Toon posts:

Nieuwe HD in Compaq Armada 1750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Armada 1750 waarvan de IBM HD overleden is. Nu heb ik een vergelijkbare (4.8 ipv 4.3) Travelstar op de kop getikt die wel werkt. Nu is er alleen een volgend probleem.

Als ik de laptop aanzet dan roept ie "Missing Operating System", nou wist ik dat al want de HD is weliswaar gebruikt maar leeg. Probleem is dat ik niet langer kan booten van floppy als die HD er inzit. Als ik de HD eruithaal boot ie normaal van flop maar als dat niet zo is dus niet. Hoe kan ik booten van floppy met die HD erin zodat ik hem kan partitioneren en formatteren ? Is daar een toets voor oid ?

Verwijderd

haal de batterij er eens af (ik denk dat hij die hd bios nog ziet) compaq heeft zijn bios op de hd staan, het menu dan hé
als de batterij eraf is geweest (5 min) is de cmos geriset en zal hij opnieuw moetten gaan kijken

de batterij zit langs het tochpad rechts je hoeft aleen die conector eraf te halen met een rode en zwarte draad

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 08:44
Euhm, staat er een Compaq Partitie op de HD ?? En als dat zo is, kijk dan eens even hoe de boot-sequence is..