Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe Front i/o panel aansluiten op Aopen H700a?

Pagina: 1
Acties:

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 19:39
Ik heb net mijn nieuw kastje binnen en voor ik hem ga installeren wil ik wel even weten hoe ik die front i/o panel (audio en USB) moet aansluiten op mijn Asus A7V266 mobo. Op mijn mobo zit geen onboard audio op. En op mijn Creative 5.1 live! pci kaart zitten wel pinnentjes maar staan geen namen ofzo bij. En heb er geen boekje van.

Heeft iemand dat al eens aangesloten en hoe?

Alvast bedankt.

- Mijn PC -

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Spitfire_V5 schreef op 26 september 2002 @ 19:32:
Ik heb net mijn nieuw kastje binnen en voor ik hem ga installeren wil ik wel even weten hoe ik die front i/o panel (audio en USB) moet aansluiten op mijn Asus A7V266 mobo. Op mijn mobo zit geen onboard audio op. En op mijn Creative 5.1 live! pci kaart zitten wel pinnentjes maar staan geen namen ofzo bij. En heb er geen boekje van.

Heeft iemand dat al eens aangesloten en hoe?

Alvast bedankt.
Is dat niet die set met die langere kabels, die je achterin je kast moet steken, dus gewoon de achterkant naar voren halen ?

• SpitfireNL
Nee ik snap niet wat jij bedoeld.

Hier heb je een plaatje ervan:
http://www.aopen.com/prod...g/exp-h700/exp_h700_4.jpg
(Plaatje zonder kabeltjes eraan)

Dat is gewoon een audio/usb controllertje. Met 1 audio uitgang en 1 microphone uitgang en 2 usb poorten. Nu zit er een kabeltje aan met allerlei kleine stekkertjes... maar waar en hoe moet ik die juist aansluiten?
Aan dat kabeltje van de audio zit een labeltje aan waarop staat:
Red-MIC
Coffee-MIC_BIAS
Yellow-FPOUT_R
Blue-FPOUT_L
Black-AUD GND
Gray-RET_R
Green-RET_L

En op dat van het USB kabeltje staat:
Coffee-USB PWR
Black-USB PWR
Orange-USB 0-
Green-USB 0+
Red-USB 1-
Yellow-USB 1+
Gray-Ground

Aan ieder kabeltje(2 kabeltjes dus) zitten dan dus 7 van die 1pins stekkertjes.

- Mijn PC -

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
Spitfire_V5 schreef op 26 september 2002 @ 20:05:
Nee ik snap niet wat jij bedoeld.

Hier heb je een plaatje ervan:
http://www.aopen.com/prod...g/exp-h700/exp_h700_4.jpg
(Plaatje zonder kabeltjes eraan)

Dat is gewoon een audio/usb controllertje. Met 1 audio uitgang en 1 microphone uitgang en 2 usb poorten. Nu zit er een kabeltje aan met allerlei kleine stekkertjes... maar waar en hoe moet ik die juist aansluiten?
Aan dat kabeltje van de audio zit een labeltje aan waarop staat:
Red-MIC
Coffee-MIC_BIAS
Yellow-FPOUT_R
Blue-FPOUT_L
Black-AUD GND
Gray-RET_R
Green-RET_L

En op dat van het USB kabeltje staat:
Coffee-USB PWR
Black-USB PWR
Orange-USB 0-
Green-USB 0+
Red-USB 1-
Yellow-USB 1+
Gray-Ground

Aan ieder kabeltje(2 kabeltjes dus) zitten dan dus 7 van die 1pins stekkertjes.
Zoiest moet je wel aansluiten op je mobo, kans datie ervoor usb wel opzit., alleen van audio weet ik dat niet.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Aopen H600B kast. Mijn MB asus P4T-E heeft ook geen onboard sound.
Maar op mijn Adigy Platinum kun je wel de Live drive aansluiten en die heeft ook een mic uit en koptelefoon in. Dus het zal wel kiezen worden.
Ik zelf heb gekozen voor mijn Live-drive, die zit wat hoger werkt gemakkelijker.

• SpitfireNL
Die connecter van je live drive gebruikt die al die 38 pinnen of alleen die 28 of alleen die 10?

Bij mij ziet het er namelijk zo uit:
:::::::::::::: :::::

Als ik alvast weet welke het zeker niet zijn hoef ik die al niet te proberen.

Zal toch zeker niet schadelijk kunnen zijn ofwel dan. :)

- Mijn PC -

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

je moet die line in en die mic in, via een "verleng stekker" door een niet gebruikt pci slot naar de achterkant van je pc leiden, en dan gwoon achter in je geluidskaart steken. je lijn in en je mic in zijn (de pc van achtergezien) de 3e respectievelijk de 4e gat, de 5e is je digital out (heb je dus nix mee te maken.
wat je in feite dus doet is je gaatjes van mic/lijn in van je SB naar voren halen

T60P Widescreen

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ow ja, gaten vanaf linx geteld....|:)

T60P Widescreen

• SpitfireNL
Ja dat zou nog de beste oplossing zijn. Eerst zo'n split stekker erop want achter wil ik wel behouden voor mijn speakers. Die voorste wil ik zo graag hebben voor LAN parties omdat ik (altijd al) alleen headset gebruik, speakers blijven thuis.

Of die kabeltjes van mijn panel op die puntjes solderen van mijn geluidskaart. Bij die audio-uitgang achter op mijn kaart zitten van die soldeer pinnetjes als ik die kan verlengen kan ik er zo'n stekkertje op steken :)

Las apparaat achter uit het hok halen en op kracht stroom aansluiten werkt denk het effectiefste :)

- Mijn PC -

Pagina: 1