Toon posts:

PC slaat op hol tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo een kort vraagje heb ik voor de kenners?!@#$....
als ik aan het gamen ben of mijn zoon dan komt er naar een uurtje killen [ut/Q3]

een boot piepje uit mijn pc en staat het beeld voor 1 sec stil en gaat dan verder
dit gebeurd zeg 2/tot 3 keer en dan slaat mijn pc op hol met gevolg dat ik de pc uitmoet zetten, en dan = het probleem weg herkend iemand dit probleem?

oja de muis is niet meer te besturen gaat van links <--->rechts--->boven-->onder

:( :( :(

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Piepjes duiden meestal op een erg intern probleem.
Dit kan of de software zijn, bijvoorbeeld allerlei programma's die op de achtergrond draaien (bv Kazaa, getright, virusscanner) en ergens flink de mist in gaan.

Een ander probleem kan warmte zijn. De PC geeft vaak ook een piep als ie te warm wordt en kan dan spoedig vastlopen. Het kan zijn dat een fan kapot is of dat er te weinig frisse lucht je PC in komt.
Je zou na een 'crash' je PC kast eens open kunnen zetten en voelen of het lekker warm is. Je kan ook de kast gelijk open zetten en er een gewone tafel-ventilator (zoals je die zomers gebruikt) direct op laten blazen. Als ie dan in een hele maand niet vast loopt dan kan je wel concluderen dat dat het probleem was.

Senile! Senile Oekaki

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Wat voor moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik hier een K7S5A moederbord van ECS[elitegroup] met een 1400 atlhon

en een big tower[sinds kort] help ook niet ..is een bios update misschien een idee?

het systeem word naar een uurtje draaien rond de 30gr en de cpu tussen 47/50graden met de zijschermen er af

:(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. er staat 'Hardeschijf' in je topictitel, maar ik zie nérgens beargumentering van jouw kant dat het aan de harddisk kan liggen? En wat bedoel je exact met "mijn PC slaat op hol"? Wil je in het vervolg een wat duidelijkere beschrijving van het probleem posten, mocht je weer een topic willen openen.. Check eens de FAQ Forumgedrag voor details.

Symptomen tot zover lijken me rijp genoeg voor een move [OM] > [PMG]
Titelchange van 'Moederbord en Hardeschijf +muis' naar 'PC slaat op hol tijdens gamen'

Check ook eens de troubleshooter onderaan op Technische PMG FAQ :)
Ik gok overigens dat het je voeding is.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb je gelijk in ik dacht eerst hee mijn HD gaat de geest geven maar niet dus ..maar ik ben er achter gekomen in heb sinds eergisteren win XP op de pc staan en heee de problemen die ik eerder omschreef zijn niet meer van toepassing dus allemaal tnx

ps snappen jullie het nu?? ik niet maar goed

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
als het werkt, dan werkt het :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2002 @ 16:01:
ja daar heb je gelijk in ik dacht eerst hee mijn HD gaat de geest geven maar niet dus ..maar ik ben er achter gekomen in heb sinds eergisteren win XP op de pc staan en heee de problemen die ik eerder omschreef zijn niet meer van toepassing dus allemaal tnx

ps snappen jullie het nu?? ik niet maar goed
yepz het is waarschijnlijk dat je meer dan drie toetsen tegelijk indrukt in een spel meestal gaat je bord dan piepen ik had dit met mijn oude systeem met een 440bx chipset deze deden dat ook, alleen dat uitschakelen weet ik niet maar ik denk dat het moederbord dat dan doet
Pagina: 1