goed. Waar je denk ik tegenwoordig een keuze voor een console vooral van af moet laten hangen is de games die exclusief zijn, aangezien de meeste games tegenwoordig toch op alle drie uit komen. En Daar zitten toch wel duidelijk verschillen in...

Voor de Gamecube zijn de meeste exclusieve games toch wel de wat meer "party" games. Maar ook mooie adventures zullen niet ontbreken. Een aantal exclusieve N games:

- Mario Sunshine
- Luigi's Mansion
- Wave Race
- Super Monkey Ball
- Super Smash Bors.
- Resident Evil
- Eternal Darkness
- Legend of Zelda
- Star Fox Adventures.
- Mario Party 4
(enva)

Voor de ps2 en xbox weet ik het zo niet maar misschien dat andere daar een aantal van op kunnen noemen. Zo kun je daar es rustig (p)reviews van lezen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• .GoO
SonyEricsson schreef op 27 september 2002 @ 22:08:
even mijn mening

uh, zitten tientallen toppers aan te komen alleen al komende maanden..

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

SonyEricsson schreef op 27 september 2002 @ 22:08:
even mijn mening

XboX speel ik alleen voor dead to rights en de rest valt vies tegen
op me GC speel ik het meest... RE, Sunshine en SMB2

dus nieuwe console dan raad ik je de NGC aan
Kijk hier es voor de grap (Alle PS2 releases vanaf september ;)

Signature?

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:30 ]

Verwijderd

Pauwl schreef op 27 september 2002 @ 20:45:
Hmmm je hoort eigenlijk alleen maar goede verhalen over ps2/GC. Het is natuurlijk logisch dat de ps2 nu een aantal zeer sterke games heeft en het is alleen maar goed dat de cube goede launchtitels heeft. Maar zijn hier dan zo weinig got'ers met een xbox? :? Ik zou ook graag ervaringen willen horen van xbox gebruikers :)
Oke, hier komt de mening van een xbox eigenaar...

Er wordt (bijna) altijd gezegt dat de xbox een pc is en dat je al die games net zo goed op je pc kan spelen, Dit is in de meenste gevallen dikke onzin want er je moet dan zoveel geld in je pc steken dat je een xbox kan kopen met zat games (als je pc natuurlijk niet supersnel is). De PC hardware die erin zit is alleen maar voordeel. e games die xbox only zijn zijn meenstal wel vette games, Halo, Project Gotham Racing, Amped, Rallysport, DOA3 etc.
De HD van de xbox overruled alles en iedereen, soundtracks onslaan en nooit ruimte gebrek, op mijn HD staan ongeveer een 100+ tracks en nog steeds staat er in het save menu +50000 blocks (dit staat er ook als de HD leeg is), er word gezegt dat een 200000 blocks opzitten (één save neemt ongeveer 3 tot 5 blocks in beslag). Ik zelf heb 4 games en een demodisk.Project Gotham Racing, NBA Inside Drive, Amped en James Bond Agent Under Fire, 3 xbox only games dus.
-PGR is echt vet, betere graps dan bij GT3, 29 auto's, meer dan 200 banen (niet allemaal even leuk) arcade game, de multiplayer mode is niet zo goed maar toch wel leuk
-Amped is ook heel leuk, heel veel piestes, controles zijn makkelijk aan te leren en ook mooie graphs
-NBA inside Drive, vindt ik zelf een iets mindere titel redelijk goeie graps (met uitzondering van het publiek), maar de multiplayer is wel heel vet.
-James Bond AUF is ook wel grappig alleen de graps zijn niet echt goed, zonder Auto Aim (je kan uit 3 stektes kiezen) is erg moeilijk te spelen doordat de controles erg gevoelig zijn. Ook is het redelijk makkelijk om op Agent (normal) uit te spelen.
Moet binnenkort maar HALO gaan halen :P
De controller van de xbox ligt super lekker in de hand, altijd dat gezeur over dat dat ding zo groot is wordt ik gek van...HIJ IS DUS MISSCHIEN GROOT MAAR DAT IS GEEN NADEEL!!!!!
De rumble van de controller overruled die van de PS2 en de GC. Bij PGR voelt het echt natuurgetrouw aan als je over het grind rijdt of over gewone lijnen.

