Ik heb sinds heel kort een Asus A7M266-D (AMD 760MPX-chipset). Dit bord heeft 64bit/66MHz PCI-slots die ik maar al te graag wil gaan gebruiken. Aangezien deze slots niet downward compatible zijn en ik de 32bit-slots ongeveer vol heb zitten, ben ik op zoek naar een goed, goedkope gigabit-NIC die in een 64bit/66MHz PCI-slot gaat. Ik weet dat Intel bezig is met het promoten van gigabit en daarom haar goedkoopste gigabit-oplossing voor minder geld verkoopt dan 100Mbit kaarten. Ik vraag mij dus af of bijvoorbeeld Intel ook een goedkope oplossing heeft voor 64bit/66MHz-slots.
Een beetje research heb ik natuurlijk al gedaan. Intel biedt de Intel PRO/1000 MT Desktop al aan voor €55,- (lang leve de pricewatch
). Verder zijn er de Server-versies, maar die hebben er allerlei fancy-server-features bij die ik helemaal niet nodig heb. Ook kosten die ineens ontzettend veel meer (€150 en meer).
Een beetje research heb ik natuurlijk al gedaan. Intel biedt de Intel PRO/1000 MT Desktop al aan voor €55,- (lang leve de pricewatch