Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

aopen hq08 kast, sidebars verbuigen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een aopen HQ08 kast

nu is mijn vraag:
hoe kan ik gemakkelijk die sidebars deraf halen zonder ze geheel naar achter te moeten verschuiven en zonder die bovenkant deraf te halen

als ik die boven lipjes deraf zaag, blijft die sidebars dan nog goed hangen of niet??

iemand ervaring hiermee?

dank u

[heb search gebruikt]

Verwijderd

ik denk dat het wel kan, als je stukken uit de sidebar van je plaat haalt en inkepingen maakt in de sidebar van de kast.
verder houden de schroeven de plaat wel op z'n plaats.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 00:17
ik geloof de achterste lipjes met een tang ombuigen. Ik heb het zelf niet gedaan (en irriteer me iedere keer weer). Op virtualhideout doen ze het ook in de guide waarbij ze een hele hq08 modden

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik heb ze bij mn HQ08 aan de bovenkant eraf gezaagd.
Dit was nodig voor mn windowmod maar het is ook gewoon handig.
De stevigheid lijd er niet onder want hij draagt op de onderkant en de zijkanten klemmen ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
marteltor schreef op 26 september 2002 @ 20:36:
ik geloof de achterste lipjes met een tang ombuigen. Ik heb het zelf niet gedaan (en irriteer me iedere keer weer). Op virtualhideout doen ze het ook in de guide waarbij ze een hele hq08 modden
kan daarzo toch nix vinden eigenlijk....

Verwijderd

ander HQ-08 vraagje, kan je zon blauw zijding ook los verkrijgbaar..?

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

EntonoX

Team leider

hoe bedoel je? blauw zijkantje loshalen of een dat het blauw zijkantje ook los verkrijgbaar is??

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

los verkrijgbaar..

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

EntonoX

Team leider

in de winkel niet, zou je even aopen moeten mailen/bellen

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel dit probleem:

http://www.virtual-hideout.net/articles/hx08/index7.shtml

http://www.virtual-hideout.net/articles/hx08/index9.shtml

(bovenaan)

snappen jullie zijn oplossing??

edit: ik denk dat ik het snap :Y)

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik zou de bovenkant iig toch zagen, met dit buigen verbuig je namelijk vaak een stuk rechte plaat.

Dit heb ik dus ook eerst geprobeert, maar heb het nu gezaagd.
Als je de onderkant ook wil doen zou ik ze wel buigen anders geven ze geen enkele steun meer ...

Verwijderd

Topicstarter
I've done it this way:

de bovenkant verbogen, lichtjes, plaat zelf is nix verbogen (dus die 4 kleine vasthoudertjes zijn nu wat schuiner dan normaal :) )
nu doet ie het wel perfect, moet ik tenminste niet meer heel die bovenkant deraf halen + helemaal naar achterschuiven!

tnx for any help

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 08:31

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
men neme een tang.. en begint bij het eerste lipje aan de onderkant... ohh arghhh komop man probeer het gewoon, dit is 1 van de dingen die vrijwel altijd gedaan wordt als je zo'n aopen kast hebt }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ik heb vandaag ook mijn kast gemod (raampje enz) je moet die lipjes aan de bovenkant gewoon iets ombuigen wil perfect!
Alleen ik wou graag even weten hoe groot jullie jullie raampje hebben in de HQ08 kast

• Chiron

Chiron

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/casemod2.jpg

12 bij 16 inch dacht ik

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 11:51
heheh, dat lijkt wel mijn casemod, maar dan zonder die suckhole aan de voorkant, die ik overigens nog wel wil maken, is dat een 120mm fan?

Zie me sig en specs voor pictures van mijn casemod

ik heb de lipjes weggedremeld bij mij, kan nu makkelijk de sidepanel erin en uit schuiven zonder dat die er helemaal uit/in gaat

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cm5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/cm6.jpg

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

In de titel staat buigen maar je vraag is eraf halen ?
Wat wil je nou ?

Verwijderd

Ik denk dat je dan het makkelijkste alleen de bovenste paneel kunt gaan mishandelen.

Ik heb zelf van de "sidebars" de lipjes iets naar beneden verbogen. Anders kan ik de kast niet sluiten omdat mijn fans aan deze paneel vastzitten.