Heb een tijdje geleden m'n xbox uitgeleent en een ps2 van diegene geleent.
Daarbij zaten de games GT3, Timesplitters, Smackdown, F1 2001 en nog een zooi demo's. Het enige spel dat ik langer dan een kwartier gespeeld heb is GT3, die andere vond ik niets. Maar GT3 heb k de hele tijd gedaan ongeveer. Een probleem vond ik dus de memory card systeem bij GT3 kon ik niet opslaan zonder een andere GT3 save te overrighten. Ik vond de graphics van de PS2 van lagere kwaliteit dan van de xbox (redelijk logisch natuurlijk)

Dan nu mijn ervaringen met een GC, Ik heb verschillende games gespeeld, Burn out, SSB Melee, Waverace. Waverace vond ik eerst niets maar toen ik de controls leerde kennen werd ie wel leuk, Meele vond ik ook wel redelijk multiplayer maar ik denk dat single player op een duur wel saai wordt. Burn out is niet GC only maar toch wel leuke multiplayer. De controller van de GC ligt wel lekker in de hand maar de achterste knoppen vindt ik niets, die Z knop zit op de verkeerde plaats, en die L en R Voelen niet lekker (met 2 verschillende gespeeld bij de ene hoorde je de veren en allebij plastic achtige geluid).

PS. Rersident Evil zag er wel vet uit.

• SonyEricsson
Osdorp-Dude schreef op 27 september 2002 @ 23:51:
[...]

Kijk hier es voor de grap (Alle PS2 releases vanaf september ;)
uhm...tuurlijk komen er nog zat en at games uit voor de PS2, maar welke toppers er nou tussen staan??

uhm..en dan het ikhet over PS2 only games natuurlijk ... Neemt natuurlijk niet weg dat er vele topgames tussen zitten die nog niet gehyped zijn en zo...

maar bv. games ala kaliber Gran Turismo 3 die echt revolutionair was die zie je langzaam verdwijnen ...maar das bij elke console zo die op zn hoogtepunt zit .. (pS2)
en bij de NGC moet de hoogtepunt nog komen ....
en volgens mij komt er nooit echt een hoogtepunt voor de xbox (misschien na de Live introductie) en vooral ook omdat de xbox2 alweer snel eraan komt ...

• SuperPotato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
-

[ Voor 100% gewijzigd door SuperPotato op 18-03-2017 13:33 ]

• Phydomir

Phydomir

Dennis

SonyEricsson schreef op 28 september 2002 @ 17:20:
[...]

uhm...tuurlijk komen er nog zat en at games uit voor de PS2, maar welke toppers er nou tussen staan??

uhm..en dan het ikhet over PS2 only games natuurlijk ... Neemt natuurlijk niet weg dat er vele topgames tussen zitten die nog niet gehyped zijn en zo...

maar bv. games ala kaliber Gran Turismo 3 die echt revolutionair was die zie je langzaam verdwijnen ...maar das bij elke console zo die op zn hoogtepunt zit .. (pS2)
en volgens mij komt er nooit echt een hoogtepunt voor de xbox (misschien na de Live introductie) en vooral ook omdat de xbox2 alweer snel eraan komt ...
erm.. wat is er zo revolutionair aan GT3... das niets meer dan een opgepoetse versie van gt2...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Pauwl
-RMW- schreef op 28 september 2002 @ 14:32:
Hoewel het nog amper besproken is, heeft SEGA wel degelijk een vervolg op Streets of Rage aangekondigd de afgelopen E3, in Mei... met wellicht zelfs weer geweldige muziek van Yuzo Koshiro, ook gevraagd voor het ongelofelijk deel 2 (waarvan de muziek vorig jaar nog op CD is uitgegeven)...

