utp -> lpt stekkertje

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb ooit een of andere vage lompe debiele mp3 wekker gehad 8)7 (bij mijn cabel), en daar zit een lpt -> utp stekker bij.
Zou ik deze ook kunnen gebruiken voor een mini netwerkje (lpt -> lpt, kan je wel een netwerkje en utp->utp offcourse ook)
Of werkt et gewoon totaal niet.

One World Concepts

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Denkutnietnee..

Ten eerste heb je daar wel wat software voor nodig..

Ten tweede is de doorvoersnelheid natuurlijk niet te vergelijken.

Download my music on SoundCloud

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ltp = paralel
utp = serieel
gaat werken = niet dus

I wish I had a cool signature like everybody else

• B_FORCE
  • Niet online
maar welke software dan, en in principe kan utp gewoon langzamer draaien....
En et werkt dus ook met die wekker.....

One World Concepts

• kevlar
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
kan niet makker!
is technisch onmogelijk om een netwerk kaart en een printerpoort aan elkaar te knopen.
mischien kan het fysiek wel. maar dat zegt niks.

I wish I had a cool signature like everybody else

• B_FORCE
  • Niet online
jammer dan, was te proberen (tijdelijke oplossing en gewoon herbruiken van een lomp kabeltje), moet ik weer naar mijn pa om een netwerk kaart te halen.
[offtopic] hub gaat binnenkort werken, maar ik heb geen adapter ervoor, weet iemand wat een multi adapter kost/heeft iemand er een [offtopic]

One World Concepts

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

utp stekkers bestaan niet !

utp betekend unshielded twisted pair .........dat slaat dus op een type kabel

Ik begrijp je wel, je bedoel waarchijnlijk gewoon een rj45 connector
Die verloopjes worden nog best vaak gebruikt aleen is het waarchijnlijk een 25polige serieel (rs232) naar rj45 connector .. deze soort verloopjes vind je vaak terug in patchruimtes

dan staat er een of andere serieele multplexer o.i.d. die dan naar een aantal terminals moet .. die terminals worden vaak ook domweg op een patch aangesloten maar de meeste zijn nog gewoon serieel.

Iperf

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kevlar schreef op 26 september 2002 @ 22:09:
kan niet makker!
is technisch onmogelijk om een netwerk kaart en een printerpoort aan elkaar te knopen.
:?

ik heb ze wel een keer ergens gezien, NIC's op LPT, alleen weet niet meer hoe die dingen heten, maar onmogelijk is het niet (snel ook niet :P)

• B_FORCE
  • Niet online
erkens schreef op 27 september 2002 @ 12:09:
[...]

ik heb ze wel een keer ergens gezien, NIC's op LPT, alleen weet niet meer hoe die dingen heten, maar onmogelijk is het niet (snel ook niet :P)
Snelheid maakt ff niet uit, maar hoe doe ik dit dan, want ik krijg et nie voor elkaar.

One World Concepts

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
erkens schreef op 27 september 2002 @ 12:09:
[...]

Daar hoort nog een nic tussen.
Wat de topicstarter wil, rj45--lpt kan niet zonder speciale hardware!
Is het zelfde als bv, op een aui poort een joystick aansluiten!
Vergeet het dus maar!
Ik heb hier ook nog wel een kabel van een baystack liggen, printerpoort-compoort, daar heb ik ook niets aan!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

j_iscool schreef op 27 september 2002 @ 16:04:
[...]

Daar hoort nog een nic tussen.
Wat de topicstarter wil, rj45--lpt kan niet zonder speciale hardware!
Is het zelfde als bv, op een aui poort een joystick aansluiten!
Vergeet het dus maar!
Ik heb hier ook nog wel een kabel van een baystack liggen, printerpoort-compoort, daar heb ik ook niets aan!
tuurlijk, maar er werd beweerd dat het niet mogelijk was om via de lpt poort op het netwerk te komen, vandaar mijn reply ;)
B_FORCE schreef op 27 september 2002 @ 16:00:
[...]

Snelheid maakt ff niet uit, maar hoe doe ik dit dan, want ik krijg et nie voor elkaar.
tja, dat vereist dus een NIC voor je LPT poort, en ik denk dat die heel erg moeilijk te krijgen zijn, en dan hebben we het nog niet over drivers ;)

maar wat bedoel je precies met:
B_FORCE schreef op 26 september 2002 @ 22:01:
.... lpt -> utp stekker bij.
heb je hier misschien een foto van?

