Toon posts:

Pioneer DVR-A04 firmware downgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pioneer dvd-brander laatst voorzien van de nieuwste firmware (1.32). Dat heb ik gedaan omdat er over warmte-problemen werd geroepen. Dit blijkt uiteindelijk alleen van toepassing als je 4x-dvd-r media gebruikt. Maar aangezien dat voor mij geen nut heeft (kan maar op 2x branden) wil ik de vorige firmware (1.31) weer terug zetten, deze herkent namelijk meer 2x-dvd-r schijfjes dan de nieuwste firmware. Hoe krijg ik dat voor mekaar? Op de normale wijze werkt het niet, want dan krijg je de melding dat die brander al van de nieuwste firmware is voorzien. Wie kan mij helpen???

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zal een soort universeel flashtooltje nodig hebt, maar dit zal wel op die schrijver aangepast moeten worden..

Op deze site heb ik een firmware downgrade tool voor de a04 gevonden: DowngradeDVR

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar lees alsjeblieft alles op die site voordat je eraan begint!

Maarre.. only sony? ;) Dan is dit wel wat, ben benieuwd wanneer hij leverbaar is :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
kewl!!! ikke ook downflashen

Ik heb een A03, en sinds de nieuwe anti-hitte firmware eik alleen maar MEER gezeik met dat ding..

Verwijderd

Topicstarter
Tele schreef op 26 september 2002 @ 22:29:
Je zal een soort universeel flashtooltje nodig hebt, maar dit zal wel op die schrijver aangepast moeten worden..

Op deze site heb ik een firmware downgrade tool voor de a04 gevonden: DowngradeDVR

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar lees alsjeblieft alles op die site voordat je eraan begint!

Maarre.. only sony? ;) Dan is dit wel wat, ben benieuwd wanneer hij leverbaar is :)
die downgrade tool heb ik al geprobeerd, maar tevergeefs. het zijn er twee en geen van beide werkt. (als iemand hem wel werkend heeft moet ie even roepen)

en over die sony, ik had die pioneer net een week en hoor en lees ik ineens dat bericht. anders hed ik denk ik wel even gewacht.

Verwijderd

Topicstarter
er zijn hier toch wel meer mensen met deze brander.
heeft echt niemand het zelfde probleem (opgelost)?

• DJSmiley
Oky, (beetje) harde kick, maar goed.

Op het forum van firmware-flash.com zag ik een topicje:
http://forum.firmware-flash.com/viewtopic.php?t=7513

Daar wordt besproken hoe je je A03/A04 een beetje kan opkrikken mbt 2x-media compatibiliteit
Ook wordt er genoemd hoe je je firmware moet flashen, en ook moet DOWNflashen.

Er is een bootable cdtje te downen, met een simpele beschrijving.

Ik zelf ben nu EINDELIJK van die enorme KUT 1.90 firmware af, lekker weer back @ 1.68 !!!!

Originele site van die goser is down atm, je moet 't doen met een brakke ftp (veel timeouts daar). Iig... ik heb ze zelf ff gemirrored: www.djsmiley.com/pioneer/

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er nu direct mee aan de gang.
Ik laat nog van me horen, alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
het werkt bij mij niet DJSmiley.
kun jij mij stap voor stap uitleggen wat jij hebt gedaan.
cd-branden is en het booten ervan is gelukt maar dan??

ik heb een pioneer dvr-a04 met als originele firmware 1.30. daarna heb ik 1.31 en daarna 1.32 erop gezet.

verder zijn c:,d:,e: en f: hdd-partities
g: is ramdrive
h: is pioneer dvd-a04
i: is pioneer dvr-ao4

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 18:42:
het werkt bij mij niet DJSmiley.
kun jij mij stap voor stap uitleggen wat jij hebt gedaan.
cd-branden is en het booten ervan is gelukt maar dan??

ik heb een pioneer dvr-a04 met als originele firmware 1.30. daarna heb ik 1.31 en daarna 1.32 erop gezet.

verder zijn c:,d:,e: en f: hdd-partities
g: is ramdrive
h: is pioneer dvd-a04
i: is pioneer dvr-ao4
Ik heb zelf de A03 in mn kast hangen, dus de A04 flash niet gedaan, maar anyway:

1. Ram je boot-cd in de dvdromspeler (je DVD-A04 dus) en boot je pc
2. ding boot, en je komt in dos.
Daar tik je in:

a:\xcopy h:\a04\*.* g:\ /s

Hiermee kopieer je alle firmware van de A04 naar je ramdrive, G:

Overigens moet je dvdwriter leeg zijn, geen media in de drive.