Ik ga persoonlijk voor alledrie de consoles, maar ja, hardcore gamers moeten ook elk spel kunnen spelen, en ik ben een enorme SEGA fan, dus ook die kan ik niet missen :P
Dude! Hoe heet ie en op welke console komt ie? :9~

Hebbe hebbe hebbe.... maar inderdaad van alle consoles die ik heb gehad (een stuk of 10 gok ik :X) heb ik me toch het meest vermaakt met de mega drive en dreamcast :)

Ik heb trouwens de ps2 maar laten liggen. Ik ben voorlopig voor de xbox gegaan (was 236 euro bij de makro incl. dvd kit en een film). En als er nou echt games voor de gamecube komen die ik absoluut moet hebben (bijvoorbeeld kick ass sega games) en niet op de xbox uitkomen koop ik de cube er ook wel bij. Die is toch niet zo heel duur. Lijkt me de beste oplossing :Y)

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-01 18:00
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 14:43:
[...]

Oke, hier komt de mening van een xbox eigenaar...

Er wordt (bijna) altijd gezegt dat de xbox een pc is en dat je al die games net zo goed op je pc kan spelen, Dit is in de meenste gevallen dikke onzin want er je moet dan zoveel geld in je pc steken dat je een xbox kan kopen met zat games (als je pc natuurlijk niet supersnel is). De PC hardware die erin zit is alleen maar voordeel. e games die xbox only zijn zijn meenstal wel vette games, Halo, Project Gotham Racing, Amped, Rallysport, DOA3 etc.
De HD van de xbox overruled alles en iedereen, soundtracks onslaan en nooit ruimte gebrek, op mijn HD staan ongeveer een 100+ tracks en nog steeds staat er in het save menu +50000 blocks (dit staat er ook als de HD leeg is), er word gezegt dat een 200000 blocks opzitten (één save neemt ongeveer 3 tot 5 blocks in beslag). Ik zelf heb 4 games en een demodisk.Project Gotham Racing, NBA Inside Drive, Amped en James Bond Agent Under Fire, 3 xbox only games dus.
-PGR is echt vet, betere graps dan bij GT3, 29 auto's, meer dan 200 banen (niet allemaal even leuk) arcade game, de multiplayer mode is niet zo goed maar toch wel leuk
-Amped is ook heel leuk, heel veel piestes, controles zijn makkelijk aan te leren en ook mooie graphs
-NBA inside Drive, vindt ik zelf een iets mindere titel redelijk goeie graps (met uitzondering van het publiek), maar de multiplayer is wel heel vet.
-James Bond AUF is ook wel grappig alleen de graps zijn niet echt goed, zonder Auto Aim (je kan uit 3 stektes kiezen) is erg moeilijk te spelen doordat de controles erg gevoelig zijn. Ook is het redelijk makkelijk om op Agent (normal) uit te spelen.
Moet binnenkort maar HALO gaan halen :P
De controller van de xbox ligt super lekker in de hand, altijd dat gezeur over dat dat ding zo groot is wordt ik gek van...HIJ IS DUS MISSCHIEN GROOT MAAR DAT IS GEEN NADEEL!!!!!
De rumble van de controller overruled die van de PS2 en de GC. Bij PGR voelt het echt natuurgetrouw aan als je over het grind rijdt of over gewone lijnen.

Heb een tijdje geleden m'n xbox uitgeleent en een ps2 van diegene geleent.
Daarbij zaten de games GT3, Timesplitters, Smackdown, F1 2001 en nog een zooi demo's. Het enige spel dat ik langer dan een kwartier gespeeld heb is GT3, die andere vond ik niets. Maar GT3 heb k de hele tijd gedaan ongeveer. Een probleem vond ik dus de memory card systeem bij GT3 kon ik niet opslaan zonder een andere GT3 save te overrighten. Ik vond de graphics van de PS2 van lagere kwaliteit dan van de xbox (redelijk logisch natuurlijk)

Dan nu mijn ervaringen met een GC, Ik heb verschillende games gespeeld, Burn out, SSB Melee, Waverace. Waverace vond ik eerst niets maar toen ik de controls leerde kennen werd ie wel leuk, Meele vond ik ook wel redelijk multiplayer maar ik denk dat single player op een duur wel saai wordt. Burn out is niet GC only maar toch wel leuke multiplayer. De controller van de GC ligt wel lekker in de hand maar de achterste knoppen vindt ik niets, die Z knop zit op de verkeerde plaats, en die L en R Voelen niet lekker (met 2 verschillende gespeeld bij de ene hoorde je de veren en allebij plastic achtige geluid).

