Toon posts:

[php] WEIRD prob - parse error, unexpected $...

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
aarrrgggg..

ik ben een (al zeg ik het zelf) aardig ervaren php programmeur en kan meestal (in dit geval dus niet, anders was ik hier niet) mn prog probs zelf wel oplossen maar nu heb ik een fout die ik niet kan fixen (ben al 3 uur bezig die code aan t door spitten maar kan niets vinden) :( :(

foutmelding:
Parse error: parse error, unexpected $ in d:\webserver\users\ko\mods\gb.php on line 225

Die regel 225 is de allerlaatste regel van het document, dus de regel waar ?> staat.

Het gaat om een aardige lap code dus ik denk niet dat het handig is om de hele code hier te plaatsen en het is code voor mn bedrijfje, dus ik post de code liever niet, maar als t niet anders kan....

Ik wil vragen of er mensen zijn die dit probleem kennen en er een oplossing voor weten. (Kan toch zijn dat het een 'algemeen' bekend probleem is... zo nee, dan zal ik nog wel even de code plaatsen)

Verwijderd

nou zonder code weinig pret.
misschien een idee om um even te hernoemen naar .phps zodat je de gesyntax-highlighte code ziet. geeft soms in 1 oogopslag meer info over je probleem omdat b.v een verkeerd stuk tekst als een string wordt gekleurd..

Verwijderd

Hrm, je hebt ergens een accolade sluiten vergeten. Omdat ie die toch het eind van je stukje php niet tegenkomt geeft ie op die regel de error.

Dus netjes je code indenten en dan loop je wel tegen je missing bracket aan..

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 22:32:
Dus netjes je code indenten en dan loop je wel tegen je missing bracket aan..
Of even het aantal { en } laten tellen door je editor ;)

Verwijderd

Topicstarter
*kuch* *kuch* *kuch* *kuch* *kuch* stik, verslik *kuch**kuch**kuch*

gooi aub meteen een slot hierop...

dat ik hier in ben gestonken :(

ik had net een nogal drastische verandering in de code gemaakt en in die verandering is een accolade sluiten verdwenen. nu doet ie t dus weer :D

tnx!

Verwijderd

HGM schreef op 26 september 2002 @ 22:33:
[...]
Of even het aantal { en } laten tellen door je editor ;)
Nee dan kom je er alleen maar achter dat ik gelijk heb en dat is vrij nutteloos :)

edit:

Waarom moet er toch altijd een slotje op een probleem dat snel opgelost is. Andere mensen kunnen hier nog steeds iets van leren...

Verwijderd

Topicstarter
sja, heb je helemaal gelijk in! :)
geen slotje plz

zo had ik er nog niet over na gedacht

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 15:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 22:36:
edit:
Waarom moet er toch altijd een slotje op een probleem dat snel opgelost is. Andere mensen kunnen hier nog steeds iets van leren...

topics hoeven idd niet op slot bij opgeloste problemen, maar deze topic is in principe niet eens P&W waardig... de programmeurs hier moeten toch wel zelf in staat zijn parse en syntax errors zelfstandig op te lossen, en dat soort topics zijn dan ook niet de bedoeling

Natuurlijk kan het voorkomen dat je per ongeluk een tekentje verkeerd zet of vergeet, en dat je dat echt niet ziet, maar loop dan even rustig door je code heen of laat iemand anders er even naar kijken :)

Overigens had de topicstarter zelf z'n probleem al opgelost (zoals het hoort :Y))

dit slotje werd u aangeboden door .oisyn ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.