• Chiron

Chiron

Turismo schreef op 26 september 2002 @ 23:44:
[...]

heheh, dat lijkt wel mijn casemod, maar dan zonder die suckhole aan de voorkant, die ik overigens nog wel wil maken, is dat een 120mm fan?
yup.. die foto's zijn trouwens al enigszins verouderd, maar kon ff zo snel geen nieuwe vinden, heb er een extra 120mm fan in het window zelf ingebouwd in de zijkant, omdat de slangen van m'n waterkoeling en de radiator achter die 120 mm front van niet veel over lieten van de airflow
ik heb de lipjes weggedremeld bij mij, kan nu makkelijk de sidepanel erin en uit schuiven zonder dat die er helemaal uit/in gaat
da's inderdaad de mooiste optie als je tenminste een dremel tot je beschikking hebt

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Ik heb de bars van m'n plaat verbogen .....

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-11 17:45
een vriend van me heeft dat ook gedaan. No-problem werkt goed. Makkelijker open maken en die casefandraadjes in de deur trek je er ook niet uit ;)

Ik ben eigenaar van een midi tower :) geen onhandigheden behalve dan ruimte maar er is genoeg. Ik heb hem aardig gemod maar zaterdag afmaken. Dan post ik een topic. Het gaat om de stilte, en wel een beetje goedkoop: geen nieuwe voedingen en zo maar toch heeeeeel stil..... hij is nu al stil wordt nog wat stiller wat zal ik lekker :z

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

buigen kan makkelijk, kan je ze altijd weer terug zetten, heb ik ook gedaan met mijne, anders kon mijn fan er niet op :D

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Gewoon die lipjes aan de bovenkant er af raggen met de dremel...
In het frame zagen zou ik niet doen, want dan haal je misschien de stevigheid uit de kast. (al moet ik uit ervaring zeggen dat het behoorlijk stevige kasten zijn :))

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• JordyO
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 20:31
Yep gewoon die lipjes ombuigen. Op de pics kun je zien welke lipjes je moet buigen. Je kan ook de achterste laten zitten, dan moet je hem nog wel schuiven, maar niet zo ver.

De stevigheid lijd er wel onder. Maar dit is niet supererg. Hij sluit namelijk boven niet meer mooi aan, omdat daar die lipjes zijn omgebogen. Met mijn CCFL aan in het donker komt daar een zooi licht doorheen en kun je de naad duidelijk zien. Maarja alles beter dan helemaal geen window en CCFL.

Hier even hoe ik het heb gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.oldenkamp/Lipjesorigineel.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.oldenkamp/Lipjesgemod.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.oldenkamp/Middenstukgemod2.JPG

Specs

• BSeB
  • Laatst online: 22-09 06:31
Supergroover22 schreef op 27 september 2002 @ 14:01:
Yep gewoon die lipjes ombuigen. Op de pics kun je zien welke lipjes je moet buigen. Je kan ook de achterste laten zitten, dan moet je hem nog wel schuiven, maar niet zo ver.

De stevigheid lijd er wel onder. Maar dit is niet supererg. Hij sluit namelijk boven niet meer mooi aan, omdat daar die lipjes zijn omgebogen. Met mijn CCFL aan in het donker komt daar een zooi licht doorheen en kun je de naad duidelijk zien. Maarja alles beter dan helemaal geen window en CCFL.

Hier even hoe ik het heb gedaan:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij het laatste plaatje kun je zien dat je de 2 fan uitgangen hebt weggedremeld, dit heb ik vandaag ook gedaan maar jij hebt volgens mij een mooie afwerkring erop zitten of iets anders, zou je is kunnen laten weten wat het is?

Verwijderd

BSeB schreef op 28 December 2002 @ 22:10:
[...]