PS. Rersident Evil zag er wel vet uit.
Ik wil niks zeggen, maar pgm en amped heb ik ook allebei en dat zijn echt kutspellen :r. Alleen Halo en MotoGP (Multiplatform geloof ik) vind ik op dit moment echt stoer. Ik zit echter met smart te wachten op Splinter cell en het hele online gebueren :9~. Ook zegt de Power Unlimited (Dan noem ik ook een tegenstrijdig blad maar ok..) dat racing evoluzione (of zoiets :P) misschien een gt3 killer gaat worden en ik heb ook gehoord dat blinx wel een kewl platformgame voor de Xbox is. Verder komen er nog talloze kewle online games voor uit en dat is de reden dat ik een Xbox heb, want ik weet zeker dat dat leuk gaat worden.

En over de GameCube, die is gewoon kiddy hoor:
Phydomir schreef op 27 september 2002 @ 22:55:
Maar ook mooie adventures zullen niet ontbreken. Een aantal exclusieve N games:

- Mario Sunshine
- Luigi's Mansion
- Wave Race
- Super Monkey Ball
- Super Smash Bors.
- Resident Evil
- Eternal Darkness
- Legend of Zelda
- Star Fox Adventures.
- Mario Party 4
Alleen Eternal Darkness van dit lijstje is niet kiddy, ik vind het altijd zo'n gezeik want kiddy games vind ik persoonlijk ook heel erg gaaf en ik ben nog steeds verliefd op Super Smash brothers en die Metroid die eraan gaat komen lijkt me ook heel leuk. Je moet dit kiddy dus echt niet negatief zien, maar je moet er gewoon van houden.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Shagura schreef op 28 september 2002 @ 18:07:
[...]

Ik wil niks zeggen, maar pgm en amped heb ik ook allebei en dat zijn echt kutspellen :r. Alleen Halo en MotoGP (Multiplatform geloof ik) vind ik op dit moment echt stoer. Ik zit echter met smart te wachten op Splinter cell en het hele online gebueren :9~. Ook zegt de Power Unlimited (Dan noem ik ook een tegenstrijdig blad maar ok..) dat racing evoluzione (of zoiets :P) misschien een gt3 killer gaat worden en ik heb ook gehoord dat blinx wel een kewl platformgame voor de Xbox is. Verder komen er nog talloze kewle online games voor uit en dat is de reden dat ik een Xbox heb, want ik weet zeker dat dat leuk gaat worden.

En over de GameCube, die is gewoon kiddy hoor:

[...]

Alleen Eternal Darkness van dit lijstje is niet kiddy, ik vind het altijd zo'n gezeik want kiddy games vind ik persoonlijk ook heel erg gaaf en ik ben nog steeds verliefd op Super Smash brothers en die Metroid die eraan gaat komen lijkt me ook heel leuk. Je moet dit kiddy dus echt niet negatief zien, maar je moet er gewoon van houden.
dude.. resident Evil kiddy.. en wave race is echt niet kiddy.... maar goed...

Kiddy games rules, dus als je het zo wil noemen vink het best :P

Verwijderd

Wat weet jij nou over het hoogstepunt van de xbox dacht jij nou echt dat microsoft zoveel geld in dit project gooit en dan alles laat floppen??? Er staan nog zoveel games in de planning... En dat van de xbox 2, die komt waarschijnlijk pas in 2005 en dat zal hier dan waarschijnlijk in 2006 worden...
Shagura schreef op 28 september 2002 @ 18:07:
[...]

PGR en Amped kut spellen????
Ze zijn zeker te moeilijk ofzo, ik vind ze echt cool, PGR heb ik zo goed als uitgepeeld behalvede bonuslevel en heb Amped net nog een hele tijd gespeeld vettn moeilijke piste... :(

• SonyEricsson
-RMW- schreef op 28 september 2002 @ 17:50:
[...]

