Toon posts:

laat mijn mobo me pc crashen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uitleg:
Mijn pc heeft soms vage freezes eerst dacht ik dat het aan mijn video kaart lag maar die is vervangen en die is het dus niet.
Daarna dacht ik misschien is het mijn voeding wel net een nieuwe binnen en er in gebouwt en daar ligt het ook niet aan want de vastlopers zijn er nog steeds.
Ik heb dus alles waar het aan kon liggen vervangen ( ook geheugen ed ).

Deze freezes komen vaak voor wanneer ik warcraft 3 speel en wanneer ik films kijk en soms gewoon zomaar.
Nadat zo'n vastloper is geweest en ik druk op reset dan reset hij niet ik krijg gewoon een zwart beeld.
De kenmerken van zo'n vastloper is dat het beeld bevroren is of dat ik zwart beeld krijg.
Ik moet dus eerst de pc helemaal uitzetten en daarna weer aan en dan doet ie het wel.
De laatse tijd worden de freezes steeds erger ik krijg ze soms achter elkaar en soms zie ik ze een hele dag niet.
Ik zelf denk dat het aan mijn moederbord ligt.

specs
Moederbord: Abit Vh6t
proc: Intel celeron 1200
vid kaart: Creative Geforce 3 ti 200
Hdd: 40 gig samsung 7200 rmp
geheugen: 2x 128 mb sdram van viking en 1x 256 mb merk weet ik niet

wie mij kan helpen zal ik aanbidden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

De beste oplossing blijft zoveel mogelijk onderdelen te testen in andere systemen.

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

als jij alles v ervangen hebt kan het aan je mobo liggen ja.. probeer hem eens helemaal kaal te starten (behalve je Floppy/Hd)

Verwijderd

northbridge te warm?? zet er een fan op.
geheugen timings te hoog?? cpu te warm?? laat eens je cpu op 100FSB lopen ipv 133 is wel langzamer natuurlijk en proc ook langzamer, maar kijk dan als het nog zo is

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 19:18:
geheugen timings te hoog?? cpu te warm?? laat eens je cpu op 100FSB lopen ipv 133 is wel langzamer natuurlijk en proc ook langzamer, maar kijk dan als het nog zo is
dit bereik je het makkelijkst door een bios flash :). En dan ff de fsb op 100 zetten als hij dat niet vanzelf doet.
En verder idd kaal starten, agp+floppy+hdd+1ram.

Verwijderd

ik heb ook dat als reset knop gedrukt wordt boot ie niet alles gaat aan maar hij gaat niet starten beeldscherm gaat dan uit van er is geen signaal.

maar als windows of wat dan ook reboot doet gaat alles prima.

en daarom moet ik bij vastlopers uit knop en dan weer aan :S

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Had je bij abit borden niet iets met problemen met condensators dat ze crashen? heb er hier dacht ik iets over gelezen

Verwijderd

Topicstarter
altec schreef op 26 september 2002 @ 19:17:
als jij alles v ervangen hebt kan het aan je mobo liggen ja.. probeer hem eens helemaal kaal te starten (behalve je Floppy/Hd)
Weinig kans dat dat helpt ik heb ze altijd in windows (gebruik win2k btw).
Heb ook al een aantal keren nieuwe installaties gedaan.
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 19:18:
Hij loopt standaard op 100 fsb.

Ik heb trouwens ook de laatse bios versie

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2002 01:22 . Reden: Zomaar :P ]

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Mobo is gaar... dat heb ik je al gezegt ^^ ;)

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Topicstarter
koop jij een nieuwe voor me :P

Verder nog mensen met ideeën

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
kijk ff op je mobo naar uitpuilende/opengesprongen condensatoren..... Wil ook wel eens freezes en spontane reboots tot gevolg hebben...

Verwijderd

Je hebt wel nieuwe installaties gedaan van je windows, maar heb je ook een beetje geexpirimenteerd met nieuwe of misschien juist oudere drivers?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 09:18:
Je hebt wel nieuwe installaties gedaan van je windows, maar heb je ook een beetje geexpirimenteerd met nieuwe of misschien juist oudere drivers?
Idd, de VH-6T heeft een Via chipset, dus het gebruikelijke 4-in-1 verhaal gaat hier op.

Oslik blyat! Oslik!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
hmm, doet me denken aan mijn eigen vastloperij
ik heb ook een nieuwe voeding en videokaart
bij mij was het een AGP probleem
probeer eens AGP aperture size op 4 MB te zetten, dat hielp bij mij
dat voorkomt geloof ik dat ie de AGP bus gebruikt, wat voorlopig geen
invloed lijkt te hebben op de performance bij mij

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• hummelske
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 16:20
Gewoon ff alles uitzonderlijk testen..... het kan ook een conflict zijn tussen twee apparaten. Bijvoorbeeld de grafischekaart en mobo samen.. of de mobo en het geheugen.
Alles is mogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste drivers van alles zo ver ik weet. Ik heb ook via 4in1 drivers erop staan.

De vorige videokaart die ik had was een riva tnt2 en met die kaart had ik ook zulke vastlopers.
Het geheugen is het ook niet want ik had eerst ook ander geheugen in mijn pc zitten en daarmee gebeurde het ook.

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Dude.... Bel CTW en zeg dat je mobo gaar is voor de laatse keer!!! Je hebt alles wat je kan vervangen al vervangen.
Er van uitgaande dat het je proc niet is natuurlijk... ;)

Paradigm: Shift happens.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
Pagina: 1