Toon posts:

[W2K/XP]optie aan rechtermuisknop toevoegen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zou graag wanneer ik op mijn desktop "rechtermuisknop" doe, de optie "run...' toevoegen aan het menuutje.

Zoals je ook krijgt wanneer je "appeltjeWindows toets-R" doet dus.

Ik heb al de search, en google uitgeplozen, maar kom er niet verder mee.

Wie o wie?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2002 22:32 . Reden: tiepvout ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
misshien kan je wel een shortcut naar "run" in het "send to" menutje proppen. Alleen kan je die ook lang niet altijd selecteren....

Ik denk dat het erg moeilijk wordt, aangezien je rechtermuis menu met elk programma veranderd en niet (makkelijk) altijd dezelfde functie kan weergeven

Strava

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

zit die optie niet in "tweakXP" ? Dacht toch dat zoiets mogelijk was?

Die "send-to" optie is ook wel bruikbaar vind ik (staat in docs-and-settings, onder de usernaam als verborgen map), maar zoals al aangegeven, is die optie niet altijd zichbaar (hangt af van type bestand dacht ik)

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Da's niet moeilijk... Kun je heel makkelijk in de registry toevoegen (ja ik ben nou eenmaal een reg-tweak-freak) :)

Voor volledig antwoord moet je nog wat verduidelijken: wat is de functie van dat "Run..." commando? en moet het aan alle bestandstypen/folders worden toegevoegd?

Ik heb bijvoorbeeld een optie "Identify" voor alle bestandstypen die m'n eigen progje runt, en ook "Resource Hacker" voor exe's en dll's...

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

Topicstarter
Dracula78 schreef op 27 september 2002 @ 13:06:
Da's niet moeilijk... Kun je heel makkelijk in de registry toevoegen (ja ik ben nou eenmaal een reg-tweak-freak) :)

Voor volledig antwoord moet je nog wat verduidelijken: wat is de functie van dat "Run..." commando? en moet het aan alle bestandstypen/folders worden toegevoegd?
Het tegendeel zou ik haast zeggen. Wanneer ik juist op een lege plek op mijn desktop rechtsklik (ik heb dus géén map of bestand geselekteerd) zou ik graag in dat kleine contextmenuutje de optie "run..." hebben. dezelfde "run..." als je in het startmenu hebt. Kun je het nog volgen?

Zoals je bijvoorbeeld op Linux in WindowMaker hebt, of in Litestep.

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 21:12
Hmm, het context menu van de desktop aanpassen is zeker minder makkelijk. Dit gaat met contextmenuhandlers, en daar weet ik nog vrij weinig vanaf... Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat de inhoud voor dat popup menuutje afkomstig is uit deze key:
code:
1
HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shellex\

En dat je het standaard Run dialoog kunt weergeven met de ongedocumenteerde API call (delphi declaratie):
code:
1
2
3
4
function SHRunDialog(Owner, IconHandle, Unknow: longint; 
                     Title, Prompt: Pchar; 
                     Flags: longint): longint;
                     stdcall; external 'Shell32.dll' INDEX 61;

Maar ik zou niet weten hoe ik zelf zo'n handler kan maken... Sorry dat ik je hoop heb gegeven :|

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Verwijderd

Topicstarter
Thanks anyway.

Des te meer een uitdaging voor mij om het voor elkaar te krijgen.

Later meer (misschien).
Pagina: 1