Je mening is op onverschillige "feiten" gebasseerd, zacht uitgedrukt... ofwel, de kans dat dit alles waar is, is bijna nihil. Pas op voordat je uitspraken doet als "de Xbox krijgt geen hoogtepunt" of "De PS2 zit aan z'n hoogtepunt" (graphics? gameplay? games?)
er staat toch ook duidelijk dat het mijn eigen mening is?
maar goed ik denk wel dat mijn mening beter is dan die van vele mensen hier op het forum ...die hebben bv alleen een ps2 en zijn alleen daar heel positief over of een NGC fanboi die heeft alleen maar pronken over Nintendo....

mijn mening is gebaseerd op eigen kennis en vele speeluren op alle apparaten ...en niet dus alleen kennis uit gamesmagz of ander informatiebron

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 19:07:
[...]

Wat weet jij nou over het hoogstepunt van de xbox dacht jij nou echt dat microsoft zoveel geld in dit project gooit en dan alles laat floppen??? Er staan nog zoveel games in de planning... En dat van de xbox 2, die komt waarschijnlijk pas in 2005 en dat zal hier dan waarschijnlijk in 2006 worden...

[...]
het klopt dat ik idd niet weet wat MS nog in petto heeft voor de XboX...maar het komt in ieder geval niet met de games die het echt hard nodig heeft.

En een bedrijf als MS kan dus nooit een marketingsfout hebben en een slecht product op de markt brengen?

In azie is de xbox gewoon kei en keihard geflopt .. dat heb ik met mijn eigen ogen kunnen zien. Teneerste komt dit gewoon door de Garantie die ze hier vertrekken..
Alle Aziatische Xbox -en moeten voor garantie terug naar japan worden gestuurd.. omdat MS geen distributiekanalen heeft.

edit: en zie mijn bovenste post...hoe kan jij nou beoordelen hoe goed MS het doet ter vergelijking met andere consoles als jij alleen maar een xbox bezit...

dit bedoel ik nou een typische fanboi.... Ik heb een xbox dus een xbox moet het best zin.

no offence overigens voor overige fanboys , maar hier kan ik me zo aan ergeren

Verwijderd

Ik denk dat het 'floppen' zoals jij het noemt van de xbox in azie ook voor een groot deel komt doordat de ps2 en de nintendo aanhang in azie massaal is. Ik denk dat dit te maken heeft door de herkomst van nintendo en sony. Dit is ook te zien in amerika waar de xbox wel goed verkoopt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 10:24:
Ik denk dat het 'floppen' zoals jij het noemt van de xbox in azie ook voor een groot deel komt doordat de ps2 en de nintendo aanhang in azie massaal is. Ik denk dat dit te maken heeft door de herkomst van nintendo en sony. Dit is ook te zien in amerika waar de xbox wel goed verkoopt.
Zou kunnen, maar wat dacht je van:
-de grootte van de XBox (in Azië, vooral de grote steden, zijn huizen ECHT niet zo groot als hier in 't westen)
-het is een typisch Amerikaanse console
-Microsoft heeft geen oosterse reclamecampagne...
-de controller is nog steeds te groot
-amper oosterse software

Samenvattend: de XBox daar is helemáál niet afgestemd op de wensen van de consumenten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 18:13:
[...]

Zou kunnen, maar wat dacht je van:
-de grootte van de XBox (in Azië, vooral de grote steden, zijn huizen ECHT niet zo groot als hier in 't westen)
-het is een typisch Amerikaanse console
-Microsoft heeft geen oosterse reclamecampagne...
-de controller is nog steeds te groot
-amper oosterse software

Samenvattend: de XBox daar is helemáál niet afgestemd op de wensen van de consumenten.
Klopt...zeker in Japan zijn de huizen klein. Koop je in Japan een PC ben je een nerd. Per definitie. Die kopen allemaal consoles, die zijn lekker klein. En dan komt Microsoft (waar Japanners over het algemeen toch al een hekel aan hebben) met een loeigrote X-box. Niet slim :)
Pagina: 1