Denkutnietnee..
Ten eerste heb je daar wel wat software voor nodig..
Ten tweede is de doorvoersnelheid natuurlijk niet te vergelijken.
Ten eerste heb je daar wel wat software voor nodig..
Ten tweede is de doorvoersnelheid natuurlijk niet te vergelijken.
ltp = paralel
utp = serieel
gaat werken = niet dus
utp = serieel
gaat werken = niet dus
I wish I had a cool signature like everybody else
maar welke software dan, en in principe kan utp gewoon langzamer draaien....
En et werkt dus ook met die wekker.....
En et werkt dus ook met die wekker.....
kan niet makker!
is technisch onmogelijk om een netwerk kaart en een printerpoort aan elkaar te knopen.
mischien kan het fysiek wel. maar dat zegt niks.
is technisch onmogelijk om een netwerk kaart en een printerpoort aan elkaar te knopen.
I wish I had a cool signature like everybody else
jammer dan, was te proberen (tijdelijke oplossing en gewoon herbruiken van een lomp kabeltje), moet ik weer naar mijn pa om een netwerk kaart te halen.
[offtopic] hub gaat binnenkort werken, maar ik heb geen adapter ervoor, weet iemand wat een multi adapter kost/heeft iemand er een [offtopic]
[offtopic] hub gaat binnenkort werken, maar ik heb geen adapter ervoor, weet iemand wat een multi adapter kost/heeft iemand er een [offtopic]
utp stekkers bestaan niet !
utp betekend unshielded twisted pair .........dat slaat dus op een type kabel
Ik begrijp je wel, je bedoel waarchijnlijk gewoon een rj45 connector
Die verloopjes worden nog best vaak gebruikt aleen is het waarchijnlijk een 25polige serieel (rs232) naar rj45 connector .. deze soort verloopjes vind je vaak terug in patchruimtes
dan staat er een of andere serieele multplexer o.i.d. die dan naar een aantal terminals moet .. die terminals worden vaak ook domweg op een patch aangesloten maar de meeste zijn nog gewoon serieel.
utp betekend unshielded twisted pair .........dat slaat dus op een type kabel
Ik begrijp je wel, je bedoel waarchijnlijk gewoon een rj45 connector
Die verloopjes worden nog best vaak gebruikt aleen is het waarchijnlijk een 25polige serieel (rs232) naar rj45 connector .. deze soort verloopjes vind je vaak terug in patchruimtes
dan staat er een of andere serieele multplexer o.i.d. die dan naar een aantal terminals moet .. die terminals worden vaak ook domweg op een patch aangesloten maar de meeste zijn nog gewoon serieel.
kevlar schreef op 26 september 2002 @ 22:09:
kan niet makker!
ik heb ze wel een keer ergens gezien, NIC's op LPT, alleen weet niet meer hoe die dingen heten, maar onmogelijk is het niet (snel ook niet
Snelheid maakt ff niet uit, maar hoe doe ik dit dan, want ik krijg et nie voor elkaar.erkens schreef op 27 september 2002 @ 12:09:
[...]
ik heb ze wel een keer ergens gezien, NIC's op LPT, alleen weet niet meer hoe die dingen heten, maar onmogelijk is het niet (snel ook niet)
Daar hoort nog een nic tussen.erkens schreef op 27 september 2002 @ 12:09:
[...]
ik heb ze wel een keer ergens gezien, NIC's op LPT, alleen weet niet meer hoe die dingen heten, maar onmogelijk is het niet (snel ook niet)
Wat de topicstarter wil, rj45--lpt kan niet zonder speciale hardware!
Is het zelfde als bv, op een aui poort een joystick aansluiten!
Vergeet het dus maar!
Ik heb hier ook nog wel een kabel van een baystack liggen, printerpoort-compoort, daar heb ik ook niets aan!
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
tuurlijk, maar er werd beweerd dat het niet mogelijk was om via de lpt poort op het netwerk te komen, vandaar mijn replyj_iscool schreef op 27 september 2002 @ 16:04:
[...]
Daar hoort nog een nic tussen.
Wat de topicstarter wil, rj45--lpt kan niet zonder speciale hardware!
Is het zelfde als bv, op een aui poort een joystick aansluiten!
Vergeet het dus maar!
Ik heb hier ook nog wel een kabel van een baystack liggen, printerpoort-compoort, daar heb ik ook niets aan!
tja, dat vereist dus een NIC voor je LPT poort, en ik denk dat die heel erg moeilijk te krijgen zijn, en dan hebben we het nog niet over driversB_FORCE schreef op 27 september 2002 @ 16:00:
[...]
Snelheid maakt ff niet uit, maar hoe doe ik dit dan, want ik krijg et nie voor elkaar.
maar wat bedoel je precies met:
heb je hier misschien een foto van?B_FORCE schreef op 26 september 2002 @ 22:01:
.... lpt -> utp stekker bij.