Dan tik je in:

G:
CD "firmwaremap", 130 is dat geloof ik dus, dan dus CD 130
UPGDVDx.EXE
UPGDVD.EXE
UPGDVDx.EXE /f

In die volgorde voer je de bestandjes/flashes uit. Bij de laatste moet die /f er dus achter staan.

Dan reboot en je zou een oudere (1.30) firmware weer moeten hebben.

Overigens staat dat ook allemaal in dat txt file beschreven wat op de CD staat.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley, heb jij op forum.firmware-flash.com het nieuwe topic gelezen over "2x branden voor alle media met de dvr-a04"? zou jij die nieuwe firmware op jouw site kunnen zetten. die van gradius is weer eens niet te krijgen.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 12:03:
DJSmiley, heb jij op forum.firmware-flash.com het nieuwe topic gelezen over "2x branden voor alle media met de dvr-a04"? zou jij die nieuwe firmware op jouw site kunnen zetten. die van gradius is weer eens niet te krijgen.
Dat is een interessant bericht zeg ! Vanavond eens even proberen te downloaden, als het goed is krijg ik mijn A04 ook vanavond !

Mother, will they like this song?

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 12:03:
Gedaan :)

http://www.djsmiley.com/pioneer/a04/

Exacte mirror van die goser van firmwareflash forum, dus eigen risico ;)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

DJSmiley, laat je die er even opstaan ? Vanavond ga ik mijn brander ophalen en dan test ik 'et gelijk ff :)

Verwijderd

Topicstarter
TheLunatic schreef op 09 oktober 2002 @ 14:41:
DJSmiley, laat je die er even opstaan ? Vanavond ga ik mijn brander ophalen en dan test ik 'et gelijk ff :)
Zet nooit firmware versie 1.32 van pioneer in je drive, ik hoop dan ook dat die er nog niet opstaat als je em krijgt. die krijg je er niet of nauwelijks af en het is een ruk versie. op dit moment mag je niet verder gaan dan versie 1.31

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mhh maar goed dat ik dit effe lees... voorlopig dus alleen op 1 speed branden ? ;(

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Verwijderd schreef op 09 oktober 2002 @ 16:37:
[...]

Zet nooit firmware versie 1.32 van pioneer in je drive, ik hoop dan ook dat die er nog niet opstaat als je em krijgt. die krijg je er niet of nauwelijks af en het is een ruk versie. op dit moment mag je niet verder gaan dan versie 1.31
Sorry dat ik nogmaals reply maar, op de site van DJMickey staat

Firmware v1.31 (RPC-1 + 2x for all)
Enable any media to burn @ 2x on DVR-A04/104

Kan ik die dan gewoon veilig installeren ?

Zijn er mensen met ervaringen met deze firmware ?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:27
Zo een firmware zou natuurlijk fantastisch zijn voor A04 bezitters. Maar ik kan op het firmware forum geen concrete aanwijzingen vinden dat het ook daadwerkelijk lukt om 2speed te banden op 1speed gecertificeerde media (afgezien van een paar gelukstreffers).
Ik denk dat het een gokje is om willekeurig media strings in de firmware te proggen en dan te hopen dat de gebrande DVD ook daadwerkelijk goed gelukt is.

Ik blijf in ieder geval nog even op de orginele pioneer firmware hangen. Liever een goede DVD per uur dan twee die ik niet meer in kan lezen. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Domino op 10-10-2002 11:20 . Reden: toevoeging ]

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb zelf wel van een viertal mensen daar gelezen dat ze met versie 1.20 WEL echt op 2 speed branden, en de DVD's ook echt leesbaar zijn. Dan kun je wel zeggen, 'ja wat is nou 4 mensen', maar het forum IS niet zo groot :)

Ik voeg ook even wat doe
Volgens mij werkt het toch hetzelfde als met CD's ! Je kunt 16x media ook gerust op 40 speed branden, en dan werken ze ook nog. De media is alleen gecertificeerd voor 16 speed, maar het werkt wel gewoon op 40. Hetzelfde geld dus voor DVD's, die zijn gecertificeerd voor 1 speed maar werken vast wel op 2. Ik ga het vanavond proberen, met software versie 1.20.

