usb2.0 vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
is usb2.0 backward compatible met usb 1.0?? of MOET je een nieuwe controller kopen

Mijn Systeem Specs

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bedoel je of je een USB 2.0 apparaat kan aansluiten op een USB 1.1 controller? Volgens mij wel. Als je bijvoorbeeld een USB 2.0 externe HD hebt, en sluit hem op een USB 1.1 controller aan, dan zal hij dus maximaal 12 Mbit halen. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Een USB 1.1 apparaat op een USB 2.0 controller aansluiten is trouwens nooit een probleem.

They made me do it.

• TheWarden
jah, ik wil namelijk een externe hdd idd kopen, maar tegenwoordig is er alleen maar usb 2.0 en ik wil geen extra stuff aanschaffen, want ik wil hem gebruiken op mun werk/school/thuis

Mijn Systeem Specs

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:31
Simpel antwoord op je vraag: ja. Maar de meeste apparaten die op USB 2.0 werken hebben veel baat bij de verhoogde bandbreedte. Ik weet niet over wat voor apparaat dit gaat, maar een USB 2.0 kaart met 4 poorten is al voor €20 in de pricewatch te vinden.

edit:

Een externe HD gaat op USB 1.1 errug traag zijn. Ik denk dat het de 20 euro extra wel waard is om een USB 2.0 kaart in je PC te zetten

Dato DUO synth voor twee

• TheWarden
edit:

Een externe HD gaat op USB 1.1 errug traag zijn. Ik denk dat het de 20 euro extra wel waard is om een USB 2.0 kaart in je PC te zetten
jah, maar ik heb geen zin om overal zo'n kaart aan te schaffen, school/werk en thuis 2/3 computers daarom was het

Mijn Systeem Specs

• Gardocki
  • Niet online
wardheuvel schreef op 26 september 2002 @ 21:28:
jah, ik wil namelijk een externe hdd idd kopen, maar tegenwoordig is er alleen maar usb 2.0 en ik wil geen extra stuff aanschaffen, want ik wil hem gebruiken op mun werk/school/thuis
Ik heb even op de Maxtor site gekeken naar een externe HD met USB 2.0, maar die kan dus ook op een USB 1.1 controller aangesloten worden. Dat zie je omdat het gewone USB logo _en_ en hi-speed (USB 2.0) logo erbij staan. Ik weet niet of dit bij de rest van de USB 2.0 HD's dit ook is. Maar volgens mij kan je er vanuit gaan dat het gewoon werkt. Anders moet je de fabrikant van de externe HD, die je wilt gaan kopen, eens contacten, of goed kijken in de specificaties van de HD :)

They made me do it.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02 20:31
Volgens mij is de USB-specificatie zowel downwards als upwards-compatible. Verwacht verder geen problemen dus.

Dato DUO synth voor twee

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is wel zelf uit te zoeken: googlen naar websites over USB :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.