Verwijderd
Ja, zo heb ik ook wel eens specs gezien van een 10Base2 (coax) -> 220V connector,kevlar schreef op 26 september 2002 @ 22:09:
kan niet makker!
de zg. 'Etherkiller'
Er bestaan van verschillende merken netwerk-adapters die je op de parallelle poort kan aansluiten, met name bedoeld voor de pre-PCMCIA schoot-computers. Xircom is met afstand het meest bekende merk in dit veld, met adapters voor Ethernet (10 Mbps), TokenRing en ARCnet.
Ik heb zelf een Silicom 10 Mbps Ethernet en een Xircom 1.5 Mbps ARCnet adapter. De Silicom wordt nog regelmatig gebruikt om een 486 17Mhz notebookje op een netwerk te helpen.
Maar, dit was redelijk off-topic. Het kabeltje van B_FORCE kan niet parallel zijn, want in een RJ-45 stekker zitten maar 8 draadjes, en parallel gebruikt er al acht voor de data-lijnen, en heeft er nog een voorraadje nodig voor handshake-lijnen (en aarde !).
Ik heb zelf een Silicom 10 Mbps Ethernet en een Xircom 1.5 Mbps ARCnet adapter. De Silicom wordt nog regelmatig gebruikt om een 486 17Mhz notebookje op een netwerk te helpen.
Maar, dit was redelijk off-topic. Het kabeltje van B_FORCE kan niet parallel zijn, want in een RJ-45 stekker zitten maar 8 draadjes, en parallel gebruikt er al acht voor de data-lijnen, en heeft er nog een voorraadje nodig voor handshake-lijnen (en aarde !).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Tis echt zo, printerpoort (moet je hem dus ook in doen) en aan de andere kan utp, nee ik heb helaas geen foto (geen wecam/digicam hier), ik zoek wel ff op et internet.
Tis echt een raar stekkertje dus, maar kan wel want die wekker is ook echt heel lomp.
Hier is die gare/leipe/lompe wekker radio, rechts zie je et kabeltje
http://www.myspace.com.tw/629.htm
Tis echt een raar stekkertje dus, maar kan wel want die wekker is ook echt heel lomp.
[edit]
Had die site nog niet gelezen
Die utp stekker is denk ik alleen maar gebruikt om het een beetje mooi te laten lijken (dan heb je niet zo'n lompe stekker op je radio). Lijkt mij heel sterk als je hem gewoon kan aansluiten op een andere pc
Had die site nog niet gelezen
Die utp stekker is denk ik alleen maar gebruikt om het een beetje mooi te laten lijken (dan heb je niet zo'n lompe stekker op je radio). Lijkt mij heel sterk als je hem gewoon kan aansluiten op een andere pc
* Klippy heeft ze ook gezien 
Het is wel niet echt een stekkertje, is wat groter, een blokje.
Zit op printer, maar ik denk dat 't meer een soort van printserver is ofzo in 't heeel klein.
Het is wel niet echt een stekkertje, is wat groter, een blokje.
Zit op printer, maar ik denk dat 't meer een soort van printserver is ofzo in 't heeel klein.
edit:
Als ik dit topic vanmiddag had gezien had ik kunnen kijken of vragen wat 't precies is....
Als je er maandag nog niet uit bent zal ik eens kijken
Als ik dit topic vanmiddag had gezien had ik kunnen kijken of vragen wat 't precies is....
Als je er maandag nog niet uit bent zal ik eens kijken
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
mmmmm.... zal waarchijnlijk totaal niet werken ..........B_FORCE schreef op 27 september 2002 @ 19:51:
Tis echt zo, printerpoort (moet je hem dus ook in doen) en aan de andere kan utp, nee ik heb helaas geen foto (geen wecam/digicam hier), ik zoek wel ff op et internet.
uuhm op die site staat wat heel anders dan op die printer zit wat ik bedoel 
Dit ziet gewoon uit als LPT kabel, maar omdat zo'n grote poort niet uit ziet op je wekken hebben ze die 8 draadjes via een RJ45 aangesloten daar...
Dit ziet gewoon uit als LPT kabel, maar omdat zo'n grote poort niet uit ziet op je wekken hebben ze die 8 draadjes via een RJ45 aangesloten daar...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
maar je kan dus wel de wekker updaten (dingen uploaden), maat et zal dus never nooit nie als link kabel (wat ik dus van plan ben) werken.
Ze moeten dat ding dan op een of andere manier aasturen.
Ze moeten dat ding dan op een of andere manier aasturen.
Ehmz.. dus enkel omdat het hetzelfde stekkertje is denk je dat het mogelijk zou moeten zijn om het aan te sluiten 
Geloof me, wat je wil gaat never lukken.. die aansluiting is speciaal ontworpen voor dat ding. Zelfde als ISDN, dat gebruikt ook RJ45 stekkers, en ISDN op een netwerk aansluiten gaat ook niet echt
Geloof me, wat je wil gaat never lukken.. die aansluiting is speciaal ontworpen voor dat ding. Zelfde als ISDN, dat gebruikt ook RJ45 stekkers, en ISDN op een netwerk aansluiten gaat ook niet echt
ok, ik dacht dit al, maar wist niet zeker, was leuk geprobeerd.
Dit topicje kan weg........
Dit topicje kan weg........
Pagina: 1