De beste en stilste -Radiaal- coolers?

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zit in de markt voor een goede radiaalkoeler, zo een die vaak als slot koeler verkocht worden. Ik heb op dit moment een merkloze die wel ok koelt, maar een vervelend fluit geluidje erbij maakt (hij doet wel 42 CFM, 2 cm plat), ik vraag me af of iemand beter alternatieven weet, en ervaringen. In mijn geval komt hij in een platte kast op de heatsink.

Spire heeft bijvoorbeeld een slot cooler, maar die doet maar 16 CFM, 1 cm plat.(http://www.spirecoolers.com/index.asp)

Iemand nog tips?

(er is niet zo veel hier over te vinden in de search, er zijn natuurlijk ook veel minder radiaal koelers in gebruik in pc's.)

specs

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=7 Hier staan er 2. Deze dingen schijnen trouwens stiller te kunnen zijn als gewone koelers. Da's wel weer interesant. edit- Ik heb net ff een papst fan van 60mm met die radiale zalman vergeleken en dan verplaatst de Zalman eigenlijk veel meer lucht bij evenveel dB. Dan vraag ik me toch af waarom er zo weinig van zijn :? Maar de radiale fan was 80mm en geen 60. * kutkip denkt dat ie maar beter naar bed kan gaan :z

• maratropa
  • Niet online
Die titan uit die link van je heb ik dus nu hier. Ook op lager voltages maakt ie nog dat geluidje. Niet dat ik verwacht dat ie superstil zal zijn, maar dat fluitje is beetje irri.

specs

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Op de site van Pabst staan documenten van elke fan met ook de geluidsproductie erbij. Dan kan je die misschien vergelijken met sommige andere reviews.

Senile! Senile Oekaki

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Conrad heeft er een die blaast of zuigt keivét. (ik dacht 43³m per min :?)
Maar ik denk wel dat ie ook veel herrie maakt.

Die wilde ik eerst ook kopen...maar heb er toch maar even van af gezien. :P

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

_bas_ schreef op 26 september 2002 @ 23:55:
Op de site van Pabst staan documenten van elke fan met ook de geluidsproductie erbij. Dan kan je die misschien vergelijken met sommige andere reviews.
Lees dan wat ie wil... hij wil zo'n slot cooler, en volgens mij maakt Papst die niet hoor |:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Demoniac schreef op 27 september 2002 @ 08:46:
[...]

Lees dan wat ie wil... hij wil zo'n slot cooler, en volgens mij maakt Papst die niet hoor |:(
Hij zegt volgens mij niet dat hij een slotkoeler wil. Hij vraagt om een radiaalkoeler en die heeft Papst ook.. ;)
(Sommige radiaalkoelers worden idd wel gebruikt als slotkoeler natuurlijk)

Misschien heb je HIER wat aan.. :)

(voor de n00bs: Als je HIER dus klikt krijg je een linkje van de betreffende site) :P

• maratropa
  • Niet online
op die papst site ben ik al geweest ja, maar bedankt.

Heb trouwens net een slot system cooler van ICEBERG geprobeerd, en dat is gewoon een axiaalfan in een huisje, wat een knakending, hij blaast niet alleen naar buiten, maar hij blaast ook gewoon waar hij zuigt. Afgekeurd :)

Die papst zijn volgens mij te dik, en noisy as fuck.

Je hebt trouwens ook die justcooler fc-100, 32 cfm, 28 mm dik. Maar dat is volgens mij ook weer een axiaal fan in een hoesje, de echte zien er toch uit als die papst?

http://www.justcooler.com...oducts/system/system2.htm

specs

Verwijderd

Heb je het artikel op overclockers.com gelezen over radiaal fan die beter koelt dan een heel stel axiaalfans samen?

• maratropa
  • Niet online
welke is dat dan ik kan hem niet zo goed vinden?

specs

Verwijderd

Damn had gehoopt dat je hem snel gevonden zou hebben, heb er nl al eens lang naar gezocht.......

Na lang zoeken: http://www.overclockers.com/tips461/ en een vervolgje hierop: http://www.overclockers.com/tips589/

• maratropa
  • Niet online
thanx.

haha wat cool ziet er niet uit zo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips461/final.jpg

specs

Verwijderd

gladiool schreef op 27 september 2002 @ 22:43:
thanx.

[afbeelding]
Is het eigenlijk niet mogelijk om electronische koeling te maken met bijv; koelelementen?? dan zou je toch veeeeeeeel makkelijker super hoog kunnen clocken, volgens mij kan je een proc dan wel op z`n maximaal zetten.

( hoe heb je dat gemaakt?? )

Verwijderd

gladiool schreef op 27 september 2002 @ 22:43:
thanx.

[afbeelding]
Als je weet hoe goed het koelt.......... en schijnt ook nog redelijk stil te zijn. :)

Die trommel kan je ook vast aan de achterkant hangen, heb je er geen last van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 00:15:
[...]

Is het eigenlijk niet mogelijk om electronische koeling te maken met bijv; koelelementen?? dan zou je toch veeeeeeeel makkelijker super hoog kunnen clocken, volgens mij kan je een proc dan wel op z`n maximaal zetten.

( hoe heb je dat gemaakt?? )
Zoek maar eens op 'peltier'. Dat zijn vrieselementjes die aan de ene kant koud en de andere heet, als je er stroom door heen laat lopen. Deze kun je het beste koelen met waterkoeling.
Koelt idd er goed, maar peltier kapot = proc dood. En voor de huideige processoren moet je erg zware peltiers hebben, wat ook nog de nodige stroom kost.

• maratropa
  • Niet online
Die radiaal cooler die ik nu heb trouwens is een titan, 22 mm dik, 42 cfm.

Je hebt dan dus nog de justcoolers, maar dat zijn axiaal fans in een hoesje, net zoals die van iceberg, dus geen echte radiaal coolers.

iemand nog tips voor echte radiaal coolers? (dus met een soort schoepenrad, geen normale fan-bladen?)

specs

Verwijderd

Bij Conrad schijnen ze een iets groter model te hebben dat ook nog op 12V loopt. (Ik heb zelf nl een keer het idee gehad om zo'n ding van buitenaf mijn processor te laten koelen maar kon nergens een radiaalfan vinden. Hoorde later van Conrad :(

Hoeveel herrie maakt een radiaalfan tov een axiaalfan met dezelfde luchtverplaatsing?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zag gisteren tijdens de formule-1 races dat ferrari (:r ;)) ook radiaalkoelers gebruikt waarmee ze de motor koelen wanneer ie stil staat denk ik. (iig bliezen ze in de inlaten aan de zijkant)

• maratropa
  • Niet online
kutkip dat zijn verwarmers om de motor op te warmen / warm te houden :) Die wil ik niet op mijn procje :)

specs

Pagina: 1