• Domino
Dan wacht ik nog even af, als het goed gaat wil ik er nog wel eens over denken ;)

Overigens lees ik ook dat er echt wel DVD recordables zijn die niet geschreven kunnen worden op 2speed. Eerst maar eens kijken wie mijn nashua DVD-R's maakt :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Helaas werkt het niet bij mij. Het downgraden naar een oudere firmware dus. Ik heb de stappen zoals beschreven in de tekst file uitgevoerd maar no go. Ik blijf een error krijgen, bij beide firmwares overigens. Nu maar hopen dat pioneer snel een 1.33 of hoger uitbrengt die vervolgens ook weer gehacked word. Ik wil het namelijk ook wel eens proberen :)

Overigens worden de 2X media ook steeds goedkoper dus misschien is die firmware upgrade tegen die tijd wel weer "achterhaald"

https://discord.com/invite/tweakers

• Domino
1x media zijn en blijven goedkoper, het voordeel zal uiteidelijk minimaal zijn. Maar toch .. us ben zuinige ollanders

• redfoxert
  • Niet online
Na nog wat probeersels met onder andere een gemodde firmware versie 1.33 (eigenlijk 1.31 maar de versie is aangepast) heb ik me maar neergelegd bij het feit dat mijn Pioneer A04 voorgoed met firmware 1.32 is gebrandmerkt. Helaas helaas...had me toch leuk geleken om Pioneer een loer te draaien. Misschien dat die Sony brander geen restricties heeft omtrent het branden op verschillende snelheden met verschillende media. Pioneer probeert hier de touwtjes te strak in de hand te houden imho.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wat ik ook doe... steeds krijg ik een foutmelding. En het upgraden naar de 1.33 lukt niet en het downgraden naar 1.31 lukt ook niet.

ZOu het uitmaken als ik de cdburner ook nog ontkoppel en de A04 op primaire master zet? Of juist op cable select?

Iemand???

thanx

• Domino
hardware downgrade, voor de tweaker met soldeerbout ;)

In deze thread wordt gewerkt aan een software oplossing, maar die kan nog wel even op zich laten wachten.

• Domino
firmware v1.33

Geen idee wat er is veranderd.

[edit]
Nog een topic wat ik tegenkwam op Firmware Forum:
http://www.pioneer-eur.co...gory=support/update/qa#Q1

GO TO QUESTION N. 1 AND GO TO THE ANSWER N .2 and you see:

---------------------------------------------------------------------------

Pioneer DVR-A03/DVR-103 & DVR-A04/DVR-104 DVD-R/RW Writer drives:

DVR-A03 ( DVR-103) drives with a firmware version of 1.80 or earlier, must be updated.
DVR-A03 / DVR-103 drives with a firmware version equal to or later than 1.90 do not require the update
DVR-A03 ( DVR-103) drives with a firmware version of 1.20 or earlier, must be updated.
DVR-A04 / DVR-104 drives with a firmware version equal to or later than 1.30 do not require the update

----------------------------------------------------------------

http://forum.firmware-flash.com/viewtopic.php?t=7627

[ Voor 0% gewijzigd door Domino op 11-10-2002 14:10 . Reden: quote bijgezet ]

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb dus gister v1.20 er op gezet, en de drive werkt nog .... kan alleen nie ttesten of ik nu ook op 2x kan branden omdat ik nog geen lege discs heb, binnenkort krijg ik die binnen , 1 speed, en dan laat ik weten of het werkt :)

• redfoxert
  • Niet online
Interessant...benieuwd hoe snel die firmware aangepast is voor 2X @ all media :)

• DJSmiley
redfoxert schreef op 11 oktober 2002 @ 18:10:
Interessant...benieuwd hoe snel die firmware aangepast is voor 2X @ all media :)
Die is er al... zie forum firmwareflash.com

Verwijderd

Ik heb die cd gedownload en gebrand, ik heb een A03 btw die reeds 1.90 heeft. Maar zodra ik de eerste upgdvdx draai, dan krijg ik een error en quit hij. Wat is wijsheid, door gaan of stoppen? :) Want hij downgrade mijn drive dus niet. Misschien moet ik eerst wel de 1.90 hacked er in stoppen, dat zou kunnen, maar liever wacht ik even of er iemand is die het zelfde heeft gehad :)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 11 oktober 2002 @ 18:26:
[...]

