Toon posts:

van 450mhz naar 1,4ghz, performance winst?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met een Pentium 3 450mhz slot1 (katmai geloof ik) met een asus p2b-f mobo intel 440x chipset, 512mb pc 100 geheugen en een geforce 2 mx 400.
Nu zit ik te denken om up te graden naar 1,4 ghz p3 tulatin celly via http://www.powerleap.nl/Products/iP3.htm is zo'n kit met slot->socket convertor enz. voor oudere mobo's.
Maar me vader vind 200 euro nogal duur voor een oude pc. En hij wil dus weten of van 450mhz naar 1,4ghz veel uit maakt. Ik denk dat ik een flinke performance boost krijg aangezien de gpu en mem wel ok zijn. Het gaat vooral om Half-Life: Counter-Strike wat ik gewoon lekker wil kunnen draaien ipv 40/50 fps met soms haperingen :(. Half-Life hangt namelijk meer van cpu af dan gpu dus niet zoals UT wat gewoon perfect draait :o
Maar goed ik zou graag willen weten wat anderen denken wat voor performance boost ik zou krijgen, klein beetje onderboudt zodat me pa wordt overtuigd :)

Verwijderd

nou ik denk dat het niks uitmaakt hoor...

|:(

Verwijderd

Ik denk dat je voor dat geld beter aan een nieuw mobo + cpu kan gaan denken.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
* SH007 merkte het zeker :)
Ik ging van een asus p3b-f met celly 400 naar een celly 1200 :)

Ik zou als ik jou was geen gewone P3 nemen, maar een celly. Die zijn stukken goedkoper :)

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 26 september 2002 @ 20:01:
Ik zou als ik jou was geen gewone P3 nemen, maar een celly. Die zijn stukken goedkoper :)
1,4 ghz p3 tulatin celly
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 20:00:
Ik denk dat je voor dat geld beter aan een nieuw mobo + cpu kan gaan denken.
200 euro. nieuw mobo + cpu is al minstens zo'n 400 en dan nog geheugen erbij dat is toch echt veel duurder..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Sorry, maar wat denk jezelf :? Van 450Mhz naar 1400Mhz scheelt nogal. Weet wel dat de overige componenten _niet_ sneller worden maar desalniettemin zal alles wat dol is op cpu cycles sneller draaien :) Ik doe 'm dicht wegens erg voor de hand liggend. Kijk anders ook in dit topic: ''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 2 waar je ook prima kunt posten :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.