Verwijderd

kevlar schreef op 26 september 2002 @ 22:09:
kan niet makker!
Ja, zo heb ik ook wel eens specs gezien van een 10Base2 (coax) -> 220V connector,
de zg. 'Etherkiller' :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er bestaan van verschillende merken netwerk-adapters die je op de parallelle poort kan aansluiten, met name bedoeld voor de pre-PCMCIA schoot-computers. Xircom is met afstand het meest bekende merk in dit veld, met adapters voor Ethernet (10 Mbps), TokenRing en ARCnet.

Ik heb zelf een Silicom 10 Mbps Ethernet en een Xircom 1.5 Mbps ARCnet adapter. De Silicom wordt nog regelmatig gebruikt om een 486 17Mhz notebookje op een netwerk te helpen.

Maar, dit was redelijk off-topic. Het kabeltje van B_FORCE kan niet parallel zijn, want in een RJ-45 stekker zitten maar 8 draadjes, en parallel gebruikt er al acht voor de data-lijnen, en heeft er nog een voorraadje nodig voor handshake-lijnen (en aarde !).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• B_FORCE
  • Niet online
Tis echt zo, printerpoort (moet je hem dus ook in doen) en aan de andere kan utp, nee ik heb helaas geen foto (geen wecam/digicam hier), ik zoek wel ff op et internet.
Tis echt een raar stekkertje dus, maar kan wel want die wekker is ook echt heel lomp.

Hier is die gare/leipe/lompe wekker radio, rechts zie je et kabeltje
http://www.myspace.com.tw/629.htm

One World Concepts

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46
[edit]
Had die site nog niet gelezen :)

Die utp stekker is denk ik alleen maar gebruikt om het een beetje mooi te laten lijken (dan heb je niet zo'n lompe stekker op je radio). Lijkt mij heel sterk als je hem gewoon kan aansluiten op een andere pc :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

* Klippy heeft ze ook gezien :)

Het is wel niet echt een stekkertje, is wat groter, een blokje.

Zit op printer, maar ik denk dat 't meer een soort van printserver is ofzo in 't heeel klein.

edit:

Als ik dit topic vanmiddag had gezien had ik kunnen kijken of vragen wat 't precies is....
Als je er maandag nog niet uit bent zal ik eens kijken :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

B_FORCE schreef op 27 september 2002 @ 19:51:
Tis echt zo, printerpoort (moet je hem dus ook in doen) en aan de andere kan utp, nee ik heb helaas geen foto (geen wecam/digicam hier), ik zoek wel ff op et internet.
Tis echt een raar stekkertje dus, maar kan wel want die wekker is ook echt heel lomp.

Hier is die gare/leipe/lompe wekker radio, rechts zie je et kabeltje
http://www.myspace.com.tw/629.htm
mmmmm.... zal waarchijnlijk totaal niet werken ..........

Iperf

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

uuhm op die site staat wat heel anders dan op die printer zit wat ik bedoel :)

Dit ziet gewoon uit als LPT kabel, maar omdat zo'n grote poort niet uit ziet op je wekken hebben ze die 8 draadjes via een RJ45 aangesloten daar...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• B_FORCE
  • Niet online
maar je kan dus wel de wekker updaten (dingen uploaden), maat et zal dus never nooit nie als link kabel (wat ik dus van plan ben) werken.
Ze moeten dat ding dan op een of andere manier aasturen.

One World Concepts

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ehmz.. dus enkel omdat het hetzelfde stekkertje is denk je dat het mogelijk zou moeten zijn om het aan te sluiten :?

Geloof me, wat je wil gaat never lukken.. die aansluiting is speciaal ontworpen voor dat ding. Zelfde als ISDN, dat gebruikt ook RJ45 stekkers, en ISDN op een netwerk aansluiten gaat ook niet echt ;)

• B_FORCE
  • Niet online
ok, ik dacht dit al, maar wist niet zeker, was leuk geprobeerd.
Dit topicje kan weg........ :)

One World Concepts

Pagina: 1