Toon posts:

Elecserv wireless ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al eens gehoord van Elecserv wireless....
Dat is internet , wireless dus, met een snelheid van 300 KB, zou dit wireless nou echt zo snel gaan als het lijkt of kun je beter gewoon de kabel, chello, nemen ?

www.elecserv.nl

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik kan niet eens met mozilla naar hun website surfen, alleen om die reden zou ik al geen dienst van hun afnemen. Ze kunnen zich dus al niet aan de wc3 regels houden.

En er lopen al 2 draadjes over wireless internet aanbieders in IT, maar deze houden zich meer bezig met plaatsen waar nog geen breedband beschikbaar is. Dus een kwestie van kiezen is daar niet ter sprake.

Volgens mij zijn deze 2 ook nog niet begonnen met het leveren van hun diensten. Naar mijn weten beginnen er testen eind volgende maand.

Ik zie net dit op de website (via een omweg toch gekomen)
Hoe werkt het?

Elecserv beschikt zelfstandig over een zendmodule die ervoor kan zorgen dat u d.m.v. FM signalen de beschikking heeft over toegang tot internet. U word aangesloten op het draadloze netwerk van Elecserv. Vooralsnog is het alleen mogelijk dat u hemelsbreed in een straal binnen 6 km van Elecserv woont. ( ook industrieterrein Quakenburg te Harkema en in zuidoostelijke richting van Surhuisterveen valt binnen de bereikbaarheid ) Het systeem ondervind nauwelijks FM storingen van buitenaf, mocht dit wel voorkomen door bijvoorbeeld zendpiraten, dan schakelt Elecserv u over op een andere frequentie. Bij een te hoge storing in het FM netwerk kan Elecserv u zelfs overzetten op een AM frequentie.
Dus die hebben gewoon een eigen access point hangen en spelen internet providertje, ik vind dat je er niet teveel van mag verwachten.

En wireless internet over AM :? Wordt dat dan via een 27mc bakkie gedaan met packet radio.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 26-09-2002 22:18 . Reden: Toevoeging ]

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 22:55

Mark_640

In my memory

[Airwolf] schreef op 26 september 2002 @ 22:08:

En wireless internet over AM :? Wordt dat dan via een 27mc bakkie gedaan met packet radio.
27mc = FM... ;)

Verwijderd

Hehe Nee er komen grootte zendmasten te staan :) en daar kun je dan met je wlan kaartje op komen. Denk dat er een T1 of T3 heen gaat :?

Denk dat ut wel een slag mee valt dat de kwaliteit tegen valt :)

Er lopen binnnen nederland al meer projecten>deze werken goed

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ze hosten bij Vevida, als ze een T1 of T3 (is dan wel E1 of E3) verbinding zouden gebruiken, zouden ze ook wel zelf hosten ipv zo`n goekope host te gebruiken.

Ik ben dus bang dat ze meer beloven dan wat ze kunnen. (Misschien kb i.p.v. kB?)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

WooK schreef op 27 september 2002 @ 13:26:
Ze hosten bij Vevida, als ze een T1 of T3 (is dan wel E1 of E3) verbinding zouden gebruiken, zouden ze ook wel zelf hosten ipv zo`n goekope host te gebruiken.

Ik ben dus bang dat ze meer beloven dan wat ze kunnen. (Misschien kb i.p.v. kB?)
Wat er niet is kan nog komen :z
Misschien w8ten ze eerst het aantal aanmeldingen af? EN dan kiezen ze voor satteliet,t1 t3 of wat dan ook?

Tis maar een suggestie ;)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

uhh T1 en T3 zijn geen europese standaarden dus dat zal het sowieso niet worden. Een wifi verbinding met een satteliet backbone lijkt me ook niet echt gewenst gezien de gigantische pintijden van een sattelietverbinding. Wellicht dat ze een xDSL verbinding gebruiken als backbone maar het snelst is een 2Mbit SDSL maar daar haal je geen 300kB mee (een E1 verbinding ook niet, das ook 2Mbit)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

WooK schreef op 27 september 2002 @ 14:41:
uhh T1 en T3 zijn geen europese standaarden dus dat zal het sowieso niet worden. Een wifi verbinding met een satteliet backbone lijkt me ook niet echt gewenst gezien de gigantische pintijden van een sattelietverbinding. Wellicht dat ze een xDSL verbinding gebruiken als backbone maar het snelst is een 2Mbit SDSL maar daar haal je geen 300kB mee (een E1 verbinding ook niet, das ook 2Mbit)
Agh ze moeten maar zien, idee is wel leuk. Vooral voor mensen die geen kabel,adsl kunnen krijgen
Pagina: 1