Arctic supersilent pro --> MSI K7T266 Pro Raid

Pagina: 1
Acties:

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 11:26
Hallo,

Ik heb vandaaag bovenstaande koeler binnengekregen om ,met zo min mogelijk geluid, mijn AMD XP1600+ te koelen. Op dit moment heb ik er maar weer mijn coolermaster terug opgezet want ik kreeg terwijl ik mijn pc opstarte steeds de melding "CPU fan not running, turn of pc Y/N". Op het moment dat ik de pc aanzet gaat de koeler wel ff draaien op topsnelheid, maar na een seconde of twee gaat ie al veel langzamer en dan begint bovenstaande melding te jengelen.

Ik heb hem op dezelfde connector op het MB als de coolermaster aangesloten (cpu fan aansluiting dus) maar toch werkt het niet?

Verder er een case fan van keeping cooler (??) 2500 toeren inzitten en een enermax case fan 1000 ~ 3000 toeren.

Iemand enig id?

(sorry CPU koeleroet zijn: Arctic supersilent pro TC)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Moet je in je bios 'detect cpu fan' (of iets soortgelijks) uitschakelen.
Dat helpt, echt waar... :*)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Als het werkt, wil je dan je temps een posten?

• smoken
als jullie mij dan een nieuwe proc betalen?

• WimB
smoken schreef op 26 september 2002 @ 22:36:
als jullie mij dan een nieuwe proc betalen?
Je CPU gaat toch niet stuk, wel :?

• smoken
Ik neem aan dat wanneer ik "detect cpu-fan" uitzet, dat deze dan ook helemaal niet gaat draaien? En dan wordt het dus te warm? en dus gaat ie stuk......?

Maar iig, op dit moment

(dus met 2x 80 mm case-fan en 1x coolermaster (geen type nr.))

Cpu temp 42
Chassis temp 33

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Je fan gaat gerust wel draain, alleen hoeft je bios niet meer een alarm te geven dat hij vindt dat je fan te langzaam draait, en dus zal stoppen.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

hier een k msi kt3 ultra met 1800+ met deze fan.. geen probs en idle 35 graden stressed iets boven de 40 ! zeer netjes voor luchtkoeling en silent (wel met arctic silver 3!). Je moet gewoon even die fan detecting uitgooien, of systemfan error shutdown oid uitschakelen en dan de tempereatuur in de gaten houden

4015Wp west (Dordrecht)

• smoken
Ok, ik zal het eens gaan proberen.

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde gehad.
Ook met de zelfde moederbord en cooler.
Je moet namelijk eerst een bios update van je moederbord uitvoeren.
Want standaard ondersteund de bios die er nu op zit geen "Support low RPM CPU system fan"

Succes

• smoken
owk,

ik heb hem nu draaien maar nu vallen de temps wel eerug tegen!
Hij is nu 47 a 48 graden, met een casetemp van 40.

Terwijl er dus een case fan 2500 toeren een enermax casefan 1500 toeren en dus die arctic.

Collega van me zegt dat het misschien slim is om een nieuwe kast te kopen (betere airflow en zo), zeker omdat ook mijn voeding (met maar 1 fan) erg veel lawaai maakt.

Zou ik dan idd ook betere temps halen?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

ja met een betere aiflow heb je een lagere kast temperatuur dus koelere lucht dat tegen de heatsink gaat... lo_gisch, je temperatuur zou dus wel redelijk dalen, maar 47 graden is niet onaardig hoor, maar betere koelpasta scheelt ook wel hoor! silent en 47 graden is gewoon netjes. het kan namelijk oo kzo zijn dat de msi kt266 gwoon de temp ietsies anders leest dan de kt3 ultra, vandaar temp verschil ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• WimB
smoken schreef op 27 september 2002 @ 11:30:
owk,

ik heb hem nu draaien maar nu vallen de temps wel eerug tegen!
Hij is nu 47 a 48 graden, met een casetemp van 40.

Terwijl er dus een case fan 2500 toeren een enermax casefan 1500 toeren en dus die arctic.

Collega van me zegt dat het misschien slim is om een nieuwe kast te kopen (betere airflow en zo), zeker omdat ook mijn voeding (met maar 1 fan) erg veel lawaai maakt.

Zou ik dan idd ook betere temps halen?
Je hebt een Arctic supersilent pro TC. Dit betekent dat de snelheid van de fan afhankelijk is van de temp van de CPU. Waarschijnlijk is deze cooler zo ingesteld om de temp net onder de 50°C te houden.
Als je dus de airflow gaat verbeteren en de temp van de CPU gaat dalen, dan gaat de fan van de CPU-cooler trager draaien en de temp weer stijgen.
M.a.w. volgens mij kan je met een temperatuurgestuurde cooler de temp niet lager laten zakken dan de temp waarop die cooler is ingesteld
Pagina: 1