[NW6/AS7] ARCserve 7 Enterprise op Netware 6 werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
Ik ben gaan proberen om ArcServe 7 Enterprise Edition geinstalleerd te krijgen op één van die nieuwe servers (gewoon om te testen) en na wat license problemen die opgelost zijn kwam ik tegen een ander probleem aan. Na het intypen van de license-code (in de installatie) krijg ik de volgende foutmelding:

Program Terminated because of unable to create as_backup_server. Error Code=0xfeb7

Als ik daarna in de NDS kijk in services (waar ook de server staat) heeft de installatie wel twee objecten aangemaakt van een onbekend type, namelijk as_backup_server en as_sms_?? (oid). Er is ook een lege map aangemaakt die de installatie directory zou moeten worden.
Na wat gezoek op de help-pagina's kwam ik het volgende tegen:

Question:
I received the following error message during the installation of ARCserve.
Program Terminated because of unable to create as_backup_server. Error Code=0xfeb7.

Answer:
ARCserveIT requires IPX to be enable and bound on the server. For Pure IP support you will need to upgrade to ARCserve 7.0 for NetWare. *Note: Error Code 0xfeb7 is Novell returned error code.

Ondanks dat onze foutcode exact hetzelfde is lijkt mij dit niet de oorzaak aangezien we ARCserve 7.0 al hebben.

OK, wat hebben we al geprobeerd?
• Uiteraard SP2 voor Netware 6 geïnstalleerd
• SMS uitzetten tijdens de installatie van ARCserve.
• De installatie op een andere Volume uitgevoerd.
• De installatie op een andere Netware 6 server (zonder SP2) uitgevoerd.
• Een mislukte poging op IPX aan de praat te krijgen op de server. (meer uit • wanhoop, het lijkt mij niet echt een oplossing)
• De administrator nog meer rechten gegeven aan de container services. (meer uit wanhoop, het lijkt mij niet echt een oplossing)
• Half internet afgestruind.

Op de site van Computer Associations (van ARCserve dus) kwam ik het volgende tegen over ARCserve @ NW6: http://support.ca.com/techbases/asnw7/asnw7_18088.html
Komt er kort op neer dat er twee netware-updates geinstalleerd moeten worden (die beiden in SP2 zitten) en dat er een ARCserve Service Pack Patch moet worden geinstalleerd, maar dat kan pas als ARCserve is geinstalleerd. Maw, daar kom ik ook niet veel verder mee.

Dus, na dit veel te lange verhaal; mijn vraag. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die arcserve servicepack is geen service pack overigens, tis gewoon een patch, nadat je arcserve hebt geinstaleerd plant je deze files gewoon op de plek waar je ze moet neerzetten (staat in de readme.txt) vervolgens **zou het moeten werken**

* Zwelgje heeft nog niet zo lang geleden ook een netware 6 doos met arcserve 7 voorzien en dit liep vlekkeloos..

A wise man's life is based around fuck you

• Steven
zwelgje schreef op 26 september 2002 @ 20:45:
die arcserve servicepack is geen service pack overigens, tis gewoon een patch, nadat je arcserve hebt geinstaleerd plant je deze files gewoon op de plek waar je ze moet neerzetten (staat in de readme.txt) vervolgens **zou het moeten werken**

* Zwelgje heeft nog niet zo lang geleden ook een netware 6 doos met arcserve 7 voorzien en dit liep vlekkeloos..
Maar die patch kan ik niet eens uitvoeren aangezien ik niet eens de installatie van AS7 kan afmaken.

Verwijderd

En hoe zit dat dan met dat IPX verhaal wat ik hier lees?
Als ik je goed begrijp heb je problemen met IPX op de Novell server terwijl ik er vanuit ga dat IPX met Novell nou niet echt een probleem zou moeten zijn.
Weten doe ik dit overigens niet aangezien we hier met Netware 5.0 en ARCserve 6.6 draaien.
Dat draait prima.
In ARCserve 6.6 zit de devicemanager die de hardware visueel laat zien zoals het SCSIboard en de tapedrives.
Dit werkt overigens allleen maar goed als we IPXonly gebruiken met de Novellclient op een Windows2000 werkstation.

Natuurlijk is jouw situatie anders dan hier maar ik zou toch eens naar dat IPXverhaal kijken, desnoods met een testserver ofzo.

Suc6 in ieder geval!

• Steven
Ik heb even een half uur gekeken naar dat IPX, maar op het moment dat ik de IPX NLM wil laden geeft hij foutmeldingen. Ik weet even niet welke fout (het was geen failed, maar iets anders.).
Ik zou daar idd even goed naar kunnen kijken, maar dan blijft deze fout toch erg vreemd, en helemaal niet normaal.
De server waar we nu over praten is btw een test-bak.

Zwelgje: Heb jij geinstalleerd via TCP/IP of IPX?

Verwijderd

Steven schreef op 26 september 2002 @ 23:25:
Ik heb even een half uur gekeken naar dat IPX, maar op het moment dat ik de IPX NLM wil laden geeft hij foutmeldingen. Ik weet even niet welke fout (het was geen failed, maar iets anders.).
Ik zou daar idd even goed naar kunnen kijken, maar dan blijft deze fout toch erg vreemd, en helemaal niet normaal.

Vreemd is het idd maar sluit dit dan uit als dat kan.
Dan weet je weer meer

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13

Jaymz

Keep on moving !

