486 DX 66 vervangen door DX 100

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een 486 DX2/66. Kan ik daar zo een 486 DX/4 100 CPU op zetten? Of waren er toen ook al verschillende voltages enzo? Ik kan op het mobo geen jumper voor voltages vinden.. maar qua Megahertzen kan ie wel op 100MHz (99 eigenlijk, 3 x 33).

PC is een compaq prolinea 4/66

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

DX2 moederbordjes ondersteunen volgens mij alleen 1x en 2x mode, voor 4x moet je denk ik echt een nieuw mobo hebben..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

zijn beide processoren van 1 merk? dan mag het geen probleem zijn, gewoon proberen.

Verwijderd

Als je mobo ondersteuning heeft voor 3.X volt (X wordt vaak als .45 of .5 of helemaal niet aangegeven), dan moet het lukken. Gewoon de bus op 33MHz laten staan, processor staat toch gelocked op 3X (ik heb alleen mijn AMD 586-133 @ 120 met een unlocked multiplier gezien, die kan 3x en 4x)

• Palomar
  • Niet online
binnenin de kast zit wel een sticker waar gesproken wordt over de DX4/100.. maar ik zie geen jumper voor 3.x volt.. of hoef je daar geen jumpers voor in te stellen? En hoe zou ik evt. kunnen zien of mn mobo 3.x volt ondersteund?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 19:14

Opa

Nu Multifocaal!

Bitprobe:
1. Er bestaan geen DX2 bordjes. Alleen DX2 processoren/overdrives.
2. Een DX4 loopt niet op 4x maar op 3x 25 of 3x 33. AMD had zelfs een 3x40@120 MHz.

Rick: Check ff de jumperrijen of die Compaq ook 40 MHz bus heeft. Met een beetje geluk en een "vettere" koeler loopt je DX4/100 ook 120. Of je moet een echte AMD tegen het lijf lopen :)
Als je V_Core 5 Volt is gaat het feest waarschijnlijk niet door.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Palomar
  • Niet online
nee hij gaat maar tot 33MHz.. maar hoe zie ik nou of ie 3.x volt ondersteunt? Zijn daar gewoonlijk jumpers voor of wordt dat automatisch ingesteld??

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Tsja...
Als er geen jumpers voor zijn, is het bord Fixed voltage.
Dat houdt in OF 5 Volt, OF 3,5 Volt. Aangezien je in je eerste post meldde dat hij 3 x 33 voorbereid is ben ik geneigd te veronderstellen dat het een 3.5 volt bord is.
Ga voor de veiligheid eens langs www.compaq.com voor de handleiding en evt andere nuttige info en specs.

En anders scoor je gewoon een socket 7 bordje met een Pentium MMX of zo op de H&CC dagen. :)

Oh wait. Is zeker SLX formaat met zo een Kerstboom-setup voor de slots. :(

• Palomar
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 11:37 schreef victorvo het volgende:
Oh wait. Is zeker SLX formaat met zo een Kerstboom-setup voor de slots. :([/quote]juist :(

maar een automatische voltage selectie bestaat dus wel? Het lijkt me wel dat het kan want op die sticker in de kast hebben ze het wel over DX/4 en Pentium Overdrives (nietmeertekrijgen) enzo..
Ik check de compaq site nog wel ff.. heb net ook al snel gekeken maar kon niet 1-2-3 iets vinden.. zal nog ff goed zoeken :)

Verwijderd

Ik heb thuis nog een 133 MHz 486 van AMD...

Processor doet op dit moment alleen maar happen naar meer stof...*hap* *hap*

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Lijkt me vrij duidelijk, Rick.

_Als_ de kast oorspronkelijk bij dat moederbord hoorde, is het plankje prima geschikt voor een DX4 processor. :)

Als je alleen een DX4-75 kan krijgen vergeet het dan maar, want 3x25 is waarschijnlijk marginaal sneller dan 2x33. Tenzij je hem lekker toch op 3x33 zet >:)

• Palomar
  • Niet online
ok thanks.. het moet dus wel lukken.. ik kijk wel es op een beurs ofzo. .hebben ze vast nog wel een grabbelton met 486 CPU'tjes :P.. of op 2dehands sites worden ze ook nog wel aangeboden..

maar nog ff.. een intel DX100 is dus _altijd_ 3.x volt? als ik eentje koop hoef ik dan niet op het voltage te letten? (verschillende uitvoeringen ofzo..)

Verwijderd

Nog even een vraag, ik heb hier een dx-2 40 mhz maar als ik die in mijn bordje druk geeft de bios 33 mhz aan.

Ik wil mijn 7 mhz! :(

Ik heb op het hele moederbord geen jumper kunnen vinden dus waar ligt dit aan?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

http://support.intel.com/support/processors/embedded/intel386/7041.htm
en dan naar beneden scrollen naar lcc values for SL enhanced DX4 cpu'S.
Staat alleen maar 3.3 Volt.
Dus.
:)

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Ietsje duidelijker graag, Diddel.
Is het een AMD DX2-80? Intel heeft nooit 40 MHz CPU's gemaakt.
Wat voor merk MoBo? Heb je de handleiding nog? Staan er MHz schema's op het MoBo geprint?
Je moet sowieso de MHz aanpassen met Dipswitches of Jumpers. Er bestaat afaik geen 486 bord met MHz wijziging in het BIOS.

Verwijderd

Oeps foutje het is een gewone dx. Het is een Amd cpu. Er staat op Amd dx 40. Heeft ook jaren zonder problemen op 40 mhz op een ander bord gedraaid.

Ik heb geen documentatie van dit moederbord. Ook staat er geen tabel geprint. Ik heb nog iets beter gekeken en heb nu half onder de voeding nog 3 jumpers ontdekt. Ik heb alleen geen merk kunnen vinden. Wel een cob of cbo nummer.

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-09 17:05

Thorne

Forrester

Waarschijnlijk is het een DX40 'full' proc. dat houdt in dattie op een moederbord zat dat een FSB van 40MHz. aankon (1*40MHz). Anders is het een 2*20MHz. dat zux dan kan je hem beter op 33MHz laten staan...

>specs<

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 10:56
Iemand nog interesse in een DX4ODP75 (Pentium 75 overdrive voor 486 borjes)? Heb er een over, weet alleen niet of ie werkt...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Palomar
  • Niet online
hoeveel moet je dr voor hebben dan?
Pagina: 1