Toon posts:

Illustrator vraagje!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is waarschijnlijk een makkelijk vraagje, maar ik wil nu dus van onderstaande picture dat geen wat ik met rood omcirkeld heb wegkrijgen zonder de gum te gebruiken. Dat moet toch heel mooi kunnen op 1 of andere manier zodat ie precies mooi bij de randen afsnijd en een mooie cirkel daar overhoud.

Als 2e vraag had ik om de lijn dunner te maken... kan het maar nergens vinden.

Zoals je ziet ben ik best een n00b in Illustrator, maar zou het toch wel een beetje onder de knie willen krijgen... dus misschien weet iemand ook nog wel een leuke site met mooie tutorials ervan.

Thanks already!

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vreeb064/GoT/illustrator.jpg

ps. sorry voor het grote plaatje

Verwijderd

Ook een goed programma hiervoor is Xara X, dit is denk ik een makkelijker programma, maar toch heel effectief, je kunt dat punt bijvoorbeeld laten verwazigen totdat je het niet meer ziet. Dan kun je altijd nog op de oude maniet knippen en/of plakken....

Succes...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

holy quakamoly, had je nix groters als voorbeeld? :/ :D

die 2e vraag is sneller beantwoordt dan de eerste dus die doe ik eerst.
Zie je onder het zwevende venstertje waar je je kleurtjes kunt instellen een tabje waar op staat 'stroke'?
mooi, klik je lijn aan, klik op stroke en kies je gewenste lijndikte.

en die eerste vraag, mja hoe vat je zoiets samen :/

bij de eerder Ill. versies ging het iets makkelijker dan bij de versies 9 en 10.

een methode:
-klik beide vormen aan (selectiekader trekken)
-kies het zwevende venster met 'Pathfinder'
-kies Unite.
-klik de lijn aan die je kwijt wilt en druk 'Del'
-doe dit ook voor de andere lijn
-trek een selectiekader om de ankerpunten die de nieuwe hoek vormt
-druk CTRL- Alt-J om ze te verbinden

lukt het niet dan mag de volgende een poging wagen :P :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hangloozz schreef op 26 september 2002 @ 21:43:
holy quakamoly, had je nix groters als voorbeeld? :/ :D

die 2e vraag is sneller beantwoordt dan de eerste dus die doe ik eerst.
Zie je onder het zwevende venstertje waar je je kleurtjes kunt instellen een tabje waar op staat 'stroke'?
mooi, klik je lijn aan, klik op stroke en kies je gewenste lijndikte.

en die eerste vraag, mja hoe vat je zoiets samen :/

bij de eerder Ill. versies ging het iets makkelijker dan bij de versies 9 en 10.

een methode:
-klik beide vormen aan (selectiekader trekken)
-kies het zwevende venster met 'Pathfinder'
-kies Unite.
-klik de lijn aan die je kwijt wilt en druk 'Del'
-doe dit ook voor de andere lijn
-trek een selectiekader om de ankerpunten die de nieuwe hoek vormt
-druk CTRL- Alt-J om ze te verbinden

lukt het niet dan mag de volgende een poging wagen :P :)
Beide wil dus niet lukken!

Ik kan alleen een lijn dikker dan 1 px maken en niet kleiner terwijl die opties er wel tussenstaan... en ik zie Unite er niet tussen staan bij pathfinder :(

Toch bedankt iniedergeval

Verwijderd

Ff knippen met 't schaartje?

Verwijderd

Topicstarter
It has no use!

Verwijderd

post anders ff die .IA dan kunnen mensen ff op hun bak knoeien..

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

ik zou het zo doen:
direct select (direct slection tool, witte pijltje) die twee ankers die je weg wilt. <Del>
het bovenste anker van je boog kun je nu joinen met je recht hoek:
direct select ze (kadertje eromheen slepen om ze allebij te selecteren, de ankers dus he)
druk nu op ctrl-alt-j of rechtermuisknop en kies join. corner of smooth kiesen (maakt waarschijnlijk niet uit)

nu zit je nog met een gat onderaan. als je nu (voor het gemak) ff op ctrl-u drukt of naar het view menu gaat en smart guides aan zet kun je het anker van je recht hoek erg gemakkelijk op het onderste anker van je boog "klikken". Deze ff joinen en voila.

en over die lijndikte. heb je al geprobeerd om bij het paletje stroke de weight wat lager te zetten? :?

suc6

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het bestandje :)

http://home.planet.nl/~vreeb064/GoT/bestandje.ai

Wou het eigenlijk zelf doen, maar wil niet echt lukken... als het iemand lukt, wil ie dan zo vriendelijk zijn precies te vertellen hoe ie het heeft gedaan.
Daar zou ik diegene erg dankbaar voor zijn.

Verwijderd

Topicstarter
mpegernie schreef op 26 september 2002 @ 22:37:
ik zou het zo doen:
direct select (direct slection tool, witte pijltje) die twee ankers die je weg wilt. <Del>
het bovenste anker van je boog kun je nu joinen met je recht hoek:
direct select ze (kadertje eromheen slepen om ze allebij te selecteren, de ankers dus he)
druk nu op ctrl-alt-j of rechtermuisknop en kies join. corner of smooth kiesen (maakt waarschijnlijk niet uit)

nu zit je nog met een gat onderaan. als je nu (voor het gemak) ff op ctrl-u drukt of naar het view menu gaat en smart guides aan zet kun je het anker van je recht hoek erg gemakkelijk op het onderste anker van je boog "klikken". Deze ff joinen en voila.

en over die lijndikte. heb je al geprobeerd om bij het paletje stroke de weight wat lager te zetten? :?

suc6
Heb het geprobeerd te begrijpen, maarja... wil niet echt lukken en dat bij stroke de weight wat lager proberen te zetten heb ik gedaan ja :)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 22:45:
[...]