Steven schreef op 26 september 2002 @ 20:41:
Als ik daarna in de NDS kijk in services (waar ook de server staat) heeft de installatie wel twee objecten aangemaakt van een onbekend type, namelijk as_backup_server en as_sms_?? (oid). Er is ook een lege map aangemaakt die de installatie directory zou moeten worden.
Dergelijk verhaal doet mij er aan denken dat je een 'benodigde' sceme extention mist op je tree.

Hoewel het dan weer niet klopt dattie de directory niet vult :)

Aangezien je je Admin 'meer rechten' heb gegeven: Gebruik je een userobject dat geen S-rechten (object rights) op je [Root] heeft ? (Kan ik me niet voorstellen, maargoed ;))

• Steven
Jaymz schreef op 27 september 2002 @ 01:26:

[...]
Dergelijk verhaal doet mij er aan denken dat je een 'benodigde' sceme extention mist op je tree.

Hoewel het dan weer niet klopt dattie de directory niet vult :)
Dit zegt me helemaal niets, kan je (als het van belang is) iets duidelijker zijn?
Aangezien je je Admin 'meer rechten' heb gegeven: Gebruik je een userobject dat geen S-rechten (object rights) op je [Root] heeft ? (Kan ik me niet voorstellen, maargoed ;))
Tuurlijk wel, ik had het toch over een wanhoopsoplossing :P

Verwijderd

Kun je met niet met inetcfg (tijdelijk) geinstalleerd krijgen?

• Steven
Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 08:09:
Kun je met niet met inetcfg (tijdelijk) geinstalleerd krijgen?
het binden gaat goed, maar als ik dan "reinitialise system" doe dan probeert hij de IPX NLM's te laden en geeft hij allemaal fout meldingen.

• Zwelgje
Steven schreef op 26 september 2002 @ 23:25:

de server waar ik het op had geinstalleerd had inderdaad ook ipx als protocol (naast tcp/ip overigens, maar vanwege compatibiliteit met wat oude rommel netwerkcomponenten was ipx nog nodig..

op die client stond ook nog ipx (vanwege legacy reasons...)

denk dat jouw probleem zich in het ontbreken van IPX zit, (alhoewel dit volgens de docs niet nodig zou moeten zijn..)

Verwijderd

Die foutmeldingen zullen vast ipx-gererlateerd zijn. Ipx-internal nummers en dat gedoe. Tja.... dat lijken me wel essentiele meldingen... zet ze hier eens neer!!! Via een console kun je die meldingen zo knippen en plakken... anders kom je hier niet verder ben ik bang...

• Steven
OK, dan ga ik er maar vanuit dat het gewoon niet werkt door TCP/IP en dan ga ik als ik in de loop v.d. week IPX maar is aan de praat krijgen :)

Modjes: Moet ik voor evt. IPX problemen een nieuw topic openen of hier verder gaan?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13

Jaymz

Keep on moving !

Steven schreef op 27 september 2002 @ 07:37:
[...]

Dit zegt me helemaal niets, kan je (als het van belang is) iets duidelijker zijn?
Toen wij ZEN 2 installeerden werder er (hoe vreemd ;)) nieuwe object types aan de NDS tree toegevoegd. Deze moeten natuurlijk wel gedefinieerd worden, anders snapt de NDS niet wat voor objecten het zijn (en alstie het niet snapt laattie een "unknown" zien (geel vraagteken dacht ik)

Maar aangezien dit een onderdeel van de installatie is die misloopt denk ik niet dat je er zelf wat aan kunt doen. De enige conclusie die je kan trekken is dat je install niet goed gaat, maar daar was je zelf ook al achter ;)

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je via tcp wilt werken moet je ofwel een correcte dns-structuur hebben ofwel de server in je hosts-file hebben staan op je werkstation.

• Zwelgje
Jaymz schreef op 28 september 2002 @ 12:22:

[...]
Toen wij ZEN 2 installeerden werder er (hoe vreemd ;)) nieuwe object types aan de NDS tree toegevoegd. Deze moeten natuurlijk wel gedefinieerd worden, anders snapt de NDS niet wat voor objecten het zijn (en alstie het niet snapt laattie een "unknown" zien (geel vraagteken dacht ik)

Maar aangezien dit een onderdeel van de installatie is die misloopt denk ik niet dat je er zelf wat aan kunt doen. De enige conclusie die je kan trekken is dat je install niet goed gaat, maar daar was je zelf ook al achter ;)
die vraagtekens hebben meer te maken met je beheerstool (nwadmin) die niet begrijpt wat dat voor objecten zijn (je mist dan enkele snapins)

• Steven
wouter93 schreef op 28 september 2002 @ 12:25:
als je via tcp wilt werken moet je ofwel een correcte dns-structuur hebben ofwel de server in je hosts-file hebben staan op je werkstation.
Dat klinkt als een goeie oplossing want we hebben (nog) niets wat op een DNS-server lijkt draaien.
Heb je hier ervaring mee en weet je het zeker of gok je wat?

• wouter93
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet dat het in de handleiding (of readme) staat, en ik heb ook gevoeglijk kunnen constateren dat gebruik van de arcserve manager over ip niet werkt zonder 1 van beiden. Installeren zonder hostfile/dns over ip heb ik nooit geprobeerd, in dat geval gebruikte ik de ipx-only regkey waarover ook wel iets staat in de docu.
Pagina: 1