Toon posts:

Win2000 start zooooooooooo traag op!

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Systeem: AMD Duron 600 MHz., A7V moederbord, 128 Mb SDram,WD13,6GB HD, Seagate 20,4GB HD, ViperII, SBlive1024, Realtek 10Mbps netwerkkaart, Farallon netwerkkaart.

Van de netwerkkaarten zijn alle adressen ingevoerd: IP, Gateway, DNS.

Het moederbord heeft de allerlaatste update gehad: 1004d

De ATA100 controller draait met promise 1.60(build 19)

Waarom start dit systeem zo traag op als windows begint te laden. Bij een kennis (Die met bijna dezelfde configuratie draait) gaat het veel sneller.

Verwijderd

Dan volgt natuurlijk als 1e de vraag of je SP1 hebt geïnstalleerd? }:O

Verwijderd

Topicstarter
Ja SP1 is geinstalleerd!

Verwijderd

hebbie veel fonts geinstaleerd ?
zoja, install adobe type manager. die handelt de boel beter

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde config en bij mijn dualboot ME/2000 gaat 2000 als een zonnetje en ME zooooho langzaam. Zelf ben ik, en velen met mij, hier nog niet uit, weet je zeker dat je de laatste promise drivers gebruikt?

Het heeft iig te maken met de A7V/Promise ATA-100, niets met Windows (voor de verandering).

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Als je de netwerkaarten er uit haalt. Gaat het dan sneller ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34
Wij hadden die realtek 10 mb kaarten ook in ons systeem

Die vertragen je bootup enorm haal die er is uit!

Verwijderd

Topicstarter
Promise 1.60(build 25) is er ook maar win2k heeft blijkbaar geen zin om dat te installeren want hij blijft build 19 registreren!

Opstarten met die ata100 is hier trouwens ook al een probleem!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor Netwerkkaart draai je nu mee dan Samplex?

Verwijderd

Het is niet alleen de netwerkkaart, met mijn 3Com 3905C kaartje gaat het ook langzaam.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05

4POX

Everybody is wired

Ik zal die kennis wel zijn. Ik trommel effe de configuratie op

asus a7v r1.01
duron 600@850
2 keer 133MHZ 128 MB
viper2
sblive (alle eerste versie)
3COM 3C905B-TX nic
ata100 pri ibm 15,3 7200
ata100 sec WD 8 & seagate 17,3 5400
ata66 pri ricoh 4x4x20 brander
ata66 sec 48x en 12x dvd
diskdrivejes

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

*up*

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Hmmz.. volgens mij IS windows 2000 gewoon baggertraag

Barracuda

Verwijderd

Is die tijdens het booten ook echt aan het laden anders is het n.l je netwerk kaart die er zo lang over doet om een vrij ip op te zoeken. Maar dit was bij mij verholpen zodra k vaste ip's had toegewezen.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik kreeg niet te horen dat alles nu goed werkt.. Dankzij mij.. Hij heeft de ata100 promise build160 build 25 geinstalleerd

AKA Rinkel weblog

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:38
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is die tijdens het booten ook echt aan het laden anders is het n.l je netwerk kaart die er zo lang over doet om een vrij ip op te zoeken. Maar dit was bij mij verholpen zodra k vaste ip's had toegewezen.[/quote]Dat staat bovenaan, IPs, gateway en DNS adressen ingevult...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• 4POX

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 oktober 2000 21:26 schreef 4POX het volgende:
Ik kreeg niet te horen dat alles nu goed werkt.. Dankzij mij.. Hij heeft de ata100 promise build160 build 25 geinstalleerd[/quote]Oeps

niet=net

AKA Rinkel weblog

• humi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 14:53
Hmm...win2000 is nu eenmaal niet zo'n snelle booter, en is ook meer ontworpen om lang achter elkaar aan te blijven staan. Maar tot je geruststelling: Uit mijn eigen ervaring weet ik dat voor de boottijd winnt/win2k het vrij weinig uitmaakt hoe snel je machine is. Wat daar de reden voor is weet ik niet, maar het scheelt erg weinig met verschillende systemen. Je zou je boottijd kunnen vergelijken met een (tragere) pc, om te kijken of het ook wel echt traag is.

Verwijderd

Mijn petoeter (athlon 600@750 met 128 MB 7200 rpm hadéé) start anders vrij snel op. Althans, niet super veel langzamer dan toen ik win 98 SE er op had.

Istallatie van SP1 maakte geen verschil.

Gr.

Rob

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34
MV ik draai nu met de opvolger de Realtek 8139 10/100

Opstarten gaat goed

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik heb het zelfde, bij mij blijft het systeem ca.30 sec. hangen wanneer de balk bij het opstarten halverwegen is.
Het laatste dat ik hoor voor dat hij even stil blijft staan is mijn plex40x en het 1e dat ik er na hoor is dat mijn hd herie gaat maken

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het laatste dat ik hoor voor dat hij even stil blijft staan is mijn plex40x en het 1e dat ik er na hoor is dat mijn hd herie gaat maken[/quote]Als je in je SCSI BIOS uitzet dat er niet gecontroleerd wordt of er een bootable cd in je cd-rom speler zit gaat het opstarten van win2000 veel sneller. Had vroeger hetzelfde probleem, eenmaal uitgezet, probleem weg.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Volgens mij heeft het te maken met die SBLive sinds ik de liveware heb geinstalleerd duurt het bij mij ook +- 15 seconden langer.

Verwijderd

Het ligt volgens niet aan de SCSI (heb ik niet en bij mij gaat Win ME een minuutje koffie drinken terwijl de CDRW aan het knipperen is), niet aan de Soundblaster (heb liever een kaart met goed geluid) of een realtek netwerkaart (3Com zelfde probleem), dus waaraan wel?

Verwijderd

Liveware voor win2k is inderdaad volkomen waardeloos, ik gebruik het standaard-drivertje dat bij win2k zat meegeleverd, want met Liveware kan ik op een dual P3-450 niet eens mpeg-2 decoderen zonder stotter! Met het standaarddrivertje werkt het gewoon goed.

Het kan trouwens best die VIA chipset zijn. Ik ken nu (als ik de jouwe niet meereken) al drie gevallen van onverklaarbare slow-downs in systemen met KT133/Duron. Het lijkt wel alsof de PCI-bus plat gaat bij zware belasting.
Pagina: 1