Ik ben bezig met een zoekfunctie voor mijn internetpagina: http://62.251.28.184/test
Als een gebruiker een bepaalde string invoert om te gaan zoeken, wordt die string opgesplitst in woorden en wordt er op alle woorden (AND) gezocht in de (access) database. Het volgende is mijn probleem: Hoe kan ik de resultaten ordenen, zodat het resultaat dat het meest overeenkomt het eerst wordt getoond en zo verder?
Om het geheel wat te verduidelijken volgt hieronder een stukje script:
Dim searchwordsarray
searchwordsarray=Split(Trim(searchval)," ")
x=0
sql="select * from scripts where approved='YES' and (scriptname like '%"& searchwordsarray(0) &"%' "
For x=1 to UBound(searchwordsarray)
sql=sql & "and scriptname like '%"& searchwordsarray(x) &"%' "
x=x+1
Next
x=0
sql=sql & "or description like '%"& searchwordsarray(0) &"%' "
sql=sql & "and description like '%"& searchwordsarray(x) &"%' "
x=x+1
Next
sql=sql & "or author like '%"& searchval &"%')"
Ik hoop dat iemand het weet, want op aspin.com en hotscripts kon ik ook al niks vinden.
Mvg,
Mark.
Als een gebruiker een bepaalde string invoert om te gaan zoeken, wordt die string opgesplitst in woorden en wordt er op alle woorden (AND) gezocht in de (access) database. Het volgende is mijn probleem: Hoe kan ik de resultaten ordenen, zodat het resultaat dat het meest overeenkomt het eerst wordt getoond en zo verder?
Om het geheel wat te verduidelijken volgt hieronder een stukje script:
Dim searchwordsarray
searchwordsarray=Split(Trim(searchval)," ")
x=0
sql="select * from scripts where approved='YES' and (scriptname like '%"& searchwordsarray(0) &"%' "
sql=sql & "and scriptname like '%"& searchwordsarray(x) &"%' "
x=x+1
Next
x=0
sql=sql & "or description like '%"& searchwordsarray(0) &"%' "
sql=sql & "and description like '%"& searchwordsarray(x) &"%' "
x=x+1
Next
sql=sql & "or author like '%"& searchval &"%')"
Ik hoop dat iemand het weet, want op aspin.com en hotscripts kon ik ook al niks vinden.
Mvg,
Mark.