Die is er al... zie forum firmwareflash.com
He DJSmiley, ik kan die firmware versie 1.33 van Gradius niet krijgen van die hoere-server. Kan jij die misschien bijvoegen op je site, zodat ik hem daar kan downloaden?
Ik heb de officiële v1.33 van pioneer al gedownload. Daar moet ik die fake versie van Gradius overheenzetten, en dan upgraden. Dan kan ik alle media op 2 speed branden.

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 23:53:
[...]

He DJSmiley, ik kan die firmware versie 1.33 van Gradius niet krijgen van die hoere-server. Kan jij die misschien bijvoegen op je site, zodat ik hem daar kan downloaden?
Ik heb de officiële v1.33 van pioneer al gedownload. Daar moet ik die fake versie van Gradius overheenzetten, en dan upgraden. Dan kan ik alle media op 2 speed branden.
Die server zuigt idd aardig.....
Anyway: mirror weer geupdated:

http://www.djsmiley.com/pioneer/

Zelf testen kan ik niet, de A03 die ik te leen heb is gewoon dood.... Die gaat RMA.
(nee, niet door bios flash verneukt, geeft Power Calibation Error. Eerst soms, nu alleen maar :( )

Ik heb inmiddels de Sony drive besteld :9~
Vanmiddag te horen gekregen van leverancier dattie over 2 weken in NL verwacht wordt, en dattie (inkoop) zo'n 3 EUR goedkoper is dan de Pioneer A04....

Nou, ik weet het dan wel.. dan write ik lekker op 4-speed, en dvd-r EN dvd+r....
nu nog de 4x dvdtjes vinden, maar goed, dat zien we dan wel :)

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 23:53:
[...]

Precies hetzelfde wat ik gedaan heb. Alleen dat ik nu geen enkele schijf meer kan branden. Bij elke media die ik probeer krijg ik dezelfde error. PrimoDVD loopt vast, Nero blijft hangen op 1%. Geen enkele dvd wil meer beschreven worden. En downgraden naar een andere versie om er weer een originele Pioneer firmware in te krijgen lukt ook niet meer. Denk dat ik ook maar RMA ga aanvragen. Kan dit via de Pioneer site ? Ik heb het helaas nergens kunnen vinden namelijk. Het zaakje waar ik die drive gekocht heb is nogal een klotezaak namelijk :)

• Domino
Okay, here's official and real firmware v1.33, now (I do this a lot hours ago) patched with 2x4all + RPC-1 codes:

ftp://firmware:forum@143.107.221.85:9000/-=FIRMWARE FLASH FORUM=-/index.htm

Gradius
link naar thread

firmware 1.33 (2x) mirror

Ik heb hem zelf nog niet geflashed, proberen op eigen risico!

[update]
Ik heb er inmiddels 1.33 in geflashed, werkt feiloos hier. Double speed met nashua DVD's en NoName DVD's van opus.

[ Voor 0% gewijzigd door Domino op 12-10-2002 17:58 . Reden: update ]

Verwijderd

Topicstarter
BELANGRIJK NIEUWS!!!!!!!!!

Op firmwares.co.uk is nu een tool te downloaden waarmee je vanaf firmware v1.33 kan downgraden. Ik raad daarom iedereen aan naar v1.31 2x4all te downgraden.
Zoals er staat aangegeven duurt het even voordat je brander is gedowngrade (bij mij ongeveer 3 minuten), maar dan werkt hij ook weer als vanouds.
Je moet dus upgdvd.exe downloaden en de firmware files er bij plaatsen.
Succes ermee allemaal!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Let wel op dat je niet zomaar 'een' upgdvd.exe download, maar de gepatchde ! Zie ook forum.firmware-flash.com voor meer info over deze software-downgrade...

Pagina: 1