Heb het geprobeerd te begrijpen, maarja... wil niet echt lukken en dat bij stroke de weight wat lager proberen te zetten heb ik gedaan ja :)
heb je MSN of ICQ? neem ff conact met me op. waar gaat het mis?
en ik kan het op zich voor je doen maar ik heb je al verteld hoe. gewoon ff de stapjes volgen.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
mpegernie schreef op 26 september 2002 @ 22:46:
[...]

heb je MSN of ICQ? neem ff conact met me op. waar gaat het mis?
Uhhh... kan het verhaal niet helemaal begrijpen om eerlijk te zijn.
En msn heb ik... maartenvreeburg@hotmail.com

Verwijderd

Ok.. gefixed..

http://home.wanadoo.nl/gijsjan/GoT/bestandje.ia

Schaartje werkte idd niet op 't onderste snijpunt, weet ook niet waarom, maar op de bovenste dus wel.

1. Schaartje op bovenste snijpunt, dan kun je de rechter staande lijn deleten.
2. Met de reshape tool de liggende lijn naar achter trekken.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 22:57:
Ok.. gefixed..

http://home.wanadoo.nl/gijsjan/GoT/bestandje.ia

Schaartje werkte idd niet op 't onderste snijpunt, weet ook niet waarom, maar op de bovenste dus wel.

1. Schaartje op bovenste snijpunt, dan kun je de rechter staande lijn deleten.
2. Met de reshape tool de liggende lijn naar achter trekken.

:)
De reshape tool :? :P

Verwijderd

Ja.. Sorry hoor.. Maar als je ff met je muis over 't menuutje gaat of je drukt op F1 dan kun je dat zelf in 10 seconde vinden..

Wil je Illustrator leren, dan zul je wel wat initiatief moeten tonen.. :)
Heb Illustrator al weer weggeklikt, dus weet niet precies waar ie zit, iig onder een andere en dan op 3/4 van boven aan de rechter kant.. :Y)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

ik zit ff in je ai-tje te snuffelen maar je had ook al best wel vage shit ermee uitgehaald. allerlei rare ankertjes/lijnen eronder.. :P

en reshape ken ik eerlijk ook gezegt niet. maar net wat geeltje zegt. Illustrator heeft een stijle leercurve en daar moet je wel tegen kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
mpegernie schreef op 26 september 2002 @ 23:06:
ik zit ff in je ai-tje te snuffelen maar je had ook al best wel vage shit ermee uitgehaald. allerlijk rare ankertjes/lijnen eronder.. :P
Tja... sorry... :P maar het is me gelukt nu... jippie :)

Bedankt allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
Alleen die lijn dunner krijgen dan 1 pixel is zeker nog niemand gelukt :?

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 23:12:
Alleen die lijn dunner krijgen dan 1 pixel is zeker nog niemand gelukt :?
is .25 pt niet genoeg dan?

Verwijderd

Topicstarter
mpegernie schreef op 26 september 2002 @ 23:13:
[...]

is .25 pt niet genoeg dan?
Dat zou wel genoeg zijn, maar dat lukt mij dus niet... kan hem alleen maar groter dan één pixel krijgen en niet kleiner!

• mpegernie

mpegernie

.mpe

dan klop je toch ff " 0.25pt " in dat hokje? en anders ff door je preferences struinen naar de mogelijke oorzaak. je wou dus zeggen dat je hem niet dunner krijgt dan in dat geposte ai-tje?

Verwijderd

Topicstarter
mpegernie schreef op 26 september 2002 @ 23:21:
dan klop je toch ff " 0.25pt " in dat hokje? en anders ff door je preferences struinen naar de mogelijke oorzaak. je wou dus zeggen dat je hem niet dunner krijgt dan in dat geposte ai-tje?
Wonderbaarlijk... 0,25 px aanklikken heeft geen nut en het handmatig invoeren wel :)

• mpegernie

mpegernie

.mpe

point is wat anders dan pixel he... :D
in je preferences staat ergens pixels ingesteld dus die staan ook in je pull down menuutje

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
.IA ? Het is Adobe Illustrator (.AI) ! :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

willem169 schreef op 27 september 2002 @ 00:02:
.IA ? Het is Adobe Illustrator (.AI) ! :)
't Is al laat.. :X

Verwijderd

Topicstarter
Precies... tijd om naar bed te gaan :)

Verwijderd

offtopic:
leuk zeg, ernie help een teletubbie

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 22:32
PatrickPietens: offtopic is nooit zo erg, helemaal niet in /13, maar dit is gewoon onnodig...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33

DeFeCt

je wéét toch

ff voor de volgende keer: is het veel moeite om de image ff te resizen? Voel ik me ook sneller geroepen om even te kijken en mee te denken, ipv te moeten scrollen....

Flickr

Pagina: 1