Maxtor benches van slecht...naar slechter

Pagina: 1
Acties:

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:45
Ok het draait om een Maxtor 54098H8 40 gig udma 100
Ik heb laatst de performance eens gebenchmarked met atto en sisoft sandra 2002 Ik vond dit nogal tegenvallen.

Atto ong rond de 24 mb/s zowel schrijven als lezen en sisoft gaf een bedroefende 12500 aan.

Om dit wat omhoog te krijgen heb ik met amset (oudere versie) de Acoustic Management uitgezet.
Deze stond op quiet. Nu dit uitstond hoorde mijn score ook omhoog te gaan, echter nu haalde ik nog maar 17mb/s max!
Daarna snel de nieuwe versie van amset gedownload en nog eens geprobeerd.
Nieuwe versie OFF gaf 16 mb/s aan en QUIET nog maar 12 mb/s en een score van rond de 8000 in sisoft sandra :'(

Daarna ben ik weer teruggegaan met de oude versie van amset naar quiet. Nu haal ik wel weer een betere score, maar nog maar 21 mb/s (dus nog minder als toen ik begon. En dat terwijl ik op meer gokte.)

Wie weet hoe ik mijn hdd performace nog iets omhoog kan krijgen, want dat amset valt blijkbaar ook niet te vertrouwen (niet in mijn geval tenminste).

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Wat gek... amset zou alleen een switch om moeten zetten, dus de versie zou niet uit moeten maken...

Heb je ook wel eens deze benches een paar keer achtereen gedaan zonder aan de settings te zitten? Dan weet je hoeveel de benchwaarden fluctueren. Misschien is het namelijk gewoon een beetje de willekeur van Sandra.

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:45
ja, dat heb ik wel geprobeerd en de scores bleven altijd ong hetzelfde.

ik dacht dus ook dat het progje alleen een switch om moest zetten, maar met de benchmarks heb ik een duidelijk verschil van punten met verschillende versies.
Raar dat ik trouwens niet meer op die 24mb/s kom. Wat ik ook doe, de max houdt echt wel op bij 21 mb/s

edit: en wat dus ook raar is, is dat ik met quiet de beste performance heb. :?

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter