Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[TELE2]I Hear telefoon tweaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een I Hear telefoon (van Tele2) die automatisch 1602 voor het nummer zet.
Ik heb zelf een paar leuke gigasets in huis en de aansluitfactor is te hoog om het kreng erbij aan te sluiten. (Factor 3 :( ).
Nu schijnt dat voornamelijk te komen omdat het ding onderhuids inbelt op een server van Tele2 voor zijn instellingen.
Weet iemand hier een mogelijkheid om die kiezer eruit te slopen?
Kan ik hem op zolder hangen. :)

Oh ja, ik heb geen opmerkingen als Tele2 zuigt enzo nodig, ik vind het een prima provider. 8)7

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

maar ik heb een betere provider

PRETIUM

- Altijd goedkoper (als jij kan aantonen dat het ergens ander goedkoper is krijg jij het dubbele terug..
- geen aparte tel. voor nodig

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het spijt me, maar hier vraagt de topicstarter toch helemaal niet om ?
Sterker nog hij vraagt expliciet er nog om dit niet te noemen.

Verder op het probleem...

Ik denk dat je moet uitzoeken van wie die telefoon echt is, tele2 maakt zelf namelijk geen telefoons dus moet er een fabrikant ergens te vinden zijn die dat toestel heeft gemaakt.

Misschien kan je hem open maken en dat er ergens een naam staat vermeld en dan kan je misschien op die website kijken of het mogelijk is om deze te herprogrammeren.

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
hij komt bij siemens vandaan, lijkt sprekend op de toestellen die vroeger onder de naam chicago 200 (en de allereerste serie zonder '200', dus enkel 'chicago') door kpn werden verkocht. Het zal dus wel een of andere gigaset zijn.

Waarschijnlijk zit die prefix in een of andere chip geflashd, en is 't een heel probleem om die eruit te halen. Als je andere gigasets geen nummerweergave hebben (ondersteunt dit basisstation vlg mij niet) kun je die gewoon aanmelden:

knop op basis lang indrukken (ca 10 seconden) tot het ding irri begint te piepen, dan aanmeldprocedure van de andere handsets starten. pin is standaard 0000, of tele2 moet die veranderd hebben (dan vaak laatste 4 cijfers serienr).

Verwijderd

Topicstarter
Mijn giga's passen niet op de basisset, maar ik was van plan de I Hear met station op zolder te hangen, heb ik daar ook een telefoon.
Er zit idd een chip opgelast die ik niet thuis kan brengen. Jammer dan, zal eens kijken of het problemen oplevert om de hele zooi op 1 lijn te gooien. (Geen ISDN)

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Bedoel je dat je de handsets (gigaset-handsets) niet aan kunt melden, of dat je ze niet kunt laden op het basisstation? In dat geval kun je de 'oude' basisstations enkel m.b.v. een adapter aansluiten, en laten werken als oplader.

Qua aansluitfactor mág je officieel factor 5 hebben, mochten er daarboven storingen optreden vallen die (mét de kosten!) onder jouw verantwoording. Toen ik nog thuis woonde, hadden we op het analoge lijntje factor 12 alles bij elkaar!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
De tele2 I-hear telefoon is een normale analoge draadloze telefoon dus geen DECT zoals de I-HEAR III wel is. Ik ben bang dat je ze niet op het basisstation kan aanmelden omdat het protocol anders is :(.

PS * sigma01 werkt (part-time) voor de tele2 Pre-select service (mensen die verhuisd zijn/isdn gekregen hebben/ zelf hebben opgezegd/ vage informatie van KPN hebben gekregen ;) ) en moet mensen terugzetten op Tele2 Carrier Pre-Select!

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Over vage informatie gesproken, werd een tijd terug gebeld door iemand van tele2, blablabla ze waren een onderdeel van KPN en ze kon er zo voor zorgen dat ik goedkoper kon bellen...
Leuk ja, vertelde dat ik zelf KPNer was en hoe ze aan die info kwam, uhhhhh tjaa ze wist het even niet meer.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 19:25:
Over vage informatie gesproken, werd een tijd terug gebeld door iemand van tele2, blablabla ze waren een onderdeel van KPN en ze kon er zo voor zorgen dat ik goedkoper kon bellen...
Leuk ja, vertelde dat ik zelf KPNer was en hoe ze aan die info kwam, uhhhhh tjaa ze wist het even niet meer.
[semi off-topic mode]
Helaas weet niet iedereen op het callcenter er evenveel vanaf ;). Er worden idd soms vage verhalen verteld maar dat houdt je bij callcenters. Ikzelf volg een HTS Elektrotechniek opleiding+volg GOT+nl.telecom+telecom sites, dus kan iets meer vertellen dan een ander, alhoewel ze dat niet altijd willen;). Ik denk dat dat iets is van alle callcenters en niet alleen dat van Tele2 en KPN de meeste mensen die er werken zijn part-time en zijn meestal student of huismanager in hun andere leven.
[/semi off-topic mode]

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Topicstarter
Door Tanu - Saturday 28 September 2002 17:31

Bedoel je dat je de handsets (gigaset-handsets) niet aan kunt melden, of dat je ze niet kunt laden op het basisstation? In dat geval kun je de 'oude' basisstations enkel m.b.v. een adapter aansluiten, en laten werken als oplader.
Het is echt veel eenvoudiger dan dat.
Ik wil de I Hear gewoon op zijn eigen basisstation gebruiken op een andere verdieping.
De Gigasets gebruik ik gewoon als normaal.
De I hear heeft nogal last van storingen omdat hij enorm veel ruimte op de lijn in beslag neemt. Daarom wil ik graag die kiezer eruit, mogelijk scheelt dat.
offtopic:
En Tele2 is overigens geen onderdeel van KPN.
Mochten ze willen ;)
Is onderdeel van Kinnevik AB, één van de grootste Telecom-ondernemingen van Europa.
Doen alles van I-Hears tot complete Radar-inrichtingen.
Daarom vertrouw ik hen eerder dan iemand als Universal, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, wil je daarover in discussie, dan open je maar een nieuw draadje. :)
Pagina: 1