Bij het laatste plaatje kun je zien dat je de 2 fan uitgangen hebt weggedremeld, dit heb ik vandaag ook gedaan maar jij hebt volgens mij een mooie afwerkring erop zitten of iets anders, zou je is kunnen laten weten wat het is?
shop ff lekker een topic van 2mnd oud |:(

Verwijderd

wie weet er heeeeel toevallig waar ik een plaatje kan uploaden ????
ik kan echt helemaal niks vinden !!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 22:18:
[...]

shop ff lekker een topic van 2mnd oud |:(
WTF :/

is dat erg? hij stelt een vraag

als ie een nieuwe zou openen dan krijgt ie gezeur dat ie de search moest gebruiken.. gebruikt ie die en trapt hij dat topic omhoog en krijgt ie WEER gezeur dat hij het topic niet omhoog moest halen :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2002 @ 22:23:
wie weet er heeeeel toevallig waar ik een plaatje kan uploaden ????
ik kan echt helemaal niks vinden !!!
www.theforumisdown.com

Verwijderd

Saiya_Jin_Vegeta je hoeft daar toch geen afwerking.. dat heb ik ook niet en het is bij mij ook goed gelukt en mooi ;)

Verwijderd

In die laatste foto zie ik dat je de scheiding tussen boven en onderkant(mobodeel en cd-rom deel) van de kast er helemaal uit hebt gehaald. Zou je mij kunnen vertellen wat de gevolgen waren voor de stevigheid van de kast ?
Zou het ook wel willen verwijderen omdat het *lelijk* staat als je door het venstertje kijkt ;)

Ik heb btw ook mijn zijpanelen zo aangepast al een hele tijd geleden zoals op virtual-hideout stond en bij mij sluit alles wel nog goed zonder dat je ergens licht ziet doorkomen.

edit:
oeps zie nu ook dat het wel een heel oud topic is ... zal wel geen antwoord krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2002 14:31 . Reden: zie "edit:", DUH ]

• JordyO
  • Laatst online: 12-04 20:31
Toevallig las ik net dit topic.

Ik heb die 2 ronde gaten achterin afgewerkt met opengesneden elektriciteitsdraad. Gewoon een zwart draadje gepakt doorgesneden met stanley-mes en eromheen geplakt. Ziet er wel oke uit, maar niet echt nodig, want het is de achterkant maar.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.oldenkamp/Achtergatengemod.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.oldenkamp/Achtergatmetfan.JPG

Dan over de stabiliteit van het geheel als je dat middenstuk eruit haalt. Ik heb het trouwens gedaan voor de airflow, want hij is niet in het zicht van mijn window. Maar de stabiliteit van de kast blijft opzich goed. Alleen de voeding zit maar aan 4 schroefjes vast en heeft geen steun, maar hij blijft hangen en ook wel redelijk stevig naar mijn mening. Dus het zou geen problemen moeten geven.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.oldenkamp/Binnenkant.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.oldenkamp/Windowmetflits.JPG

Bij mij komt er trouwens wel licht bovendoor, hij sluit niet heel mooi aan, maar dit moet wel te verhelpen zijn.

Specs

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:37
ik heb t ook gedaan :D gewoon verbuigen die dingen

• BSeB
He daar had ik inderdaad niet aan gedacht aan die electriciteitsdraad, maar dat ga ik straks ook doen. Eerst zie ik hier nu nog wat dingen die ik ook ga wijzigen, oa die middenplaat, daar ga ik wat dingen aan veranderen. Heb dus die 2 gaten gedremeld, moet nu nog een gat in de bodemplaat maken alvast als voorbereiding voor mijn waterkoeling en dan die middenplaat (Heb helaas geen geld om alles er al in te stoppen, maar wel om mijn hele kast te modificeren). Btw die middenplaat weghalen is ook gewoon heel handig voor je bekabeling want die loopt in bijna elke kast we vernaggeld

• BSeB
Ik heb overigens nog een nieuwe vraag:

Wat gebruiken jullie om die blowhole aan de voorkant te maken? Gewoon een stuk pvc buis or what? Overigens wat heeft ener-G voor een afwerkstrip gebruikt want die is heel erg nice. (Dat is geen draad huls)

Verwijderd

Het verbuigen van de lippen aan de bovenkant van de zijpanelen is de eenvoudigste oplossing van jou probleem.
Ik heb dat al jaren zo bij mijn HQ08 :-) .

• Chiron

Chiron

Bij mij komt er trouwens wel licht bovendoor, hij sluit niet heel mooi aan, maar dit moet wel te verhelpen zijn.
daarom had ik ze ook aan de onderkant verbogen ;)

Pagina: 1