[voeding] voltages goed?

Pagina: 1
Acties:

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:02
Ik heb geen flauw benul wat nu goede waarden zijn voor een voeding, maar wat ik wel weet, is dat ik mijn pc de laatste tijd niet echt stabiel meer vindt. Deels kan ik dat aan Windows wijten, maar deels ook niet.

Nu dacht ik, misschien ligt het aan de voeding?

Maar ik weet niet wat goede waarden / marges zijn voor een voeding. Ik heb een 300 Watt NoName voeding, en volgens de bios produceert die de volgende waarden:

VCORE: 1.74V
+3.3V: 3.48V
+5V: 4.91
+12V: 12.46V

Zijn dit goede waarden, of adviseren jullie mij om een nieuwe voeding te gaan halen :?

En zo ja, wat is dan een goede koop voor niet al te veel geld, ik heb een Athlon 900 MHz op een A7V133, met plannen om dat binnenkort naar een Athlon XP op te waarderen.

Alvast bedankt voor de reacties!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
niets mis met die waarden hoor.
wat is er niet stabiel aan je systeem?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn deze waardes de stress of idle waardes? Dat maakt namelijk nogal wat uit.

Met alleen de term 'onstabiel' valt weinig te beginnen. Wat bedoel je er precies mee?

• Astra
hmm.. ben weer iets te onduidelijk geweest geloof ik... :) Het zijn de idle waardes, tenminste ik mag toch aannemen dat een pc idle is als hij net is opgestart en in de bios staat te wachten tot ik iets doe.

Ok, wat betreft instabiel, mij systeem hangt op de vreemdste tijden, en als ik meerdere apps tegelijk heb draaien wordt het van kwaad tot erger qua hangen, hij gaat wel weer verder, maar dat duurt dan een paar seconden. Verder, laatst klapte mijn pc gewoon uit, terwijl ik op dat moment alleen maar naar mijn scherm zat te loeren. alleen stekker uit stopcontact + 5 min. wachten hielp, daarna ging hij weer aan.

Vandaar dus dat ik mijn voeding niet helemaal vertrouw.

Draai overigens WinXP, met alle patches, zonder SP1

• johnny.xxx
_Astra_ schreef op 26 september 2002 @ 20:37:
hmm.. ben weer iets te onduidelijk geweest geloof ik... :) Het zijn de idle waardes, tenminste ik mag toch aannemen dat een pc idle is als hij net is opgestart en in de bios staat te wachten tot ik iets doe.

Ok, wat betreft instabiel, mij systeem hangt op de vreemdste tijden, en als ik meerdere apps tegelijk heb draaien wordt het van kwaad tot erger qua hangen, hij gaat wel weer verder, maar dat duurt dan een paar seconden. Verder, laatst klapte mijn pc gewoon uit, terwijl ik op dat moment alleen maar naar mijn scherm zat te loeren. alleen stekker uit stopcontact + 5 min. wachten hielp, daarna ging hij weer aan.

Vandaar dus dat ik mijn voeding niet helemaal vertrouw.

Draai overigens WinXP, met alle patches, zonder SP1
draai eens een memtestje --> www.memtest86.com
mischien heb je wel een brak dimmetje

• Astra
Bedankt voor de tip! Heb mijn pc dus net een uurtje die memtest laten draaien, maar hij heeft geen enkele fout, error of wat dan ook aangetroffen, dus ik kan er wel vanuit gaan denk ik dat dat goed is.

Maar, daarom begon ik ook over die voeding, alles in mijn pc is toch wel van een A-merk, ook het geheugen, komt bij Dane-Elec vandaan. Het enige is, het zit verpakt in een ranzige kast, met een nonam voeding, en dat vertrouw ik dus niet zo. Maar als jullie zeggen dat die waardes goed zijn, sja, dan weet ik het ook niet meer...

• Astra
maar goed, wat zijn dan bij echt goede kwaliteitsvoedingen waarden? is dat dan echt 5.00 volt en dergelijke? en zo niet, wat is dan een acceptabele marge?

Verwijderd

+5 V lijn mag max. 0.25 V afwijken.
Maar ga het eens checken met MBM (motherboardmonitor)5 stressed. Dus na 3dmark een half uurtje oid.
Dan wordt het namelijk interessant :)

• Astra
3dmark 2001 wordt nu gedownload ;)

• Astra
3d mark score is 2503, maar MBM geeft geen rare resultaten op voeding gebied

• johnny.xxx
doe anders een een burnin test met sisoft sandra en dan vol stressen zo'n keertje of 100.
zo testen wij onze maxpowers altijd, als ie eruit klapt dan weet je waaraan het ligt :)

Verwijderd

_Astra_ schreef op 26 september 2002 @ 23:25:
3d mark score is 2503, maar MBM geeft geen rare resultaten op voeding gebied
wat zijn de scores dan ?
Pagina: 1